Gå til innhold

Hva ønsker/ønsket dere dere til bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss diverse til bestikk og servise + noen andr kjøkkenting, men vil jo gjerne ønske oss noe annet enn bare kjøkkenting, så jeg søker inspirasjon :)

Hva står/stod på deres ønskeliste?

Anonym poster: 6c24878e0442414672199ac0bcbd7491

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sports- og fritidsutstyr

Tilskudd til hagemøbler og planter

Anonym poster: 69f648b896d6cba9247f26464199b887

Skrevet

tilskudd til bunad. vi er gamle og har mer enn nok "kjøkkenting" og vi ønsker oss bunader. så tilskudd til bunad er det eneste vi ønsker oss.

pluss matsjende mariusgensere da *inspirert av annen tråd her* <3

Skrevet

har det ikke helt klart for oss enda, men ting som trolig havner på lista er:

nytt hverdagsservise

div kjøkken/matlagingsutstyr

bidrag til bryllupsreise

donasjon til kreftforeningen e.l.

og sikkert noe mer.

Skrevet

Vi ønsket oss ingenting. Var voksne og godt etablerte da vi giftet oss, og hadde et veldig lite og uformelt bryllup, så å lage lange ønskelister føltes rett og slett feil.

Anonym poster: 4fc21ce4d05d1e7cd16a553aaef5606a

Gjest GetOverIt
Skrevet

Vi ønsker oss bidrag til bryllupsreise. Og så ønsker vi oss noen småting fra Rosendahl :)

Skrevet (endret)

Vi ønsker oss bidrag til oppussing og ny sofa. :) Vi har allerede sølv til 12, penservise til 12 med serveringsting, krystallglass til 12 osv.

Endret av liv
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Maaaase kjøkken og huslige ting en glimrende mulighet til å ønske seg slike ting,gavekort på Elkjøp og bidrag til leilighet. Bryllupsreisen er ikke så farlig. :)

Skrevet

Ganske standard bryllupsliste hos Tilbords med servise, bestikk, vaser og lysestaker etc.

Bidrag til hus og bryllupsreise

Vi giftet oss i sommer og er overveldet over alle gavene vi fikk. Vi fikk så og si alt på ønskelisten (tilsvarende 40 000) pluss en del fine ting vi ikke hadde kommet på å ønsket oss, og på toppen av det hele fikk vi 45 000 kroner. Vi følte oss så overveldet av gaver at et takkekort ikke kunne beskrive vår takknemlighet. :)

Anbefaler alle som setter opp ønskelister i disse tider å sette opp mye flere ting enn dere tror, det er kjedelig om det blir tomt av ting på listen ;)

Anonym poster: 738df9f3deabb324eb2a9d12654e77c8

Skrevet

Ønsket oss bare servise (middag- og kaffeservise) og glass (rød- og hvitvin, champagne, øl og cognac) :)

Gjest GetOverIt
Skrevet

Maaaase kjøkken og huslige ting en glimrende mulighet til å ønske seg slike ting,gavekort på Elkjøp og bidrag til leilighet. Bryllupsreisen er ikke så farlig. :)

Til leiligheten er det ingenting vi trenger. Samme med kjøkkenting, alle slags "duppeditter" som har fyllt skapene. Eneste er noen småting fra Rosendahl vi mangler.

Men en bryllupstur kunne vi tenkt oss, noe utenom det vanlige "syden". Maldivene, Thailand, eller til USA frister. Så istedenfor å spare penger til det, hadde det vært kjekt å få penger slik at vi kan ha bryllupsreisen neste sommer.

(Dessuten MÅ vi ha en bryllupsreise, ellers drar svigerforeldre mine oss med på Cruise med de. Vil ha vår egen reise, ikke en cruisereise med de ;) )

Skrevet

Vi kommer til å ønske oss mest opplevelsesgaver, spesielt gavekort fra ticket som vi kommer til å bruke som tilskudd til bryllupsreise.

• Liker 1
Skrevet

Tenker at alder har mye å si her. Er man tyve når man gifter seg er det overveiende sannsynlig at man ikke har like fulle skap som de på førti. Det må jo være lov å bruke huet litt når man kritiserer andres ønskelister.

En ønskeliste er jo nettopp det - en ØNSKEliste. Ikke et krav, ikke en bestilling, bare et svar på et spørsmål man gjerne får når man deklarerer at man skal gifte seg.

Jeg for min del gir alltid kontanter. Alltid. Kan ikke slå feil.

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Til leiligheten er det ingenting vi trenger. Samme med kjøkkenting, alle slags "duppeditter" som har fyllt skapene. Eneste er noen småting fra Rosendahl vi mangler.

Men en bryllupstur kunne vi tenkt oss, noe utenom det vanlige "syden". Maldivene, Thailand, eller til USA frister. Så istedenfor å spare penger til det, hadde det vært kjekt å få penger slik at vi kan ha bryllupsreisen neste sommer.

(Dessuten MÅ vi ha en bryllupsreise, ellers drar svigerforeldre mine oss med på Cruise med de. Vil ha vår egen reise, ikke en cruisereise med de ;) )

Høres deilig ut! :)

Vi er jo i etableringsfasen,planlegger å kjøpeleilighet i løpet av høsten, ferdig med studier etc. Så hos oss blir det en "vanlig" ønskeliste med masse praktiske ting.

Og akkurat nå er det viktigere for oss med en leilighet enn en dyr reise til Maldivene eller Usa. Det tar vi etterpå. :)

Så alt i alt enig med Petalouda se på alder og hvordan forholdene allerede ligger til rette. :)

Skrevet

Vi kommer til å ønske oss diverse til serviset vi sparer på

Kunst

Rørospledd

Opplevelser

Et tre

Skrevet

vi ønsker oss penger. Vi ønsker oss veldig en badestamp, og pengegavene fra bryllupet vil da gå til sparing/ kjøp av badestamp :)

og så kommer vi til å sette opp noen andre ting, i tilefelle noen ikke har lyst å gi penger.

Skrevet

Vi hadde en ganske lang og stor ønskeliste, på den sto det deler til serviset vi sparer på (Nathalie), møbler, gavekort hos Ikea, penger til bryllupsreisen, evt. bidrag til bolig, Rosendahl (alt fra bestikk til asjetter).

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

jeg fikk min brors bryllupsliste, og ...den var liten og enkel, hva gjør man da???

Jeg skal dit i kveld, og må nesten høre om npe annet er mulig, jeg er jo søster. Ikke en vanlig gjest. Da holder det ikke med en kaffekanne asså...

Er disse listene ment å være for andre enn kjærnefamilien?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

jeg fikk min brors bryllupsliste, og ...den var liten og enkel, hva gjør man da???

Jeg skal dit i kveld, og må nesten høre om npe annet er mulig, jeg er jo søster. Ikke en vanlig gjest. Da holder det ikke med en kaffekanne asså...

Er disse listene ment å være for andre enn kjærnefamilien?

Ja. :)

De andre får en helt annen liste og ønsker.

Skrevet

PENGER!

Anonym poster: b42e90bb643f960d654710ee7762a325

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...