Gå til innhold

Hvordan dumpe nettflørt på en ok måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet en del meldinger med en på et nettdatefora, ingen av oss har hatt bilde på profilen. Har hatt en fin dialog, han har vert ganske "på" uten at det bikker over. Jeg ba etterhvert om bilde, og ser med en gang at dette ikke er en jeg kan bli tiltrukket av. Jeg er ikke veldig opphengt i utseende, men det må jo være slik at man føler at man kan bli tiltrukket. Hyggelig fyr, men det mangler altså noe. Han vil gjerne at jeg ringer han og at vi møtes. Jeg føler det blir galt av meg å trekke dette ut når jeg vet "hvor landet ligger" for min del. Samtidig vil jeg ikke såre han og være ufin. What to do folks?

Anonym poster: 57698eca20ab777c8ef2b075a8313c0d

Anonym poster: 8560ae32646be766546d5dad15553014

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, akkurat det der er det kjipeste, å avvise etter man først har vekslet meldinger uten bilde..

Jeg har vel latt det renne ut i sanden et par ganger, men ber nå om bilde med en gang og forklarer hvorfor.

Skrevet

Ja, det føles skikkelig uggent.

Får prøve meg på å la det renne ut i sanden tror jeg, men det synes jeg egentlig er skikkelig feigt...

TS

Skrevet

Ta en hvit løgn og si at du har fått kontakt med eksen igjen.

Anonym poster: 7b9dcd2b628ecab90813fb2981ddc9a1

• Liker 2
Skrevet

Sats på at han leser denne tråden og skjønner tegninga.

Anonym poster: 923c0e85a7d8f98b9df3374a9f3a0682

• Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Det finnes desverre ingen god måte å gjøre dette på. En må bare godta at det å bli avvist p.g.a. utseendet er noe som kan skje når en treffer mennesker på nettet. Du kan ikke lyve deg unna det heller, for enhver med 90+ i IQ skjønner tegninga. Du får bare si det som det er og huske på at det var en sjanse han tok. Har blitt utsatt for det samme selv. Syns det var litt vondt, var deppa i kanskje en dag eller to, men så gikk det over og man fant noen ny som likte måten man så ut på. Har vært i din situasjon også og det er egentlig enda kjipere. Da bare stakk jeg og sletta hele kontoen. Feigt, jeg vet. Men de var et par da, så i det minste hadde de hverandre. Og det var bare snakk om sex, ikke følelser og kjærlighet og andre personlige ting.

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Ja, det føles skikkelig uggent.

Får prøve meg på å la det renne ut i sanden tror jeg, men det synes jeg egentlig er skikkelig feigt...

TS

Dette er den verste måten. Space Baby har rett, alle skjønner tegninga, og gjør man ikke det så kan det hende man bruker lengre tid enn nødvendig på å "komme over" det, ved å gruble over hvorfor.

Man viser seg også som en person med integritet ved å gi en beskjed, selv om det kanskje er ubehagelig og svir litt for den andre, akkurat der og da.

Anonym poster: bf69bbc42a5c47be2e72e36094c8494e

• Liker 2
Skrevet

Bare å si at han er ikke helt din type, er jo en ærlig sak det..

• Liker 1
Skrevet

Fra mine egne erfaringer med å bli avvist, vil jeg anbefale at du sier i fra. Ikke la det renne ut i sanden. Du kan være ærlig å si at han ikke er din type (helt legitimt, de fleste av oss trenger fysisk tiltrekning for å være intime eller i forhold), at du har mistet piffen pga. andre ting som skjer i livet ditt eller at du har møtt en annen.

Jeg ble dumpet at min nettflørt etter av vi møttes (han hadde fått mange bilder) og han lot det renne ut i sanden. Det tok meg faktisk nesten to mnd å forstå at han ikke er travel, han er bare ikke interessert. Skulle gjerne visst det med en gang slik at jeg slapp å kaste vekk så mye tid på lage unnskyldninger, tolke situasjonene og sende han meldinger.

Anonym poster: 43ceb087871a6a478a9d7b28b2d7ac5d

• Liker 5
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg har sluttet å skrive med menn som ikke har bilde, fordi det blir så kleint når bilde kommer og det blir helt feil for meg.

Selv har jeg alltid bilde i profilen og pleier å svare de som skriver til meg og som ikke har bilde, at jeg forventer at når de tar kntakt med meg fordi de liker utseendet mitt, så må de selv også ha bilde i profilen sin.

• Liker 5
Skrevet

Er det et klart bilde med godt lyst? Jeg har noen ganger nettflørtet med noen som har sett tiltrekkende ut men bildene har ikke vært kjempe bra, så når jeg har møtt de så har de sett annerledes ut og noen til og med mye mindre tiltrekkende. Og noen motsatt, de har ikke sett så veldig tiltrekkende ut på bildet men har hatt en bra personlighet og når jeg har møtt de har de vært mye mer tiltrekkende, slik som han som ble min kjære samboer :)

Så var jeg deg så ville jeg vurdert å fortsette og kanskje møte han. Og er han en flott fyr så blir han jo flottere utseendemessig og.

Vil du dumpe han så ikke nevn utseende og heller ikke la det renne ut i sanden eller ignorer han. Kanskje du kan fortsette kontakten i noen dager, så han kanskje ikke skjønner at det er pga bildet, og så si at du har mistet interessen, og ønsk han lykke til videre. Jeg har selv opplevd at mannfolk har latt flørten renne ut i sanden eller at de plutselig har ignorert meg, når jeg trudde at det gikk så bra, det sårer ganske mye siden man ikke får vite hvorfor!

Anonym poster: 3a805465a3905071882f70508a698d37

• Liker 1
Skrevet

Er det et klart bilde med godt lyst? Jeg har noen ganger nettflørtet med noen som har sett tiltrekkende ut men bildene har ikke vært kjempe bra, så når jeg har møtt de så har de sett annerledes ut og noen til og med mye mindre tiltrekkende. Og noen motsatt, de har ikke sett så veldig tiltrekkende ut på bildet men har hatt en bra personlighet og når jeg har møtt de har de vært mye mer tiltrekkende, slik som han som ble min kjære samboer :)

Så var jeg deg så ville jeg vurdert å fortsette og kanskje møte han. Og er han en flott fyr så blir han jo flottere utseendemessig og.

Vil du dumpe han så ikke nevn utseende og heller ikke la det renne ut i sanden eller ignorer han. Kanskje du kan fortsette kontakten i noen dager, så han kanskje ikke skjønner at det er pga bildet, og så si at du har mistet interessen, og ønsk han lykke til videre. Jeg har selv opplevd at mannfolk har latt flørten renne ut i sanden eller at de plutselig har ignorert meg, når jeg trudde at det gikk så bra, det sårer ganske mye siden man ikke får vite hvorfor!

Enig! Jeg syns også man bør si i fra, det er ikke annet enn folkeskikk og høflighet å gjøre det. Dessuten må folk tåle å vli avvist når man dater, så det går helt sikkert bra :)

Skrevet

For det første så bør du uansett si fra!

For det andre er jeg enig med dette svaret. Jeg møtte eksen min på nettet og syntes for å være helt ærlig han var stygg på bilder. Når vi møttes i virkeligheten var han heller ingen kjekkas og jeg trodde ikke det skulle bli noe mer, men han var så fantastisk morsom å henge med at jeg sa ja til date nr to. Det ble en veldig lang kveld der praten aldri sto stille og han kysset meg på slutten. Det var veldig bra, men jeg var fortsatt usikker på hvordan man kan bli sammen med noen man egentlig ikke synes er pen. På tredje date ble han med meg hjem og han overasket stort i senga siden jeg tenkte at han drar vel ikke damer. Vi var sammen i litt over et år og det var han som dumpet meg. Det er en stund siden det ble slutt nå, men jeg drømmer fortsatt om å holde rundt ham, og om de fantastiske smilehullene og øynene. Nettdaten jeg aldri trodde jeg skulle like endte opp med å bli min til nå (er 30) eneste opplevelse av kjærlighetssorg!

Tenk på det hvis tonen i det dere skriver er bra...

Anonym poster: 2d7aa9904345ed7d72b0983bc89aeff3

• Liker 1
Skrevet

Det finnes desverre ingen god måte å gjøre dette på. En må bare godta at det å bli avvist p.g.a. utseendet er noe som kan skje når en treffer mennesker på nettet. Du kan ikke lyve deg unna det heller, for enhver med 90+ i IQ skjønner tegninga. Du får bare si det som det er og huske på at det var en sjanse han tok. Har blitt utsatt for det samme selv. Syns det var litt vondt, var deppa i kanskje en dag eller to, men så gikk det over og man fant noen ny som likte måten man så ut på. Har vært i din situasjon også og det er egentlig enda kjipere. Da bare stakk jeg og sletta hele kontoen. Feigt, jeg vet. Men de var et par da, så i det minste hadde de hverandre. Og det var bare snakk om sex, ikke følelser og kjærlighet og andre personlige ting.

Liker ikke å dra løgner, om de er aldri så hvite. Enig at det er å undervurdere andre menneskers intelligens, rett og slett respektløst. Men så er det dette med utseende og selvbilde, som kan være så skjørt...

Skrevet

For det første så bør du uansett si fra!

For det andre er jeg enig med dette svaret. Jeg møtte eksen min på nettet og syntes for å være helt ærlig han var stygg på bilder. Når vi møttes i virkeligheten var han heller ingen kjekkas og jeg trodde ikke det skulle bli noe mer, men han var så fantastisk morsom å henge med at jeg sa ja til date nr to. Det ble en veldig lang kveld der praten aldri sto stille og han kysset meg på slutten. Det var veldig bra, men jeg var fortsatt usikker på hvordan man kan bli sammen med noen man egentlig ikke synes er pen. På tredje date ble han med meg hjem og han overasket stort i senga siden jeg tenkte at han drar vel ikke damer. Vi var sammen i litt over et år og det var han som dumpet meg. Det er en stund siden det ble slutt nå, men jeg drømmer fortsatt om å holde rundt ham, og om de fantastiske smilehullene og øynene. Nettdaten jeg aldri trodde jeg skulle like endte opp med å bli min til nå (er 30) eneste opplevelse av kjærlighetssorg!

Tenk på det hvis tonen i det dere skriver er bra...

Bildene er klare, men har i mente at bilder kan lyve... Og det er klart personlighet har veldig mye å si for om man opplever en person som tiltrekkende eller ikke. Det er selvsagt en mulighet for at han er dødssjarmerende IRL. Tonen i meldingene er fin, men ikke mer enn det. Men jeg føler at han har laget seg forventninger... Takk for svar og påminnelse om at man må gi folk en sjanse. Er egentlig stor tilhenger av det, men det er så lett for å feige ut i slike situasjoner. Er også redd for at det blir vanskeligere å si i fra om vi treffes. Eller kanskje tvert om? Den mystiske "kjemien" er jo uransakelig...:s

• Liker 1
Skrevet

Bildene er klare, men har i mente at bilder kan lyve... Og det er klart personlighet har veldig mye å si for om man opplever en person som tiltrekkende eller ikke. Det er selvsagt en mulighet for at han er dødssjarmerende IRL. Tonen i meldingene er fin, men ikke mer enn det. Men jeg føler at han har laget seg forventninger... Takk for svar og påminnelse om at man må gi folk en sjanse. Er egentlig stor tilhenger av det, men det er så lett for å feige ut i slike situasjoner. Er også redd for at det blir vanskeligere å si i fra om vi treffes. Eller kanskje tvert om? Den mystiske "kjemien" er jo uransakelig...:s

I mitt tilfelle var tonen i mld alltid veldig bra da. Kan være lettere å skylde på kjemi etter date, ja. Og kanskje det kan bli en hyggelig date uansett? Men hvis han pusher veldig ville jeg nok gjort det før daten.

Min erfaring er at deter veldig få som egentlig er særlig fotogene. De aller fleste av oss egner oss best "live". Det gjør nettdating litt håpløst.

Skrevet

Jeg skjønner ikke greia med å ikke ha bilde i profilen... Får jeg melding av noen uten bilde, så skriver jeg bare tilbake "Ingen bilder, ingen post!".

Da tilbyr mange å sende meg bilde på mail.. Og nei, jeg gir dem ikke mailadressen min (og dermed mitt fulle navn). De skylder gjerne på at de har en jobb e.l. som gjør at de ikke kan ligge ute med bilde på en nettdateside (Ja, eller du er gift, tenker jeg...) Jeg synes det er et minstekrav at begge spiller med samme regler, dvs bilder i profilen. Da slipper man overraskelser

• Liker 1
Skrevet

.

Noen ganger er det faktisk bedre med en hvit løgn ja. Så jeg er enig med AB her. Fortsett å prat med han i noen dager til (det koster deg så lite) og så forteller du at en du har vært betatt av tidligere har kontaktet deg i det virkelige liv og at du føler du må gi det en sjanse. Ønsk han lykke til og si noe fint om han og så har du kommet deg fra det uten å ha såret eller med dårlig samvittighet.

Jeg har sluttet å skrive med menn som ikke har bilde, fordi det blir så kleint når bilde kommer og det blir helt feil for meg.

Men tenker du ikke over at du kan gå glipp av han som kan være rett for deg? For jeg vet at mange uten bilde er særdeles oppegående menn med flott utseende som bare er shit redd for å være på nettet!

Skrevet

Bare drit i å svare mere det.. Ikke skap problemer for deg selv når de egentlig ikke finnes.. Gaaad!

Skrevet

Jeg skjønner ikke greia med å ikke ha bilde i profilen... Får jeg melding av noen uten bilde, så skriver jeg bare tilbake "Ingen bilder, ingen post!".

Da tilbyr mange å sende meg bilde på mail.. Og nei, jeg gir dem ikke mailadressen min (og dermed mitt fulle navn). De skylder gjerne på at de har en jobb e.l. som gjør at de ikke kan ligge ute med bilde på en nettdateside (Ja, eller du er gift, tenker jeg...) Jeg synes det er et minstekrav at begge spiller med samme regler, dvs bilder i profilen. Da slipper man overraskelser

Men de unnskyldningene de har stemmer faktisk ganske ofte. Det er ikke lenger slik at alle uten bilde er gift eller stygge.

Skaff deg en mailadresse som du bruker kun til nettdatene som ikke inneholder navnet ditt så vil du kanksje bli positivt overrasket :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...