Gå til innhold

Fløtegratinerte poteter med kokte poteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen rester av kalde kokte poteter. Kan jeg bruke disse til å lage fløtegratinerte poteter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen her pleier alltid koke potetene først, og det blir i allefall veldig godt :)

Skrevet

Koker alltid potetene først her også. Tror det skal gå greit å helle potetene dine, fløte, hvitløk, salt og pepper rett i en ildfast form. Ha ost på toppen og stek i ovnen til osten er gyllen! Lykke til!

Skrevet

Det er en fordel at de er kokt, hvis ikke må den stå leeeeeenge i ovnen fordi da må den jo koke i fløten.

Anonym poster: 425f132c85bd479363294578f628a368

Skrevet

Jeg synes det smaker best med rå poteter, eller poteter som er kokt i fløten først. Med ferdigkokte poteter får man lett en mos eller for løse poteter, eller smaken blir ikke like god fordi fløte og det andre man tilsetter ikke får trukket inn i potetene lenge nok. Er potetene faste går det bedre enn med melne poteter.

Men som flere over skriver, det går greit og mange velger å gjøre det på denne mtåen.

Når jeg har rester av kokte poteter lager jeg alltid potetmos, gjerne blandet med pastinakk eller sellerirot, eller ovnsbakte potetbåter.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg tar sjansen og prøver. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...