Gå til innhold

Lekkasje i toppen av doen:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så så jeg at det lakk vann fra toppen av doen og det var litt så måtte legge ned hånkle der. Er det noen som vet hva dette kan være eller hvordan man kan fikse det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type toalett er det du har? Hvor lakk det?

Gjest Adagietto
Skrevet (endret)

I dag så så jeg at det lakk vann fra toppen av doen og det var litt så måtte legge ned hånkle der. Er det noen som vet hva dette kan være eller hvordan man kan fikse det?

Om det var på toppen av sisterna, så kan det være at en pakning på innløpsventilen (der vannet kommer inn) er gåen. Da kan det sprute oppunder lokket og litt vann kan komme ut.

Regner med at det ikke var fra toppen av skåla det rant. Da hadde du ikke lagt et håndkle der. I såfall hadde det vært utløpsventilen som ikke holder tett.

Om du vet hva slags klosett det er kan du opplyse det til rørleggeren så hun/han kan ta med seg en ny innløpsventil, hvis det er det som er feilen. Er klosettet veldig gammelt kan det være greit å bytte det. Det er vann og litt kinkig om du ikke er rørlegger selv, å utføre reparasjonen, eller å bytte klosettet.

Lykke til! :)

Endret av Adagietto
Skrevet

Om det renner hele tiden så har det med mekanismen som slipper inn vann når sisternen er tom og som skal stenge av når den er full (flottør og ventilpakning som nevnt over). Jeg har opplevet fullt brudd der en gang med fontene som resultat. Det skal finnes en stoppekran på vanninntaket til sisternen. Pass på at du vet hvor den er.

Skrevet

Tusen takk:D Tror jeg ringer huseieren i dag jeg. Håndkle var vått vår jeg våknet i dag:S Føler alt på badet lekker nå-.-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...