Lærerinna Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Vi tenker å bytte ut de gamle, slitte håndklærne våre med helt nye. Dette blir jo en liten investering, så vil gjerne være sikre på at vi kjøper noen av god kvalitet. Har dere noen tips? Det viktigste for oss, er at håndklærne tåler god vask og tørketrommel, at de ikke blir tynnslitte med en gang, og at de helst ikke er avskrekkende dyre. Har vært og sett på håndklær på Home&Cottage, men synes det er vanskelig å avgjøre kvaliteten bare ved å se og ta på dem. Har håndklær fra Prinsess fra før, og de er rimelig tynnslitte etter 2-3 års bruk. Men det er kanskje vanlig levetid for håndklær? Er det like greit å kjøpe billig? Liker ikke bruk og kast-mentaliteten, så vil heller betale litt ekstra for håndklær vi kan ha i flere år. Håper noen av dere vet om noen gode håndklær, og gjerne hvor vi kan få tak i dem
Cata Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Jeg er foreløpig godt fornøyd med mine Kronborghåndklær fra Jysk, men har ikke hatt dem så lenge, så jeg kan ikke si hvor godt de holder fargen og hvor fort de slites. De er akkurat passe "lubne" og myke for meg. (De loer riktignok en del de første gangene de er i vask - jeg får et helt ullteppe i tørketrommelen, men det gir seg etterhvert.) Har god erfaring med merket "Beaver" som Jysk hadde før, de falmet riktignok en del, men mine levde da i 6-7 år uten å bli tynnslitte. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Jeg falt for Cawö og kjøper ikke annet. De er desverre ikke av de rimeligste, men de er for meg den perfekte kombinasjon av design og kvalitet. Mine eldste er 6 år nå, og ikke tynnslitte på noe vis. Farvene er like fine og sugeevnen er fremdeles meget god.
Grylet Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Jeg falt for Cawö og kjøper ikke annet. De er desverre ikke av de rimeligste, men de er for meg den perfekte kombinasjon av design og kvalitet. Mine eldste er 6 år nå, og ikke tynnslitte på noe vis. Farvene er like fine og sugeevnen er fremdeles meget god. Jeg anbefaler også Cawö på det varmeste. De eldste jeg har er 10-12 år og holder seg like fine, både i tykkelse, farge og kvalitet. De er som nevnt litt dyre, men det er mulig å finne dem på salg, særlig etter jul og om sommeren.
LittDiva Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Kronborg fra jysk er jeg meget fornøyd med 2
Ciara Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Vipp sine. Har blitt vasket ofte og tørketromlet i seks år og er som nye. Veldig dyre, dessverre...
Lærerinna Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2012 Tusen takk for svar! Vet dere hvor jeg kan få tak i disse håndklærne? Finnes de i butikk så jeg kan se dem?
Grylet Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i litt større byer fører ofte en velassortert interiørbutikk Cawö. Mine håndklær har jeg kjøpt i butikker som ikke er noen kjedebutikker. Hvis du bor i, eller i nærheten av Oslo så har de dem i alle fall på Steen&Strøm...
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Jeg er foreløpig godt fornøyd med mine Kronborghåndklær fra Jysk, men har ikke hatt dem så lenge, så jeg kan ikke si hvor godt de holder fargen og hvor fort de slites. De er akkurat passe "lubne" og myke for meg. (De loer riktignok en del de første gangene de er i vask - jeg får et helt ullteppe i tørketrommelen, men det gir seg etterhvert.) Har god erfaring med merket "Beaver" som Jysk hadde før, de falmet riktignok en del, men mine levde da i 6-7 år uten å bli tynnslitte. Må si meg enig med dette,har samme erfaring selv. Nå kjøper jeg kun hvite håndklær så jeg kan ikke uttale meg om fargen holder eller ikke, men jeg har hatt Beaver og Kronborg håndklær de siste 12 år og er kjempefornøyd. tykke,gode og suger godt. Har enda ikke kastet et eneste håndkle. Anonym poster: edfdf31eb3a96e7c71514c1bef7db893 1
Athene Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Jeg har hovedsakelig Lexington håndklær, og er veldig fornøyd med dem. Plukker med meg da jeg er i USA, der er prisene minst 1/3 av i Norge. Jeg har også en del fra Ting, de er også veldig gode men ikke fullt så bra som Lexington sine. 1
Lærerinna Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2012 Må si meg enig med dette,har samme erfaring selv. Nå kjøper jeg kun hvite håndklær så jeg kan ikke uttale meg om fargen holder eller ikke, men jeg har hatt Beaver og Kronborg håndklær de siste 12 år og er kjempefornøyd. tykke,gode og suger godt. Har enda ikke kastet et eneste håndkle. Anonym poster: edfdf31eb3a96e7c71514c1bef7db893 Ser på jysk sin hjemmeside at de har to ulike typer Kronborg-håndklær. Hvilket av dem har du?
Pringle Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Håndklær må ikke være for tykke eller for tynne, ikke for glatte og ikke grove. Kronborg Main Stripe fra Jysk er min favoritt for tiden. http://jysk.no/baderom/handklaer/gold Jeg tror de er dyrere på nett, jeg mener jeg betalte 40 kr pr stk i butikken. Endret 30. desember 2012 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #13 Skrevet 31. desember 2012 Lexington håndklene definitivt. De er dyre ja, men man kjøper de en gang og de holder leeeenge, og da mener jeg lenge. Mye bedre enn håndkler fra Kid, Princess, Jysk, H&D.. De er noe dritt, etter at man har fått Lexington inn i huset, tro meg Anonym poster: 34b6ddc40e4ba644654086d2c4b8d7b4 1
Tippy Skrevet 1. januar 2013 #14 Skrevet 1. januar 2013 Håndklær fra rørleggerbutikker er jeg glad i,faren min driver en sånn butikk så jeg FÅR luxus håndklær. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #15 Skrevet 1. januar 2013 Jeg falt for Cawö og kjøper ikke annet. De er desverre ikke av de rimeligste, men de er for meg den perfekte kombinasjon av design og kvalitet. Mine eldste er 6 år nå, og ikke tynnslitte på noe vis. Farvene er like fine og sugeevnen er fremdeles meget god. Har du eksempler på priser? Anonym poster: c73880e8126bccceb6d21974efa9ad90
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #16 Skrevet 1. januar 2013 Jeg har kjøpt på ide skeidar. vedig flotte. Anonym poster: c73880e8126bccceb6d21974efa9ad90
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #17 Skrevet 1. januar 2013 Jeg har hovedsakelig Lexington håndklær, og er veldig fornøyd med dem. Plukker med meg da jeg er i USA, der er prisene minst 1/3 av i Norge. Jeg har også en del fra Ting, de er også veldig gode men ikke fullt så bra som Lexington sine. Hvor i USA har du funnet lexington? Trodde ikke de hadde det i USA jeg. Har kjøpt ralph lauren noen ganger i USA. Ellers er jeg positivt overrasket over home & cottage sine. Anonym poster: bf499851a88b97a149f46e50ab9b112c
Gjest Lille-pus Skrevet 1. januar 2013 #18 Skrevet 1. januar 2013 Har du eksempler på priser? Anonym poster: c73880e8126bccceb6d21974efa9ad90 Husker desverre ikke i nøyaktig hodet, men det kan være verd å sjekke her. Prisene i Tyskland er betraktelig mye lavere enn her hjemme. Et stort badehåndkle kommer fort på noen hundrelapper altså.
Gjest Funky Punk Skrevet 1. januar 2013 #19 Skrevet 1. januar 2013 Må si meg enig med dette,har samme erfaring selv. Nå kjøper jeg kun hvite håndklær så jeg kan ikke uttale meg om fargen holder eller ikke, men jeg har hatt Beaver og Kronborg håndklær de siste 12 år og er kjempefornøyd. tykke,gode og suger godt. Har enda ikke kastet et eneste håndkle. Anonym poster: edfdf31eb3a96e7c71514c1bef7db893 Jeg er også veldig fornøyd med disse. Kjøper alltid håndklær i farger og syns de holder seg veldig godt Nå har ikke jeg tørketrommel, aner ikke om de kan gjøre noe med fargen
Lærerinna Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #20 Skrevet 1. januar 2013 Tusen takk for alle svar! Skjønner at jeg må dra litt rundt og se. Viktig at det er håndklær jeg kan få tak i igjen senere om det er nødvendig. Har alle dere som svarer tørketrommel som håndklærne blir kjørt i etter hver vask? Ser ikke for meg at vi begynner å henge opp håndklærne, så er viktig at de tåler noen omganger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå