AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #1 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg klør i underlivet og det svir. Dessuten har jeg tykk utflod som ligger seg til huden som et lag, og det er litt vite små klumper i underlivet. Først så sjekka jeg med speil da det begynte og tenkte at han de små klumpene var toalett papir som hadde gått i oppløsning, men det kom tilbake. Jeg har ikke vasket med noe såpe nå... jeg har gjort det før. Jeg har vasket med noen baby våtservietter uten parfyme som vi har hjemme. Er det sopp? Har jo lest litt om det... Noen råd. Det er jo sent lørdag og apoteket er stengt. Noe jeg kan gjøre for å gjøre det bedre. Anonym poster: 4dd4c426f0456164973931ac978dd3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caledonia Skrevet 29. desember 2012 #2 Del Skrevet 29. desember 2012 Det høres ut som sopp ja. Jeg har slitt en del med dette etter at jeg ble gravid og det stemmer helt med det du skriver. Legen min rådet meg til å kun vaske meg med vann for å holde det på avstand. Ikke noe såpe eller intimsåpe. Det gjør det bare verre. Kom deg på apoteket og kjøp deg en canesten kur så fort du får mulighet. Ofte er en infisert både innvendig og utvendig, så vil anbefale en pakke med både stikkpille og salve. Det er viktig at du smører deg et par dager etter at kløen forsvinner, ellers kommer soppen lettere tilbake. Skulle du tilfeldigvis ha yoghurt naturell liggende, så kan du bruke det som salve også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #3 Del Skrevet 29. desember 2012 Gå for Canesten ja! Hadde nettopp (for kanskje en måned siden) sopp i underlivet jeg også, det er helt forferdelig! Følte meg skikkelig skitten, det klødde og sved. Jeg kjøpte Canesten som inneholdt både stikkpille og salve. Innførte stikkpillen på kvelden den dagen jeg kjøpte det før jeg la meg, og smurte på salven tre ganger for dagen (om morgenen, etter skolen og før leggetid) i begynnelsen, og etter ett par dager (da kløen ga seg) smurte jeg morgen og kveld til salven ble tom (holdt kanskje på i to uker). For å lindre kløe vil jeg anbefale en kald, våt klut (hold den i underlivet bare en liten stund, ikke sitt med den over lang tid) og ta på deg en stor pysjamasbukse (eller lignende) uten underbukse. Da får underlivet nok luft, noe som er viktig. For å forebygge at soppen vil gjenta seg, vil jeg også anbefale og sove slik. Om dagen bør du bruke truser i bomull/ull el, og ikke undertøy i syntetiske stoffer, da dette forstyrrer balansen i underlivet. Vær også forsiktig med stramme, tettsittende bukser, begrens sukkerinntaket og husk at det holder å vaske underlivet med vann (kun vann) én gang for dagen. Anonym poster: e9ea406a3673f5e3a4f9cf8d282fd82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #4 Del Skrevet 29. desember 2012 Følg de rådene som du allerede har fått men du kan prøve noe annet hvis du vil og har det du trenger. Jeg har slitt med sopp som kom tilbake nesten hver mnd rett etter mensen, da mensen gjør underlivet mer sårbart og mottakelig for sopp. Jeg sluttet med tamponger og det hjalp en del, men soppen kom i blant for det. Canesten tok bort soppen hver gang men den kom tilbake i blant for det. Jeg holdt på å bli gal og googlet kjerringråd, som var siste utvei før en ny legetime. (man bør dra til legen noen ganger, i tilfelle det ikke er sopp, klamydia kan ligne på sopp) Det jeg prøvde var å vaske meg nedentil med en blanding av vann, eddik og salt. Og det funker som bare det! Jeg gjør det 2-3 ganger per dag til symptomene er borte (1-3 dager ca) og en ekstra dag etterpå. Da blir soppen borte lenge! Jeg har bare hatt sopp to ganger etter det, og det er nesten 1 år siden jeg prøvde dette første gangen. Jeg blander vann (ca kroppstemp) i et lite glass, med en spiseskje eddik og en teskje salt. Jeg spruter det inn i vagina med en øreballong (man kan også bruke en sprøyte uten nål) og spruter utenpå i hele underlivet. Soppen kan sitte langt bak til endetarmen og. Jeg bruker ikke alt i glasset. Jeg gjør det mens jeg sitter og skrever så mye jeg kan over do, så jeg ikke griser på gulvet og nedover lår og legger, og på klærne. Man kan jo gjøre det i dusjen men da må man vaske seg etterpå på bena. Jeg tørker meg forsiktig etterpå med dopapir, klapper forsiktig, gnur ikke. Vasker meg ikke med vann i underlivet rett etterpå. Det lukter litt men ikke slik at andre merker det etterpå. Det svir de første gangene, men det er verdt det for min del! :D Absolutt verdt å prøve!! Anonym poster: d614edceb41a20273fd29f82beedc0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Del Skrevet 29. desember 2012 Følg de rådene som du allerede har fått men du kan prøve noe annet hvis du vil og har det du trenger. Jeg har slitt med sopp som kom tilbake nesten hver mnd rett etter mensen, da mensen gjør underlivet mer sårbart og mottakelig for sopp. Jeg sluttet med tamponger og det hjalp en del, men soppen kom i blant for det. Canesten tok bort soppen hver gang men den kom tilbake i blant for det. Jeg holdt på å bli gal og googlet kjerringråd, som var siste utvei før en ny legetime. (man bør dra til legen noen ganger, i tilfelle det ikke er sopp, klamydia kan ligne på sopp) Det jeg prøvde var å vaske meg nedentil med en blanding av vann, eddik og salt. Og det funker som bare det! Jeg gjør det 2-3 ganger per dag til symptomene er borte (1-3 dager ca) og en ekstra dag etterpå. Da blir soppen borte lenge! Jeg har bare hatt sopp to ganger etter det, og det er nesten 1 år siden jeg prøvde dette første gangen. Jeg blander vann (ca kroppstemp) i et lite glass, med en spiseskje eddik og en teskje salt. Jeg spruter det inn i vagina med en øreballong (man kan også bruke en sprøyte uten nål) og spruter utenpå i hele underlivet. Soppen kan sitte langt bak til endetarmen og. Jeg bruker ikke alt i glasset. Jeg gjør det mens jeg sitter og skrever så mye jeg kan over do, så jeg ikke griser på gulvet og nedover lår og legger, og på klærne. Man kan jo gjøre det i dusjen men da må man vaske seg etterpå på bena. Jeg tørker meg forsiktig etterpå med dopapir, klapper forsiktig, gnur ikke. Vasker meg ikke med vann i underlivet rett etterpå. Det lukter litt men ikke slik at andre merker det etterpå. Det svir de første gangene, men det er verdt det for min del! :D Absolutt verdt å prøve!! Anonym poster: d614edceb41a20273fd29f82beedc0f1 Hm, dette vet jeg ikke om jeg hadde turt å prøve. Høres relativt sketchy ut.. Anonym poster: e9ea406a3673f5e3a4f9cf8d282fd82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caledonia Skrevet 29. desember 2012 #6 Del Skrevet 29. desember 2012 Og... unngå stringtruser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #7 Del Skrevet 29. desember 2012 Neida, eddik er ikke farlig for kroppen og heller ikke vann eller salt. Hvorfor er det så mye verre enn å putte en pille i vagina og smøre seg med en krem nedentil? Jeg angrer ikke! Har ikke hatt noen plager pga dette, det er jo som sagt nesten 1 år siden jeg prøvde det for første gang. Du får google det, da vil du se at flere bruker det! Jeg leste en plass at leger anbefaler eddikblandingen fordi da slipper man medisiner og bivirkninger (ikke at canesten gir så mye bivirkninger) Anonym poster: d614edceb41a20273fd29f82beedc0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #8 Del Skrevet 29. desember 2012 Epleeddik / eddik / Molkosan Epleeddik eller vanlig eddik er et eldgammelt husråd som også enkelte leger anbefaler ved sopp i skjeden. En spiseskje eddik (7 %) blandet i to dl kokt vann (og gjerne tre dråper tetreolje, hvis du har tilgang på det) gir et effektivt middel til skjedeskylling ved begynnende soppinfeksjon. Bruk en øreballong eller en sprøyte uten spiss (kjøpes på apotek) til dette formålet. Alternativt kan man tilsette tre kopper elpeeddik til vannet når man bader, og oppholde deg i badekaret i 20 minutter. Epleeddik eller eddik hjelper til å opprettholde den naturlige surheten i skjeden. I stedet for epleeddik eller vanlig eddik kan man bruke Molkosan ostemyseekstrakt (kjøpes i helsekostbutikker) til skjedeskylling. Bruk 1 spiseskje Molkosan til ½ liter vann. Husk at man aldri skal skylle skjeden hvis man er gravid. http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/candida.htm Anonym poster: d614edceb41a20273fd29f82beedc0f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #9 Del Skrevet 30. desember 2012 Tusen takk for svar, dere. I dag føles det litt bedre. Har ikke overvasket meg, bare helt naturlig uten såpe eller noe. Og så har jeg gått i pysjamas bukse uten truse under. Det klør litt enda, men svien er borte. Det er nok der enda, men det er ikke like gale. Anonym poster: 4dd4c426f0456164973931ac978dd3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå