Gå til innhold

Bedøvd, nummen venstre side i ansikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp..

I natt hadde jeg vanskelig for å sove igjen pga smerter av en prolaps i ryggen. (L5-S1) Føttene dovner bort med jevne mellomrom, og i natt var en slik natt.

Dette er jeg vant til ( vært sånn i over 1 år) og står på venteliste for utredning til operasjon nå.

Men det jeg aldri har opplevd er at venstre side av ansiktet sakte men sikkert dovnet bort, det prikket først og deretter var det numment, akkurat slik som når du er til tannlege å får bedøvelse. Jeg bet i kinnet uten å kunne føle så mye. Ansiktet så helt normalt ut, men det føltes ikke slik. Jeg sovnet omsider etter å ha lett på nettet å utelukket ting som krevde akutt legeundersøkelse. Jeg våknet i morges fremdeles nummen og i skrivende stund er det litt bedre, jeg kjenner jeg biter meg i kinnet, men det føles lik som i natt på utsiden.

Det jeg lurer på om dette kunne ha en sammenheng med prolapsen og en evt nerveklem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Vil nok tro at det er en nerve i klem ja

Du kan jo ringe legen din og finne ut hva som er best for deg, da jeg ikke vil anbefale noen behandlingsmetoder selv.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

klarer du å smile og bruke øyet som normalt?

Skrevet

Har en venninne av ei venninne som fikk det. Det er jo ikke sikkert det er det samme, men tror du bør gå til legen!

Skrevet (endret)
Jeg våknet i morges fremdeles nummen og i skrivende stund er det litt bedre, jeg kjenner jeg biter meg i kinnet, men det føles lik som i natt på utsiden.

Det jeg lurer på om dette kunne ha en sammenheng med prolapsen og en evt nerveklem?

Såvidt meg bekjent går ikke den 5. hjernenerven gjennom ryggsøylen, så dette har ikke med selve prolapsen å gjøre.

Hvis dette ikke går over, ville jeg kontaktet lege. Og selv om det går over, ville jeg nevnt det for legen ved neste konsultasjon.

Endret av Heart
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Du kan ha fått en hoven nerve bak øret, den kan hovne opp av mange grunner men i mange tilfeller kommer det av kulde og trekk. Den fucker opp ansiktet når den hovner opp. Har nettopp hatt Bells paralyse på venstre siden selv, i over to mnd. Sugde maks, men er nesten bra igjen nå etter å ha gomlet medisiner.

Men du skal selvfølgelig ringe legen om det ikke gir seg.

Skrevet

Nei, det kan ikke ha noe med prolapsen å gjøre.

Sannsynligvis er det en ufarlig Bells paralyse, men du bør oppsøke lege uansett, fordi det også kan være andre ting, samt at hvis man skal behandle Bells er det ofte viktig å komme igang med behandling ganske fort.

Anonym poster: dbdef1e24bd5f714fbfb36d695b7791f

Skrevet

Takk for svar :)

Skal lese om Bells paralyse å se om jeg kjenner meg igjen, ellers blir det vel å vente med lege til over nyttår..

Godt nyttår forresten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...