Green Skrevet 11. mars 2004 #1 Skrevet 11. mars 2004 Kva ville de valgt av følgende servise? * V&B Cellini * Porsgrunn "Tid" * Porsgrunn "Martha" * Wedgewood "Nature" Cellini Martha og tid Nature
Vendelin Skrevet 11. mars 2004 #2 Skrevet 11. mars 2004 Garantert Nature fra wedgewood Det er helt nydelig
~umulia~ Skrevet 11. mars 2004 #3 Skrevet 11. mars 2004 Jeg syns porsgrunn "tid" er finest, men jeg liker ting veldig enkelt, når jeg og umulius var å så på serviser syns han "nature" var veldig fint, er forsåvidt enig, men for meg blir det litt for dillete. Dessuten er jeg ikke så glad i bregner.
VesleBråka Skrevet 11. mars 2004 #4 Skrevet 11. mars 2004 Jeg synes cellini er veldig pent. Tid likte jeg før, men har mistet sansen for det etter all juksinga. Nature var ganske bra, har ikke sett den før. Martha er jeg ikke noe begeistret for.
Isiselin Skrevet 11. mars 2004 #5 Skrevet 11. mars 2004 Av dem likte jeg Märtha best, men jeg liker ikke når ting blir for sterilt og fargeløst. Helt hvite tallerkener er kjedelig i mine øyne så egentlig skulle vel jeg ha holdt meg unna denne tråden, men...
Pusekatt Skrevet 11. mars 2004 #7 Skrevet 11. mars 2004 Tid, uten tvil! Har det hjemme selv, og er superfornøyd!
Amarone Skrevet 11. mars 2004 #8 Skrevet 11. mars 2004 Jeg så et program om Porsgrunn Porselen på NRK. Der var Martha omtalt, fordi det er 1) designet i Asia og IKKE av Porsgrunn, og 2) det selges billig (halve prisen) under et annet navn i Norge. Så jeg ville nok ikke valgt Martha... (Da ville jeg heller ha valgt det identiske og billige - rett og slett fordi Porsgrunn lurer kundene!). Amarone
9na Skrevet 11. mars 2004 #10 Skrevet 11. mars 2004 Tid likte jeg før' date=' men har mistet sansen for det etter all juksinga. Nature var ganske bra, har ikke sett den før.[/quote'] Enig. Hadde tenkt å ønske oss Tid, men mistet lysten vi også. Jeg likte Nature best av de andre.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #11 Skrevet 11. mars 2004 Jeg synes Nature var det peneste. Jeg har sansen for dekoren på Tid, men jeg synes fasongen på koppene er så dillete.
@shygirl@ Skrevet 11. mars 2004 #13 Skrevet 11. mars 2004 Jeg synes egentlig Martha er det peneste, men hvis det har seg slik at de har jusket med det ville jeg heller valgt Nature... Det var nydelig....
9na Skrevet 11. mars 2004 #14 Skrevet 11. mars 2004 Jeg så et program om Porsgrunn Porselen på NRK. Der var Martha omtalt, fordi det er 1) designet i Asia og IKKE av Porsgrunn, og 2) det selges billig (halve prisen) under et annet navn i Norge. Så jeg ville nok ikke valgt Martha... (Da ville jeg heller ha valgt det identiske og billige - rett og slett fordi Porsgrunn lurer kundene!). Amarone Men nesten det samme gjalt Tid også, gjorde det ikke? Det var visst bare noen av delene (årringmønsteret på tallerknene, tror jeg) som var designet av Porsgrunn. Resten var designet på den samme fabrikken i Bangladesh som Martha. De viste til og med fram prototypen i programmet, den ble brukt som mal til mange ulike seviser! Norsk Designråd var i tvil om de skulle trekke tilbake prisen Tid vant, merket for beste design, fordi søknaden var gjort på ugyldig grunnlag, men de lot Porsgrunn beholde den.
hallingbrud Skrevet 11. mars 2004 #15 Skrevet 11. mars 2004 Nature er et mer "moderne" service enn de andre, så jeg ville vært redd for: 1) at jeg skulle bli fort lei det 2) at det skulle gå ut før jeg fikk kjøpt inn alt jeg trenger (det kan jo ta noen år å få skaffet seg til f.eks. 18 personer)
April Skrevet 11. mars 2004 #16 Skrevet 11. mars 2004 Jeg liker godt Märtha og kunne tenkt meg det selv..Men jeg har Fauna og det holder!
Green Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #17 Skrevet 12. mars 2004 Jeg så et program om Porsgrunn Porselen på NRK. Der var Martha omtalt, fordi det er 1) designet i Asia og IKKE av Porsgrunn, og 2) det selges billig (halve prisen) under et annet navn i Norge. Så jeg ville nok ikke valgt Martha... (Da ville jeg heller ha valgt det identiske og billige - rett og slett fordi Porsgrunn lurer kundene!). :o Eg fekk berre med meg litt av det oppstyret, men visste ikkje at der finnast ein identisk billeg-versjon av Martha i Noreg??? Det er jo heilt sprøtt? Då vil eg iallefall ikkje ha det...
9na Skrevet 12. mars 2004 #18 Skrevet 12. mars 2004 Joda, Cathrine het den billigversjonen de viste i programmet. Det ble solgt for temmelig nøyaktig halv pris av Martha-serviset, i et butikk i Trondheim. Det Atle Brynestad forsvarte seg med i programmet, var at Martha var designet av Porsgrunn og at det ikke var identisk med Cathrine fordi Martha hadde en liten gullstripe malt rundt kanten på koppene... Ellers var de helt identiske!
Pusekatt Skrevet 12. mars 2004 #19 Skrevet 12. mars 2004 Jeg synes Nature var det peneste. Jeg har sansen for dekoren på Tid, men jeg synes fasongen på koppene er så dillete. Det er flere forskjellige koppe-typer da, så det burde gå an å finne noe man liker uansett.
Vendelin Skrevet 12. mars 2004 #20 Skrevet 12. mars 2004 Bor 200 meter fra Porsgrunn Porselen og har fulgt hele kaoset der nede. Etter sjefen sjøl er ferdig der nede med å si opp folk, endre drift...tja ødelegge bedriften :evil: ,er ikke PP verdt en dritt, så ville ikke satset på PP nå.... :veldigsur:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå