AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Jeg og en vennine har tenkt å reise på shoppingferie i sommer. I fjor var vi iKøbenhavn og likte oss godt der, så det er mulig vi reiser tilbake. Ellers har vi tenkt på Berlin og London. Har dere noen forslag om storbyer som er billige og med bra shopping? Med billig, så tenker jeg ikke nødvendigvis på at klær og mat o.l trenger og være billig, men at hotell og flybiletter ikke er alt for dyrt. Anonym poster: 5a887a2a1e3516fcba0156c0bba0db5f
JHF Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Jeg vil anbefale Aberdeen. Med litt planlegging får en tak i billige flybilletter og hotell i sentrum, der det meste er innen gåavstand.
caroprins Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Det er ofte tilbud på billige flybiletter både hos norwegian og sas så jeg hadde fulgt med der. Du kan melde deg på nyhetsbrev fra de så får du tilbud rett inn på mail. Også hotels.com og booking.com har ofte tilbud på hoteller så det kan være lurt å følge med her også. Nå kommer jo norwegian med rimelige biletter til new york og Bankok til våren og Sas til San francisco om dere har lyst på en litt lenger reise. Spennede byer å besøke. Reiseslskapene har ofte tilbud på pakketurer så om man følger med der så kan man få gode tilbud. Om man reiser på pakketur til Grand Kanaria så kan man beøke Las Palmas f.eks. Tyrkia har Alanya, Rhodos har Rhodos by osv. Bulgaria er også et rimelig alternativ. Budapest er en by med mye kultur og rimelig shopping. Ett sted som har overraskene rimelige flyforbindelser og flotte billige hotell er Las Vegas. Også for de som ikke gambler så har byen mye å by på i form av fine show og bra shopping. Vel, mulighetene er mange så om dere bare følger med fremover så dukker det sikkert opp et alternativ som dere kan tenke dere.
Wonders Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Kommer ann på hva dere vil handle. Hifi og klær er billigst i Norge. For bare dager siden kome vi hjem fra Malaysia og Thailanf, der er det dyrt for slikt.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Kommer ann på hva dere vil handle. Hifi og klær er billigst i Norge. For bare dager siden kome vi hjem fra Malaysia og Thailanf, der er det dyrt for slikt. Det er klær vi vil handle. Det bør ikke være dyrere enne her, men det kan godt være omtrent samme prisnivå som her. Anonym poster: 5a887a2a1e3516fcba0156c0bba0db5f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Kommer ann på hva dere vil handle. Hifi og klær er billigst i Norge. For bare dager siden kome vi hjem fra Malaysia og Thailanf, der er det dyrt for slikt. Designerklær er ikke billig i Thailand og Malaysia, nei. Derimot er helt vanlige klær ekstremt billig der. Da jeg var der sist (for et år siden) kjøpte jeg kjoler, sko, bukser, skjørt, belter og vesker til bare en brøkdel av prisen jeg måtte ha betalt i Norge. Finn de lokale kjedene eller selvstendige butikkene, og styr unna de store kjøpesentrene med luksusvarer myntet på turister. Anonym poster: c0143c4e8fb5bc48dc2a872ef8849c85
reiselyst72 Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Kan varmt anbefale storbyferie i Krakow eller evt. Warszawa. Forholdvis rimelig å ta seg dit og det er billig med gode hotell og mat. Shoppingen er også grei med både kjøpesentre og mindre butikker i gågatene. 2
Wonders Skrevet 31. desember 2012 #10 Skrevet 31. desember 2012 (endret) ikke glem at størelsene er ikke laget til Skandinavire i Asia. De ler når jeg ber om skostørelse 39-40... De har ikke noe jeg har likt, stilen er så merkelig. Det er nesten bare sommerklær å få tak i... Endret 31. desember 2012 av Wonders 1
Athene Skrevet 31. desember 2012 #11 Skrevet 31. desember 2012 Dersom mat og hotell er det viktigste når du snakker om "billig" anbefaler jeg øst-Europa, Praha og Budapest er pene byer, men et veldig behagelig prisnivå. Men dersom du skal kjøpe klær, elektronikk og så videre er det dyrt der (Norske priser) Er flyprisen viktigst er Stockholm, København, Amsterdam og London de billigste destinasjonene fra Norge. Men prisnivået er høyt, så når du sparer 1-2 000 på fly blir det spist opp av hotell, mat og annen shopping veldig raskt. Berlin som nevnt over er også et ganske hett tips. Prisnivået er ikke like avskrekkende som London og Paris. Er shopping og mat viktigst er USA tingen. Nå kan man få billetter for 4-6 000 til NY, og billige flybilletter eller togbilletter derfra igjen. Bor du i NY blir budsjettet spist opp av hotell. Andre steder vil du raskt tjene inn det ekstra du har betalt for fly i billig mat, billig hotell og ekstremt billig shopping.
nuggets Skrevet 31. desember 2012 #12 Skrevet 31. desember 2012 Anbefaler virkelig Warszawa! Kjempe bra shopping, billig overnatting og mat og en fantastisk flott by:-) 1
JHF Skrevet 31. desember 2012 #13 Skrevet 31. desember 2012 Er shopping og mat viktigst er USA tingen. Nå kan man få billetter for 4-6 000 til NY, og billige flybilletter eller togbilletter derfra igjen. Bor du i NY blir budsjettet spist opp av hotell. Andre steder vil du raskt tjene inn det ekstra du har betalt for fly i billig mat, billig hotell og ekstremt billig shopping. Andre steder i USA som da også kan være aktuelle er Houston. Fantastiske shoppingmuligheter, billig mat og hotell. Eneste ulempen er at du er avhengig av bil, men leiebil er veldig billig og det er ikke vanskelig å kjøre i og rundt Houston.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #14 Skrevet 31. desember 2012 ikke glem at størelsene er ikke laget til Skandinavire i Asia. De ler når jeg ber om skostørelse 39-40... De har ikke noe jeg har likt, stilen er så merkelig. Det er nesten bare sommerklær å få tak i... Jeg har det motsatt. I Norge har jeg vanskelig med å finne klær i min størrelse, og fine sko kan jeg bare glemme. Det er lite av str 35 og 36 i norske skobutikker. Kvaliteten på klærne er den samme som i Norge, men i Norge er det for dyrt til at jeg synes det er verdt det. Det stemmer at det er lettest å finne sommerklær, ja. Tykke generere og vintertøy er det ikke noe marked for i Thailand og Malaysia. Anonym poster: c0143c4e8fb5bc48dc2a872ef8849c85
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #15 Skrevet 31. desember 2012 Berlin er generelt merkbart billigere enn Paris og London, men med omtrent like godt utvalg, og det er kanskje lettere å finne litt spesielle ting til overkommelig pris. Det ble sagt over at de billigste destinasjonene med Norwegian er Stockholm, København, Amsterdam og London. Berlin er like billig som London for flybilletten alene, men mye billigere når du tar i betraktning at du må komme deg til og fra Gatwick. Til og fra Berlin-Schönefeld betaler du vanlig Berlin-pris for billetten dvs. stasjonen ligger akkurat utenfor sonegrensen, men ingen sjekker. I tillegg er overnatting, mat og drikke langt billigere i Berlin enn London. Jeg skulle helst beholdt Berlin for meg selv, men klarer ikke å skjule min begeistring Anonym poster: a8b81b555ec330ac58bd73007148d3ad
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #16 Skrevet 31. desember 2012 Jeg ser at en del her foreslår Berlin. Hvordan er nivået til tyskerne i engelsk? Anonym poster: 5a887a2a1e3516fcba0156c0bba0db5f
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #17 Skrevet 31. desember 2012 Jeg ser at en del her foreslår Berlin. Hvordan er nivået til tyskerne i engelsk? Anonym poster: 5a887a2a1e3516fcba0156c0bba0db5f Meget bra, på høyde med amsterdammernes. Språket byr neppe på utfordringer. Anonym poster: a8b81b555ec330ac58bd73007148d3ad
Wonders Skrevet 2. januar 2013 #18 Skrevet 2. januar 2013 Det er lite av str 35 og 36 i norske skobutikker. Kvaliteten på klærne er den samme som i Norge, men i Norge er det for dyrt til at jeg synes det er verdt det. Anonym poster: c0143c4e8fb5bc48dc2a872ef8849c85 Når jeg jobbet i skobutik måtte vi bestille en opp om vi bestillte en ned i størelser. Bestillte vi str. 36 måtte vi også bestille str 41. Om vi ville ha str. 35, måtte vi også bestille str. 42... Så det begrenser seg fort. Klær er veldig billig her til lands...ikke billigere enn Asia på alt, men det meste. Merket det i julen.
Musken Skrevet 2. januar 2013 #19 Skrevet 2. januar 2013 Jeg ser at en del her foreslår Berlin. Hvordan er nivået til tyskerne i engelsk? Anonym poster: 5a887a2a1e3516fcba0156c0bba0db5f Mitt inntrykk er at berlienere generelt behersker engelsk veldig bra. Du vil trolig ikke få problemer med språket. Ellers vil også jeg foreslå Berlin, da jeg elsker byen. Prisnivået er en god del lavere enn andre Europeiske storbyer (Paris, London osv) - altså er både hotell, mat og shopping relativt rimelig. God tur hvor enn dere velger å reise!
Wonders Skrevet 2. januar 2013 #20 Skrevet 2. januar 2013 i Berlin tar ikke taxier kort! Ta med penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå