Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde mensen 30 november, skulle da ha mensen 26. desember, men helt sikker på at Eggløsningen var 10 og 11 desember og siden Eggløsningen var 10 desember, så skulle mensen ha kommet 24 desember.

Så hva er riktig å regne etter, etter siste første dag av mens som var 30. november Eller etter eggløsning, altså at man teller 14 dager etter eggløsning? Man tar utgangspunkt i at mensen kommer 14 dager etter eggløsning.

Anonym poster: 92d809ca25b8172383a32ac04ff4f330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tar ikke utgangspunkt i at mensen kommer 14 dager etter eggløsning. Lutealfasen er individuell, 10 dager hos noen, 14 hos snittet, 16 hos andre. Men lutealfasen er konstant. Så har du ALLTID EL 14 dager før mens, så kan du alltid regne det slik. Hvis ikke så regner du fra første dag med blødning. Har du 27 dagers syklus så regner du 27 dager fra første blødning.

Skrevet

Man kan jo telle 14 dager etter eggløsning når man vet 200% sikkert når eggløsningen var, men da må man jo ha testet seg frem til når eggløsningen var. Men som Silfen sier så kan det jo være 10 dage eller mer enn 14 dager. Det kan variere fra mnd til mnd mens noen har det helt stabilt.

Anonym poster: 28cbbdd5e9933b3cb8c73c773add2171

Skrevet

Man må ha tempet seg frem til når EL er. For noen får EL kort tid etter positiv test, mens andre kan gå bortimot to døgn. Men temper man så viser det når egget har sluppet, altså i etterkant.

Man kan ikke telle 14 dager i etterkant med mindre man vet LF-lengden. Og da faller jo hele spørsmålet til TS bort, slik jeg forstår det.

Skrevet

Det var det jeg prøve å si, som deg, at det kan være 14 dager, og hvis man VET at det er 14 dager så teller man 14 dager, men der er jo umulig å vite egentlig.

Anonym poster: 28cbbdd5e9933b3cb8c73c773add2171

Skrevet

Takk for svar:-))

Anonym poster: 92d809ca25b8172383a32ac04ff4f330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...