Gå til innhold

Er det turn-off hvis jenta har bedre utdannelse og jobb en gutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet sivilingeniør og har en ganske godt betalt jobb.. Hvis jeg møter gutter på byen og jeg sier hvilken utdannelse og jobb jeg har, forsvinner de gradvis ila kvelden.. Et eksempel, forrige gang jeg var ute møtte jeg en gutt som var tennislærer, men hadde planer om å studere sykepleie.. Jeg fortalte han hva jeg var og jobbet med, og han forsvant.. Dette har jeg opplevd flere ganger.. Er det sånn at guttene blir skremt bort?

Anonym poster: 3df1dc4ca5d7ab9571f45294169c3844

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig bryr jeg meg ikke, men jeg kan ikke snakke for andre menn..

Skrevet

Nei, det bryr meg mindre. Dersom hun gjør det til en enorm greie, derimot, så begynner alarmen å ringe.

• Liker 5
Skrevet

Som Bandit er inne på, personlighet rangerer høyere enn noe som helst annet. Jeg aner ingenting om din personlighet, det er ikke deg jeg sikter til, så ikke ta det til deg, OK? ;)

Men altså, det kan være alt fra at fyren er en drittsekk og venter på at du skal spandere han en masse i løpet av kvelden men oppdager at du ikke lar deg lure penger fra, eller det kan være at han er overfladisk og oppdager at du ikke lar deg tvinne rundt lillefingeren eller det kan være noe helt annet som jeg ikke er i nærheten av. Det jeg prøver å si er at... jeg vet ikke hvorfor disse fyrene har forlatt deg. Hvis du føler at utdanningen din er et "sårt punkt" så er det helt sikkert ikke derfor, men heller det at du har litt dårlig selvtillit (noe det heller ikke trenger å være, jeg gjetter og tenker høyt bare).

Men ikke gi deg, kjære du, det finnes mange gode, hyggelige, flotte, snille, trivelige menn der ute. Noen av de er single til og med! ;)

Anonym poster: 7e695b228bd23b62ddd254f8b1902993

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mann og ville ikke brydd meg, men dere er vel på litt forskjellige stadier om du har jobb som siving og han har tenkt til å studere sykepleie.

Anonym poster: 8c6c387de0706eebc88ebd8f2e09e841

• Liker 2
Skrevet

Nja, njo. Jeg kommer nok ikke på noen topp 10 liste over best betalte personer med det første, men jeg går et studie det er hardt å komme seg inn på, og som har relativ høy status. De fleste jeg møter bryr seg ikke så veldig. Noen får kanskje litt inntrykket av at jeg antakeligvis er nørd og litt kjedelig siden jeg måtte jobbe ganske mye for å komme meg inn, men jeg har aldri inntrykk av at studiet virker avskrekkende på gutter in particular.

Mitt inntrykk er derimot at måten du presenterer deg selv på er viktigere enn innholdet. Nå skal jeg ikke påstå at dette gjelder for deg, TS, men jeg har i alle fall skygget ganske fort unna mer enn én siv. ing student på byen, ikke på grunn av hva de studerer/jobber som, men fordi de forteller det på en arrogant måte, og kanskje til og med klarer å tilføye noe nedlatende i en "hyggelig" tone om hva JEG driver med.

• Liker 3
Skrevet

Nja, njo. Jeg kommer nok ikke på noen topp 10 liste over best betalte personer med det første, men jeg går et studie det er hardt å komme seg inn på, og som har relativ høy status. De fleste jeg møter bryr seg ikke så veldig. Noen får kanskje litt inntrykket av at jeg antakeligvis er nørd og litt kjedelig siden jeg måtte jobbe ganske mye for å komme meg inn, men jeg har aldri inntrykk av at studiet virker avskrekkende på gutter in particular.

Mitt inntrykk er derimot at måten du presenterer deg selv på er viktigere enn innholdet. Nå skal jeg ikke påstå at dette gjelder for deg, TS, men jeg har i alle fall skygget ganske fort unna mer enn én siv. ing student på byen, ikke på grunn av hva de studerer/jobber som, men fordi de forteller det på en arrogant måte, og kanskje til og med klarer å tilføye noe nedlatende i en "hyggelig" tone om hva JEG driver med.

Jeg må bare si at jeg skryter ikke av at jeg er Siv.ing.. Jeg forteller kun hva jeg er utdannet som og hva jeg jobber som.. D skjønner som regel ikke hva jeg jobber med, så jeg må forklare, ikke på en nedlatende måte.. Det er da de skygger unna..

Men jeg har selv møtt flere Siv.ing studenter på byen i studietiden.. Da jeg sier at jeg også går Siv.ing, er de nedlatende om hvilken retning jeg går.. Den retningen de går er jo selvfølgelig den beste..

Anonym poster: e68506c1cf6c3870d3f6d15157fa18d9

Skrevet

For min del bryr jeg meg ikke om en jente har bedre utdannelse enn meg. Så lenge hun er fornøyd med sin egen utdannelse de jobbmuligheter hun får av det, er også jeg fornøyd. Selvfølgelig hvis hun lager et stort nummer ut av dette, så kan det bli et problem. Alt i alt synes jeg det er fint med jenter som har ambisjoner om å ta høyere utdannelse og sånt. Så for min del er andre ting som avgjør om jeg blir interessert i en jente eller ikke. Men jeg kan ikke uttale meg om hva andre synes om dette.

TS, håper ikke utdannelsen din hindrer deg å få de guttene du ønsker.

Skrevet

Jeg er kvinne, og jeg synes det hadde vært turn off å date en tennislærer dersom jeg var sivilingeniør. Tror du må finne deg noen på ditt nivå.

Anonym poster: 07c33d6e614f4545dae4369605cb8897

• Liker 5
Skrevet

@TS: du hadde ikke skremt bort meg. Men nå er jeg selv siv.ing, så det har kanskje noe med saken å gjøre...

Skrevet

Jeg er arbeidsledig. Du hadde ikke skremt bort meg, jeg hadde skremt bort deg. ;)

• Liker 8
Skrevet

Jeg er arbeidsledig. Du hadde ikke skremt bort meg, jeg hadde skremt bort deg. ;)

Hva fyller du dagene med?

Sier du det rett ut at du er arbeidsledig når du prater med damer?

Anonym poster: 54793f1cd2b830dbf0a972dc9f8ebc84

• Liker 1
Skrevet

Anonym poster: 54793f1cd2b830dbf0a972dc9f8ebc84

Fremtidig profesjonell gamer.

Fungerer best på sør-koreanske jenter.

Anonym poster: 8c6c387de0706eebc88ebd8f2e09e841

• Liker 1
Skrevet

Fyller dagene med tv-serier, internett og dataspill. Jeg prater ikke med damer.

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo være at fyren backet unna fordi han annså deg for "for smart" til å bli lurt med hjem den kvelden. Muligens han hadde dårlig erfaring med å playe jenter med høy utdannelse?

En annen mulighet er jo at han er en av de som ikke bryr seg om utdannelse, karriere og selve jobben. Mer opptatt av andre ting. Og at en person med høyere akademisk utdannelse da ikke passer med ham fordi han annså deg som mer interessert og opptatt av denslags.

Personlig er jeg opptatt av å lære, utvikle meg og gjøre karriere. Jeg vil derfor gjerne også finne ei jente som deler denne interessen. Om jeg da traff ei jente som utrykte manglende interesse for denslags ville det vært et negativt trekk for meg. Jeg tiltrekkes av smarte jenter med bein i nesa. Hva andre gjør er deres sak.

Så nei, jeg ville ikke hatt noe problem om jenta hadde høyere utdannelse enn meg.

• Liker 2
Skrevet

Ingen utdannelser som er tØrnÅff for min egen del...

Hvilken jobb eller utdannelse noen måtte ha er helt uvesentlig for om jeg synes noen er spennende eller ei.

Derfor er jeg heller ikke så veldig interresert i å snakke om det. Siden det ikke betyr noe for meg, U C.

Om en dame da begynner å lange ut om alle de tekniske aspektene ved jobben og den lange utdannelsen sin i en sånn typisk fest/byen/hei på deg situasjon, så tenker jeg at dette er sikkert noe hun ser etter hos andre også, og at vi da har såpass lite til felles at det ikke er noe point å dra det ut noe lengre..

Tror kanskje det kan virke som man er "skremt", men i realiteten er det bare å spare seg selv og andre for en samtale som hverken er givende eller går noe sted.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Dersom jeg forteller at jeg jobber på universitetet og har en doktorgrad i fysikk, så er samtalen over. Da må alltid mannen "på do".

• Liker 2
Gjest Gjest_drømmer4livet
Skrevet

Det er ikke turn off. mere turn on, menn som finner det skremmende må ha selvtillits problemer.

Skrevet

Min erfaring er at hvis damen tjener mer, er det turn-off for menn.

Anonym poster: 5bfda76ab16bf0614ef58a26629e63bd

• Liker 2
Skrevet

For min del bryr jeg meg ikke om en jente har bedre utdannelse enn meg. Så lenge hun er fornøyd med sin egen utdannelse de jobbmuligheter hun får av det, er også jeg fornøyd. Selvfølgelig hvis hun lager et stort nummer ut av dette, så kan det bli et problem. Alt i alt synes jeg det er fint med jenter som har ambisjoner om å ta høyere utdannelse og sånt. Så for min del er andre ting som avgjør om jeg blir interessert i en jente eller ikke. Men jeg kan ikke uttale meg om hva andre synes om dette.

TS, håper ikke utdannelsen din hindrer deg å få de guttene du ønsker.

Utdannelsen min hindrer meg ikke å få gutter, men det er veldig mange som bare stikker når de hører hva jeg er.. Jeg har møtt mange gutter som har høyere utdannelse og de blir jo ikke skremt..

Men det må sies at jeg har jo visse krav.. Jeg vil jo helst at gutten skal ha (høyere) utdannelse og jobb, slik at vi bidrar begge to til økonomien..

Anonym poster: e68506c1cf6c3870d3f6d15157fa18d9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...