Gå til innhold

Jeg har kjøpt hummer. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sldri smakt hummer før å følte jeg måtte slå til på tilbudet på Coop Mega i dag. Svært studentvennlig tilbud med 99 kr for en hummer. Denne var ferdig kokt og sikkert ikke av beste kvalitet, men dette føler jeg skal bli bra.

Så startet jeg å møte på problemer. Hva i alle dager er den grønnaktige slimguffaforan i den?! Hva gjør jeg med det? Ingen sier noe om dette på "hvordan rense hummer"-videoene.

Og hva skal man ha til? Har hørt loff og majones, men er ikke så veldig glad i verken majones eller brødmat med kjøtt på.

Vidre smakte jeg litt på den og konsistensen virket litt hard/seig. Skal den være sånn? Og kan jeg gjøre noe med den så den blir litt mindre ubehandlet sjømat? Steke eller gratinere el.

Alle tips tas i mot! Mistet litt motet når jeg tok opp dette merkelige uhyret av posen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den grønnaktige slimguffa er nok det samme som du finner oppi skallen på rekene også. Bare fjern det :ler:

Gjest Violetta
Skrevet

Du spiser kun det som er inni halen og evt. De store klørne. Spises normalt med brød og majones.

Gjest Violetta
Skrevet

Ja, og fjern den sorte strengen som ligger langs ryggen.

Skrevet

Du kan jo lage noe pastagreier :)

Anonym poster: 21663b19a91ab166049da9bae2a1d9f5

Skrevet

Jeg spiser innmaten i hodet på hummeren, det smaker ganske så godt!

Hummeren kan helt sikkert gratineres eller noe, men jeg foretrekker den naturell med majones eller aïoli ved siden av. Gjerne litt god loff også, men jeg kan helt fint spise den uten.

Lunken hummer naturell er godt, men jeg vil helst ikke ha masse dill og dall ved siden av, det ødelegger den gode smaken av sjø!

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke ha gratinert en ferdig kokt hummer. Den blir bare hard og seig. Hvis loff og majones ikke er et altenativ, hva med å bruke den i en salat? ala rekecoctail?

Den grønne "slimguffa" kan spises. Alt kan spises, men man fjerner vanligvis "flimmerhårene", magesekken og tarmen som ligger langs ryggen. Du finner mat inne i følehornene, i haleflapsen, beina, klørne, halen og hodet. Nytes imho best naturell med loff og majones.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...