Gjest Michelle Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Jeg har flere venninner som er sammen med utenlandske menn, både på avstand og noen er bosatt her i Norge.. Jeg har overhodet ikke noe problem med det, men når jeg tilstadighet er sammen med de, enten en tur på byen, på kino eller på fester, så føler jeg at folk dømmer de " klarer hun ikke å finne seg en norsk en eller"? Hvem er så dum å finne seg en asylsøker? Uten at de vet bakgrunnen hans, ikke vet de om han er asylsøker eller ikke, og en av mine venninner er gift med en som er adoptert , men jaggu blir både hun og han dømt og sett på med blikk av det Norske folk! Jeg husker en gang at folk kjente meg igjen fra gammelt av fra " hu som har en venninne som er gift med en utlending" Jeg har lest mange artikler om forhold som ikke går så bra pga kultur forskjeller, og jeg blir nesten litt irritert når de legger så stor vekt på alt det dumme, det er så mange fine historier hvor det går veldig bra, men de hører vi skjeldent om.. Er vi nordmenn så redd for det vi ikke kjenner? Fremmed kulturer skremmer oss?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Det er mulig jeg er lite tilstedeværende eller oppholder meg i totalt andre kretser enn deg men jeg har vært gift med en utlending (en brun en) i 15 år. Aldri truffet på slikt. Anonym poster: 91b95fe30a755b8a552343e174d4241e
Gjest Michelle Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Det er mulig jeg er lite tilstedeværende eller oppholder meg i totalt andre kretser enn deg men jeg har vært gift med en utlending (en brun en) i 15 år. Aldri truffet på slikt. Anonym poster: 91b95fe30a755b8a552343e174d4241e Det er godt å høre!!!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er gift med en utlending, riktignok europeer, men merker ingenting til den type tankegang. Det eneste er at familien fleiper med at han nå vel snart snakker norsk flytende, men det gjør han ikke siden vi bor i utlandet og han ikke har særlig mye tid til å lære seg norsk. Egentlig synes de det fleste det er hyggelig å få snakket engelsk selv om jeg må oversette en god del. Anonym poster: 744ae4f91a2d76f6115cd0f86a0b7c99
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Det ene er hva de rundt synes. Men hvorfor er andelen samlivsbrudd større hos mennesker med annen kultur. Hvofor et det en nesten bare kvinnr av utenlandsk opprinnelse på krisesenteret . Hvofor er det e større andel av menn med ikke vesentlig opprinnelse som dømmes for vold i nære relasjoner
Gjest Bever Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Det ene er hva de rundt synes. Men hvorfor er andelen samlivsbrudd større hos mennesker med annen kultur. Hvofor et det en nesten bare kvinnr av utenlandsk opprinnelse på krisesenteret . Hvofor er det e større andel av menn med ikke vesentlig opprinnelse som dømmes for vold i nære relasjoner Good one!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå