Gå til innhold

Har det noe hensikt å anmelde sjikane på sms?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra september til i dag har jeg mottatt 9 sms'er med anklager og trusler fra en kjent person. Jeg har blitt anbefalt å anmelde det til politiet, men har det noe hensikt? Noen som har erfaring? Evt kjenner noen som har gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt det samme, men ei venninne har i høst anmeldt en sonm plaget henne over tid med en haug smser og oppringninger. Hun fikk innvilget kontaktforbud og det gikk fort også. Ville anmeldt, jeg.

Anonym poster: 48009f93f81194a525b656528223286d

Gjest pysepusen
Skrevet

Det har absolutt en hensikt. I de sakene jeg kjenner til har det blitt tatt alvorlig.

Skrevet

Jepp.. Et familiemedlem slet med dette. Operatør kan evt spore hvor det kommer fra.

Anonym poster: ddd363061a66d85d78c0c70b5d8b9b5a

Skrevet

Ok, takk skal dere ha. Jeg vet hvem det er, det er ikke anonymt. Hvis politiet kontakter vedkommede og sier at jeg har anmeldt, regner jeg med at det vil ta slutt.

• Liker 1
Skrevet

Det lureste er å anmelde, da blir det nok bråslutt. Da har politiet vedkommende på sin radar også, og h*n vil få forbud mot å kontakte deg. Er truslene grove kan du anmelde for dette samtidig (trusler, trakassering og sjikane), og politiet kan også foreta et lite hjemmebesøk dersom de ser behov for det. Tenker det blir stille da.. (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...