vivi Skrevet 11. mars 2004 #1 Skrevet 11. mars 2004 HEI. Vet ikke om det er her jeg skal legge denne tråden, men den blir vel flyttet på riktig plass hvis nødvendig :-) Det saken gjelder er om man kan finne ut hvem som skjuler seg bak " ukjent nummer"? Har noen ganger fått ekle meldinger på min mobiltelefon. Sexrelaterte. Jeg er ikke prippen, så selve meldingene er ikke det som gjør meg undrende. Men når jeg søker etter den som sender dem,på telefonnummeret, er det "ukjent nummer". Har også prøvd telefonkatalogen.no. Samme beskjed. Kan man finne ut av det? Vi vanlige dødlige? :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #2 Skrevet 11. mars 2004 Du kan ta kontakt med Telenor, men det skal veldig mye til følr de hjelper deg. Spar på meldingene , logg før de ( det kommer de til å si til deg) Du skal ha motatt ganske mange av de før de hjelper deg
vivi Skrevet 11. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2004 Takk skal du ha for svaret. Antok også at det ikke er så lett,nei. Og det med å loggføre de: Har slettet de :oops: Får huske det heretter.... å ikke slette de.
Arkana Skrevet 11. mars 2004 #4 Skrevet 11. mars 2004 Nei, du kan ikke få vite det av deg selv. Ikke engang Telenor vil gi deg navnet, de eneste som kan det er politiet. Det holder faktisk at det er ekle meldinger eller at noen ringer flere ganger og bare legger på, så kan de spore det opp.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #5 Skrevet 11. mars 2004 Nei' date= du kan ikke få vite det av deg selv. Ikke engang Telenor vil gi deg navnet, de eneste som kan det er politiet. Det holder faktisk at det er ekle meldinger eller at noen ringer flere ganger og bare legger på, så kan de spore det opp. Joda men det må mange tlf eller sms til og de må loggføres. har vært borti det 2 ganger
manji Skrevet 11. mars 2004 #6 Skrevet 11. mars 2004 Nei' date= du kan ikke få vite det av deg selv. Ikke engang Telenor vil gi deg navnet, de eneste som kan det er politiet. Det holder faktisk at det er ekle meldinger eller at noen ringer flere ganger og bare legger på, så kan de spore det opp. Politiet kan ikke spore dem opp. De er avhengig av teleoperatørene når det kommer til dette. Samt de trenger en godkjenning ifra en domstol, når de henvender seg til teleoperatørene.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #7 Skrevet 11. mars 2004 Politiet kan spore de opp i samarbeid med telenor, i mitt tilfelle var det ikke nødvendig med godkjenning fra domstol såvidt jeg kjenner til
Arkana Skrevet 11. mars 2004 #8 Skrevet 11. mars 2004 Ja, det er det jeg mener. Telenor kan ikke alene gjøre det for deg, men sammen med politiet. Man trenger ingen godkjenning fra domstol.
manji Skrevet 11. mars 2004 #9 Skrevet 11. mars 2004 Jeg jobber hos en av teleoperatørene. Politiet trenger godkjenning. (... håper jeg ikke bommer ekstremt nå ...)
Gjest gjest1 Skrevet 11. mars 2004 #10 Skrevet 11. mars 2004 Slik som jeg kjenner til om slike tilfeller så må man annmelde det til politiet, så avgjør de om de vil kreve navn fra telenor. MEN! Skulle dette være et av de ukjente netcom(og kanskje andre operatører?) nummerene(kontantkort som ikke er registrert) da er det litt vanskligere. For da må man liksom spore telefonen og slikt tekninsk tull som jeg ikke forstår.... Har jo vært mye i media om disse uregistrerte kontantkortene at de blir missbrukt... Ja, ja ta vare på meldingene og gå til politiet om de er for fæle!
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #11 Skrevet 11. mars 2004 Jeg jobber hos en av teleoperatørene. Politiet trenger godkjenning. (... håper jeg ikke bommer ekstremt nå ...) Det kan godt være du har rett men jeg ble iverfall ikke informert om det :-)
manji Skrevet 11. mars 2004 #12 Skrevet 11. mars 2004 ine2; Uregistrerte kontantkort er umulig å sette navn på. Du kan på finne ut hvor de var til en gitt tid. Men du vil ikke få opp noe navn. Gamle Alex; Jeg kan sjekke det opp når jeg har kommet meg på jobb, bare for å være sikker. :-)
Gjest gjest1 Skrevet 11. mars 2004 #14 Skrevet 11. mars 2004 Manji: Ja var det ikke sånn ca det jeg skrev da? Sånn bortsett fra alt det med hvordan spore kortet og slikt tenknisk tull? (Bare slik at ikke andre skal missfortså meg også - tror ikke jeg uttrykker meg så bra i dag... ) Ja, ja nå er i alle fall vivi gjort oppmerksom på at det kan være et uregistrert kort da...
Laina Skrevet 11. mars 2004 #15 Skrevet 11. mars 2004 Men kom det ikke nettopp nye regler om at alle tlf.nr. skal registreres med navn? Syns jeg hørte det på nyheten for bare noen uker siden. Årsaken var at kriminelle ikke skulle kunne skjule seg bak uregistrerte tlf.nr.
Lizzie Skrevet 11. mars 2004 #16 Skrevet 11. mars 2004 Da jeg i sin tid hadde en lignende problemstilling fikk jeg vite at politiet trengte godkjennelse av domstol fra én av de store operatørene. Men jeg husker ikke hvilken det var, om det gjalt min operatør - eller i grunnen ikke helt hvilken operatør jeg hadde den gangen. Men det var i hvert fall det politiet forklarte meg om hvorfor den prossessen tok så utrolig lang tid.
vivi Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #17 Skrevet 12. mars 2004 Takk alle sammen for informasjon, og engasjement
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå