Gjest Is_te Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 I et par dager har jeg hanglet litt, spesielt har jeg merket det på hoste og hals. Jeg dyttet i meg alt fra urtete, smertestillende (hodet/kropp), sitron, honning etc. I natt da jeg skulle legge meg (sov t.o.m buff) tenke jeg: yes, det gjør ikke like vondt nå - i morgen er det borte. Men, det har blitt mye verre!!! Dog ingen vond kropp, feber eller vondt i hodet. Kun kremting, og en sår hals. Noen som har noen gode råd til meg?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Slik hadde jeg det, og da hadde jeg streptokokker, det ble bare verre fra der du er nå, mye verre...... Anonym poster: 264d267727b70b2453013c4d889d2781
BunnyBlue Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Faren min sverger til sterke lakrisdrops som Tyrkisk pepper når han har sår hals, han hevder det får i gang spyttproduksjonen og smører halsen. Hvor sann den påstanden er vet jeg ikke, men lakris er jo godt likevel;)
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Eucalyptushonning til å gurgle seg med, fås kjøpt på apoteket. Jeg bruker også Strepsils - de må kjøpes i utlandet og da inneholder de medisin som hjelper mot betennelse i halsen. Repsils som vi får her er bare sukkerdrops og hjelper ikke noe. Og så bruker jeg te med Manuka honning. Honning generelt og Manuka honning spesielt er bakteriedrepende. Tror du får kjøpt Manuka honning på Helsekost og slike butikker, og kanskje i større dagligvarebutikker. God bedring Anonym poster: d1eb5f0e27d89135110083898d6016bb
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Far min sverger til å gurgle seg med saltvann for å kurere sår hals, salt er visstnok bakteriedrepende? Anonym poster: 87706dfc6bf4b2bda4e29c4c18aa6d74
Minya Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Te med honning, helt vanlig orange boks, ikke noen av disse akasiehonningene. Og da gjerne en veldig toppet teskje med honning til en vanlig kopp te. Fisherman's Friend, original hvit eller hvit med blå striper (sukkerfri), inneholder ekstrakt av cayennepepper som virker bakteriedrepende i munnhule og hals. Et tynt skjerf rundt halsen om natten, mye væske (vann, te og lignende) og nok søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå