Gjest GetOverIt Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Til dere som har giftet dere og hatt fri bar, hva kom den totale regningen på og hvor mange gjester? Jeg tenker på dere som hadde det på hotell eller lokale med skjenkebevilling (hvor prisene er som på restaurant).
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 73 gjester. Pris på drikke for kvelden (både velkomstdrink, til middag og fri bar etterpå): ca 50.000,- Anonym poster: 31c476c052f8f85036c47709dd543e1f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Var meg som hadde 73 gjester over her. Kan enkelt gjøre det billigere ved å ikke ha fri brennevin/sprit i baren. De fleste vil klare seg mer enn fint med øl, vin, cider og min vann. Hadde jeg skullet gjøre dette igjen så tror jeg det hadde blitt vår løsning ;-) Anonym poster: 31c476c052f8f85036c47709dd543e1f
Gjest GetOverIt Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Var meg som hadde 73 gjester over her. Kan enkelt gjøre det billigere ved å ikke ha fri brennevin/sprit i baren. De fleste vil klare seg mer enn fint med øl, vin, cider og min vann. Hadde jeg skullet gjøre dette igjen så tror jeg det hadde blitt vår løsning ;-) Anonym poster: 31c476c052f8f85036c47709dd543e1f Tror at hvis vi først bestemmer oss for fri bar, så serverer vi alt Vet at mange i min familie er glad i cognac, litt kjedelig å fjerne det da. Vi blir ca 55 gjester, og synes det kan bli litt for dyrt. Vurderer å ha 3 "bonger" istedenfor helt fri bar (blir selvsagt fri flyt at vin under middagen), men synes liksom at "bonger" virker litt "harry". Hm... Er ikke lett dette her. Men tusen takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Fri bar skal det være, gjestene må få slippe å ta med seg lommeboka i bryllup.
Gjest GetOverIt Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Fri bar skal det være, gjestene må få slippe å ta med seg lommeboka i bryllup. Heisann Gjest. Ventet på deg Men nå var ikke spørsmålet om vi burde ha fri bar, men hva det ville koste. Så da hadde det vært kjekt om du holdt deg til tema
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. desember 2012 #8 Skrevet 29. desember 2012 Vi regner 15` på 56 inviterte gjester + servitører etc hvis de vil være med på festen også. Kjøper alt av sterkere saker på tax-free, vin fra Sverige og tappetårn. Vel verdt pengene! Planlegger å ha bar med drinker av ulike typer mm.
Anglofil Skrevet 29. desember 2012 #9 Skrevet 29. desember 2012 Var 36 stykker til sammen, kom vel på mellom 8-10 000 kr. Det inkluderte i grunn all slags drikke, fra vin til drinker til whiskey. Mvh Yvonne
Gjest GetOverIt Skrevet 29. desember 2012 #10 Skrevet 29. desember 2012 Var 36 stykker til sammen, kom vel på mellom 8-10 000 kr. Det inkluderte i grunn all slags drikke, fra vin til drinker til whiskey. Mvh Yvonne Dere var heldige der Vi regner med at bare vinen kommer på ca 12 000 (om ikke mer). 30 vinflasker til 400,- per stykk. Ca 9000,- i champagne til velkomstdrink. Og med cognac til kaffen, til 5000,-. kommer vi opp i 26 000,- Skal vi ha fri bar etter dette tør jeg ikke tenke på hva summen kan komme opp i. Synes 50 000,- på alkohol er endel penger.
Portvinpiken Skrevet 29. desember 2012 #11 Skrevet 29. desember 2012 Vi hadde fri bar inkl. velkomstdrink, sprit, mineralvann, kaffe, cognac og aldri tomme vinglass til maten. Var på et 5 stjerners hotell i Østerrike og var 17 personer. Fra kl 17.30 til kl 01.30. Det var nogenlund samme priser som i Norge, men hvis man regner det om i norske kroner og legger til til norske priser kom det da på ca. 1400 pr. person for all drikke (alt alkoholfritt og alkohol). Vi skal ha en bryllupsmiddag for familien her i Norge nå etter nyttår og driver å regner på hva det vil koste. Vi har kun øl og vin i "fri bar" etter maten her i Norge. Vi så at det i bryllupet gikk minimalt med sprit så derfor har vi valgt det slik også av budsjettmessige hensyn og at vi vet vår nærmeste familie alle sammen absolutt foretrekker vin og øl. Har kommet frem at med det samme konsumt per person gjennomsnittlig, vil det komme på ca. 1050,- per pers. Vi har da regnet inn velkomstdrink, 5 glass til maten, gjennomsnittilig 4 glass etter maten, kaffe m/cognac eller likør, og 2 fl. mineralvann per pers. Og Gjest: jeg gidder ikke forsvare hvorfor vi ikke har sprit også som fri bar på restauranten vi skal være. Vi har valgt det bort og ingen lider overhode ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #12 Skrevet 29. desember 2012 Vi hadde fri bar, men var så heldige at gjestene som kom fra ut landet kjøpte med texfree kvoten. Mannen og svoger ordnet det, og da vi skulle betale de, så ville ikke de ha penger. Svoger ordnet polvarene, da han jobber der. Han sto og i baren og mikset drinker. Var en god del igjen. Hadde velkomstdrink, vin til maten og kaffe med cognac/likør og. Anonym poster: ce1dbf73ebe528d04bd2f133f8f6a66e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #13 Skrevet 29. desember 2012 Spørsmålet var vel ikke rettet til "svenskehandel-bryllupene" som selvsagt blir mye billigere.. Noen må visst bruke enhver mulighet til å få frem hvor "økonomiske" de er.. I venninnen min sitt bryllup i fjor kom alkohol-regningen på 57.000,- , det var da velkomstdrink, hvitvin og rødvin til maten, cognac/baileys til kaffe og fri bar. 62 gjester. Anonym poster: 074bca146b164b1ac6eef703b08cfe09 1
Anglofil Skrevet 29. desember 2012 #14 Skrevet 29. desember 2012 (endret) Spørsmålet var vel ikke rettet til "svenskehandel-bryllupene" som selvsagt blir mye billigere.. Noen må visst bruke enhver mulighet til å få frem hvor "økonomiske" de er.. I venninnen min sitt bryllup i fjor kom alkohol-regningen på 57.000,- , det var da velkomstdrink, hvitvin og rødvin til maten, cognac/baileys til kaffe og fri bar. 62 gjester. Anonym poster: 074bca146b164b1ac6eef703b08cfe09 Vi hadde ikke "svenskehandelbryllup", her ble alt kjøpt gjennom de vi leide lokalene av. De sto for både mat og drikke. Poenget er at det ble en større sum enn de 10 000 kr, nøyaktig 58169 kr. Dette var dog prisen for absolutt alt, dvs leie av lokaler, velkomstdrinker, frukt, fireretters middag inkludert alkohol til middag, fri bar, leie av telt (hadde utevielse). I prisen var også catering inkludert, dvs kokker fra Sult lagde maten vår og så stilte de opp med eget serveringspersonale. Utover dette var også dekking av border, oppsett av benker til vielse osv også inkludert. Vi måtte med andre ord kjøpe alt gjennom lokalene vi leide, men synes prisen ikke var så forferdelig alt i alt. Men ja, vi var nok heldige. Jeg kontaktet lokalene tidlig og fikk da også en god pris. Mvh Yvonne Endret 29. desember 2012 av Yvonne
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. desember 2012 #15 Skrevet 29. desember 2012 Tror den kommentaren bla var rettet til meg siden jeg leste i kryss og tvers. Kan ikke beskyldes av noen for å være spesielt økonomisk i planleggingen av bryllup.
Anglofil Skrevet 29. desember 2012 #16 Skrevet 29. desember 2012 Tror den kommentaren bla var rettet til meg siden jeg leste i kryss og tvers. Kan ikke beskyldes av noen for å være spesielt økonomisk i planleggingen av bryllup. Nei, skjønte det, måtte bare presisere sånn i tilfelle rottefelle. Mvh Yvonne
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. desember 2012 #17 Skrevet 29. desember 2012 Nei, skjønte det, måtte bare presisere sånn i tilfelle rottefelle. Mvh Yvonne Ja, synes du er flink/var flink til å få mye ut av pengene, så all honnør.
ceci1985 Skrevet 30. desember 2012 #18 Skrevet 30. desember 2012 Vi hadde ikke "svenskehandelbryllup", her ble alt kjøpt gjennom de vi leide lokalene av. De sto for både mat og drikke. Poenget er at det ble en større sum enn de 10 000 kr, nøyaktig 58169 kr. Dette var dog prisen for absolutt alt, dvs leie av lokaler, velkomstdrinker, frukt, fireretters middag inkludert alkohol til middag, fri bar, leie av telt (hadde utevielse). I prisen var også catering inkludert, dvs kokker fra Sult lagde maten vår og så stilte de opp med eget serveringspersonale. Utover dette var også dekking av border, oppsett av benker til vielse osv også inkludert. Vi måtte med andre ord kjøpe alt gjennom lokalene vi leide, men synes prisen ikke var så forferdelig alt i alt. Men ja, vi var nok heldige. Jeg kontaktet lokalene tidlig og fikk da også en god pris. Mvh Yvonne Vi skal ha bryllupsfesten hos en av Sults lokaler! Vi blir 55-60, og har fått pris på 1070 per hode (musserende til velkomst, buffe, tre glass vin, kaffe, avec og medbragt kaker/snacks). Hvor mye endte dere per hode når det var fri bar? Mvh. Cecilie.
Anglofil Skrevet 30. desember 2012 #19 Skrevet 30. desember 2012 Vi skal ha bryllupsfesten hos en av Sults lokaler! Vi blir 55-60, og har fått pris på 1070 per hode (musserende til velkomst, buffe, tre glass vin, kaffe, avec og medbragt kaker/snacks). Hvor mye endte dere per hode når det var fri bar? Mvh. Cecilie. Som jeg skriver ble det 58169 kr til sammen for alt, hvor den frie baren utgjorde omtrent 8-10000 kr. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå