Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er bra/ikke så bra med de to OS sett mot hverandre? Jeg må velge ett på jobb og er litt usikker, dvs jeg vet hva JEG vil ha men ikke alle er enige med meg. Det er ingen begrensning på maskinen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Når det gjelder stabilitet og sikkerhet er det ikke noe forskjell mellom disse OS'ene. XP har litt flere funksjoner som kan gjøre det lettere f.eks å sette opp et nettverk til maskinen etc. Ulempen med XP er at det tar mer ressurser fra maskinen din enn win2K gjør.

Ville vel ha valgt XP hvis jeg skulle kjøpt nå, og det ikke er begrensninger på maskinen. Når det gjelder oppdateringer til XP vil vel den også vare lenger siden det er nyere OS. Har kanskje ikke noe å si, siden man uansett kanskje bør oppgradere før oppdateringene går ut for win2K også :).

Skrevet

Den største grunnen til å gå for XP er at det er nyere og har bedre funksjonalitet. I tillegg kommer HELE 2000 linja til Windows til å gå ut av produksjon fra mai i år. Det betyr at du ikke får kjøpt det lenger, og sannsynligvis også mindre prioritert. De kommer fremdeles til å lage patcher til det, men det skal altså fases ut. Dessuten er det liten vits i å gå for et 4 år gammelt operativsystem.

Vær ellers klar over at Windows XP kommer med en rimelig stor Service Pack (nr 2) i mai. Her vil det komme mange nye sikkerhetsoppdateringer og bedring av funksjonalitet. Så velg XP nå, og installer sp2 når den kommer. (Etter at IT-avdelingen deres har testet at resten av miljøet deres takler de endringene den bærer med seg.)

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror faktisk Win2K er dyrere også, hvis jeg ikke husker feil

Gjest Anonymous
Skrevet

Tar det tilbake :). Sjekket på komplett nå, selv om det ikke er til bedrifter, så kostet XP en drøy hundrelapp mer enn win2K ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...