Gjest Marsvinet Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Her om dagen kom jeg i snakk med en person. Han sa at han synes at jenter er utrolig kjedelig, og at han kun er sammen med nåværende kjæreste for å få kontinuelig sex. Dette er jo en utrolig umoden og kynisk holdning å ha, men det fikk meg til å tenke. Hva tror dere? Finnes det heterofile menn som rett og slett ikke kan få følelser for det motsatte kjønn?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Ja, helt klart. Ikke bare heterofile menn, også heterofile kvinner. I tillegg til homofile og bifile både menn og kvinner. Hørt om "gold-diggers"? Hva trodde du det var for noe? Kvinner som elsker eldre menn av hele sitt hjerte og som blir så lei seg når alle disse eldre mennene de stadig gifter seg med dør fra dem hele tiden? Denne typen mennesker, kyniske og egoistiske uten omtanke eller medfølelse med andre (men som er veldig flinke til å late som og spille som om de bryr seg) blir det flere og flere av. Dessverre. Anonym poster: 7a0fe57cf1eed85efbb653073ae052f4 2
AnonymBruker 42 Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Ganske sikker på at det fenomenet hverken er kjønns eller legningsbetinget, og at det faktisk god del som ikke eier evne til å elske noen. (Imo hva elske er da) Er jo ikke alle som er enig i hva fasiten på det er...
Steinar40 Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Ja, det er ingen tvil om. Evnen til å elske (føle kjærlighet - altså ikke forelskelse) er i mine øyne sterkt knyttet opp imot det man kaller for empati. Mange har nok en mer eller mindre dårlig utviklet empati. Noen har overhodet ingen empati, og kalles dermed for psykopater. Empati er forøvrig heller ikke ferdig utviklet før ved ca 25 års alder. 1
Gjest Marsvinet Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Det virker jo logisk det dere sier. Må si at jeg synes synd på denne mannen, og dama som har valgt å være sammen med ham. Vi får håpe at han forbedrer seg fram til han er 25 og at han finner en jente som han kan elske og respektere senere.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Kjenner menn og kvinner på rundt 30 som aldri har forelsket seg og vet om i vertfall en på 22 som latet som han var forelsket i kjæresten, men bare hadde lyst på sex. Han jeg bor med er 24 og verdens mest sosiale fyr, han har heller aldri opplevd forelskelse selv om han har flere venninner han har sex og er bestevenn med hun ene. Ellers er det mange som bruker lang tid på å elske noen. Anonym poster: d8e890acfb710d180dbf9b4236d86c9d
Gjest Lille-pus Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er nå ikke så all verdens sikker på at denen unge mannen egentlig sa det han sa med noen dypere bakgrunn enn at han ville gi inntrykk av å være litt tøffere og litt mer laidback enn han nødvendigvis egentlig er bak 'hverdagsansiktet' Men, selvsagt finnes det enkelte mennesker som ikke har utviklet de evnene som gjør oss i stand til å knytte seg til andre i det vi kaller et kjærlighetsforhold.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #8 Skrevet 29. desember 2012 Det virker jo logisk det dere sier. Må si at jeg synes synd på denne mannen, og dama som har valgt å være sammen med ham. Vi får håpe at han forbedrer seg fram til han er 25 og at han finner en jente som han kan elske og respektere senere. Men han har jo rett. Hvorfor er du så dømmende? Hvorfor håper du han finner en kvinne som han kan respektere og elske i stedet for at han finner en kvinne som respekterer og elsker han? Fordi du er kvinne og partisk. Du driter i hva menn får og fortjener, bare hva dere får fra dem. Kompisen din har rett. Du burde høre mer på han å slutte å dømme. Anonym poster: 3fb8086378ec42fa7008eed7c580f017 1
Gjest Marsvinet Skrevet 29. desember 2012 #9 Skrevet 29. desember 2012 Men han har jo rett. Hvorfor er du så dømmende? Hvorfor håper du han finner en kvinne som han kan respektere og elske i stedet for at han finner en kvinne som respekterer og elsker han? Fordi du er kvinne og partisk. Du driter i hva menn får og fortjener, bare hva dere får fra dem. Kompisen din har rett. Du burde høre mer på han å slutte å dømme. Anonym poster: 3fb8086378ec42fa7008eed7c580f017 Hæ?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #10 Skrevet 29. desember 2012 Hæ? Han har rett. Jenter er utrolig kjedelige utenom det romantiske/sexuelle.Det er ikke noe galt med han. Han er en vanlig fyr med et vanlig syn. Anonym poster: 3fb8086378ec42fa7008eed7c580f017 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #11 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er sikker på at det finnes både menn og kvinner som ikke kan elske. At de bare er sammen med en person for å få f.eks sex eller penger. Forøvrig enig i Steinar40 sitt innlegg. Jeg tror også det har noe med empati å gjøre. Anonym poster: cf820a7a86c5e82f680d5c6ffd1d18bc
Gjest Marsvinet Skrevet 29. desember 2012 #12 Skrevet 29. desember 2012 Han har rett. Jenter er utrolig kjedelige utenom det romantiske/sexuelle.Det er ikke noe galt med han. Han er en vanlig fyr med et vanlig syn. Anonym poster: 3fb8086378ec42fa7008eed7c580f017 Det er nok du som er kjedelig/ ikke har noen interesser eller noe kunnskap hvis du kan si at et helt kjønn er kjedelig. Ha et fint liv uten venner, interesser eller kjærlighet
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #13 Skrevet 29. desember 2012 Det er nok du som er kjedelig/ ikke har noen interesser eller noe kunnskap hvis du kan si at et helt kjønn er kjedelig. Ha et fint liv uten venner, interesser eller kjærlighet Det er bare det at det kvinner kan, kan menn gjøre bedre. Mye bedre. Og det er fakta. Anonym poster: 3fb8086378ec42fa7008eed7c580f017 2
Gjest SpaceBaby Skrevet 29. desember 2012 #14 Skrevet 29. desember 2012 (endret) Her om dagen kom jeg i snakk med en person. Han sa at han synes at jenter er utrolig kjedelig, og at han kun er sammen med nåværende kjæreste for å få kontinuelig sex. Dette er jo en utrolig umoden og kynisk holdning å ha, men det fikk meg til å tenke. Hva tror dere? Finnes det heterofile menn som rett og slett ikke kan få følelser for det motsatte kjønn? Han satte det nok på spissen, men jeg skjønner godt hva han mener. Dersom han forventer en kjæreste som er morsom og kul, kommer han til å daue ensom. Man bør være fornøyd dersom man finner ei som er snill og varm og god, pen i ens egne øyne, som ikke lager drama, som tar seg av en, som man er kompatibel seksuelt med og som ellers lar en gjøre akkurat som en vil. Da er hun "kul" etter de kriteriene jeg dømmer kvinner etter. Man kan ikke dømme kvinner etter de samme kriteriene som menn. Endret 29. desember 2012 av SpaceBaby
Gjest Marsvinet Skrevet 29. desember 2012 #15 Skrevet 29. desember 2012 Det er bare det at det kvinner kan, kan menn gjøre bedre. Mye bedre. Og det er fakta. Anonym poster: 3fb8086378ec42fa7008eed7c580f017 Det kan så være, men jeg er sikker på at hvær eneste kvinne på KG kan gjøre alt bedre enn deg
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #16 Skrevet 29. desember 2012 Det kan så være, men jeg er sikker på at hvær eneste kvinne på KG kan gjøre alt bedre enn deg en hver* Du demonstrerte nettopp det at ikke en hver kvinne på kg kan gjøre alt bedre enn meg. Anonym poster: 3fb8086378ec42fa7008eed7c580f017 2
Tabris Skrevet 29. desember 2012 #17 Skrevet 29. desember 2012 Han satte det nok på spissen, men jeg skjønner godt hva han mener. Dersom han forventer en kjæreste som er morsom og kul, kommer han til å daue ensom. Man bør være fornøyd dersom man finner ei som er snill og varm og god, pen i ens egne øyne, som ikke lager drama, som tar seg av en, som man er kompatibel seksuelt med og som ellers lar en gjøre akkurat som en vil. Da er hun "kul" etter de kriteriene jeg dømmer kvinner etter. Man kan ikke dømme kvinner etter de samme kriteriene som menn. Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Mulig noen guttunger velger å tro på det, som en trøst til seg selv. Men det er mange menn som er sammen med morsomme og kule kvinner. Og omvendt, selvsagt. 3
Gjest SpaceBaby Skrevet 29. desember 2012 #18 Skrevet 29. desember 2012 Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Mulig noen guttunger velger å tro på det, som en trøst til seg selv. Men det er mange menn som er sammen med morsomme og kule kvinner. Og omvendt, selvsagt. Så klart syns du det. Du er jo kvinne. Du syns sikkert Anne Kat Hærland er morsom også, mens jeg syns hun er morsom til kvinne å være. 1
Tabris Skrevet 29. desember 2012 #19 Skrevet 29. desember 2012 Så klart syns du det. Du er jo kvinne. Du syns sikkert Anne Kat Hærland er morsom også, mens jeg syns hun er morsom til kvinne å være. Jeg synes ikke Anne Kat. Hærland er morsom. Jeg tror ditt forhold til kvinner hadde vært litt bedre hvis du kvittet deg med dine fordommer om hvordan vi er og hva vi liker basert på vårt kjønn.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #20 Skrevet 29. desember 2012 Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Mulig noen guttunger velger å tro på det, som en trøst til seg selv. Men det er mange menn som er sammen med morsomme og kule kvinner. Og omvendt, selvsagt. Det er vel heller det at mennene overbeviser seg selv om at kvinnene er det, selv om de ikke er det. Eventuelt bare sier det kvinnene vil høre. Dette kommer du aldri til å skjønne tabris for den mann som var dønn ærlig med en kvinne ville aldri fått tilbringe mange dagene med henne. Anonym poster: 3fb8086378ec42fa7008eed7c580f017 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå