AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Jeg skal ha et kompaktkamera og har tittet litt rundt. Jeg kan svært lite om sånt, så vill bare høre litt med dere før jeg kjøper. Hva tenker dere om panasonic dmc-tz30? Har lest at noen klager på batteritiden på dette. Og at bilder tatt inne blir gule/brune. Kun 1 person har skrevet dette med fargene på nett, men det er jo litt kjipt om det stemmer. Har også hørt at Canon powershot s100 er bra? Olympus tough tg-1 har jeg også tenkt litt på. Jeg er ikke mye ute i vær og vind, så er litt usikker. Mitt bruk: jeg er jente, tar bilder typisk på fest, tur i fjellet, skogen, roadtrip, båttur, skitur, utenlands, cafe med venninner, middag med familien, ja dere skjønner. Helt normalt bruk vil jeg si. Men vil gjerne lære meg å ta fine bilder, og lære meg å bruke kameraet på en ordentlig måte. Erfaringer? Anonym poster: 3e67683bd091298336f9fde699f5cc79
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Har selv Olympus tough, og er veldig fornøyd med det. Det tåler utrolig mye, selv om du ikke er mye ute i vær og vind kan det være greit å ha et kamera som tåler vann og støt. På fest - om noen mister det ned, tur i fjellet - du faller med kameraet i lomma, skitur - du mister det i snøen, båttur - det faller i vannet. Greit å vite at det tåler slikt. Jeg har selv speilrefleks ved siden av som jeg stort sett bruker, men tar med meg olympusen på tur, når det blir for upraktisk å dra med seg det store. Eneste jeg savner på Olympusen er mulighet for å stille blender og lukker, men det er det kanskje ikke så vanlig å kunne på vanlige små kompaktkameraer..? Anonym poster: dd366f8b0a56e9bbbc503c2e672c70d4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Har selv Olympus tough, og er veldig fornøyd med det. Det tåler utrolig mye, selv om du ikke er mye ute i vær og vind kan det være greit å ha et kamera som tåler vann og støt. På fest - om noen mister det ned, tur i fjellet - du faller med kameraet i lomma, skitur - du mister det i snøen, båttur - det faller i vannet. Greit å vite at det tåler slikt. Jeg har selv speilrefleks ved siden av som jeg stort sett bruker, men tar med meg olympusen på tur, når det blir for upraktisk å dra med seg det store. Eneste jeg savner på Olympusen er mulighet for å stille blender og lukker, men det er det kanskje ikke så vanlig å kunne på vanlige små kompaktkameraer..? Anonym poster: dd366f8b0a56e9bbbc503c2e672c70d4 Takk for svar:) Jeg vet ikke hva blender og lukker er er ganske blank på kameraer, men vil gjerne lære. Vanskelig valg altså. For panasonic tar vel bedre bilder enn olympus? Og mesteparten av tiden er jeg jo ikke på tur, men likevel er det greit å ha et kamera som tåler vær og vind. Neimen ikke lett valg, har ikke råd til begge. Anonym poster: 3e67683bd091298336f9fde699f5cc79
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er på samme båt som deg. Jeg står mellom canon powershot sx 50 hs og Nikon d5100. Har noen erfaringer med disse? Anonym poster: 3cb4b1b8f34e98c47b1ebc6881627676
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Spørsmål ang olympus tough: Hvordan blir bilder tatt innendørs? Bilder i dårlig lys? Bilder i mørket? Anonym poster: 3e67683bd091298336f9fde699f5cc79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå