Amala Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 (endret) - Endret 2. januar 2013 av Amala
Gjest Is_te Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Det virker som dere kommuniserer svært dårlig. Av nysgjerrighet- hvor gamle er dere?
Marsipan Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Uavhengig av om det er "noe galt" med noen av dere eller ei, høres det ut som om dere to ikke er bra for hverandre. Nå har vi bare din side av saken, men på grunnlag av det du har sagt, tenker jeg at det enten mangler noe grunnleggende i forhold til tillit, eller så har han et unormalt kontrollbehov og/eller sjalusiproblem, siden han ønsker særeie på alt i tilfelle du skulle stikke... 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Det høres ikke greit ut at han kaller deg stygge ting, der er han idiot. Men, når det gjelder pengetingene, kan det være han er usikker på om han vil leve med deg, pga humørsvigningene dine osv. Her har han tydeligvis i beste fall ombestemt seg, eller i verste fall løyet. Om dette er lurt eller ei, vet bare han. Han gir jo ikke akkurat inntrykk av å være en man kan stole på. Om du er negativ, blir litt vanskelig å mene noe om, her vet jeg for lite. Han minner meg om andre jeg har hørt om, og jeg ville ikke satset på en slik mann, det er noe jeg vet om meg selv. Anonym poster: 61ce10ce24aceb74b713881b21c56102 3
Testosteron Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Så si meg... Er jeg bare veldig negativ og prøver å se det verste i dette, eller er han faktisk en idiot jeg burde komme meg unna? Du bør ikke fortsette forholdet. Han er en STOR egoist som du ikke kommer til å holde ut med i lengden. 2
Gjest Blubberella Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 En ting kan jeg mer eller mindre garantere, selv om jeg ikke kjenner dere; det kommer neppe til å bli så mye bedre eller annerledes med tiden. Man kaster ikke glass når man blir sint og man kaller heller ikke dama for hore eller syk i hue. Dere kan selvsagt prøve å søke hjelp utenfra til å kommunisere bedre, men sånn som dere oppfører dere mot hverandre høres forholdet litt skrantende ut. Dere er to om dette og har begge skyld i hvordan forholdet utarter seg.
Gjest Darthoven Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Just end it. Det er fullstendig dødfødt. Han føler du er ei sklif**** og skammer seg ved tanken på at du har hatt sex med dine mannlige venner, som han er sikker på at du har hatt selv om du kanskje ikke en gang har hatt det. Han er usikker på forholdet på et såpass dypt plan at han ikke ønsker eie noe sammen med deg. Han mangler forståelse for at du gjerne vil eie noe også. Også har vi deg, med din humørsyke, du kaster ting, han kaller deg hore og det som værre er, dere kommuniserer åpenbart dårlig, han prøver så smått å kontrollere deg ved at han ikke ønsker møte vennene dine..det neste blir at DU ikke får møte vennene dine. Som du sa først i innlegget, så er dette en klisje. Det er som tatt ut av forholdshåndboka 101 how not to have a relationship. 3
Amala Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2012 Det virker som dere kommuniserer svært dårlig. Av nysgjerrighet- hvor gamle er dere? Du har helt rett, kommunikasjonen er forferdelig.. Å prøve å prate om problemer blir møtt av en vegg, det virker som han tror det er bedre å ignorere problemene til de blir borte av seg selv... Jeg er 25 år, han er 27.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #9 Skrevet 29. desember 2012 Har vært sammen med en lignende type og tro meg det funket ikke bra. Anonym poster: d2a625568d7296dde4250bf28a75391b 1
Amala Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2012 Tusen takk for ærlige og gode svar alle sammen Jeg sitter selv med tanken om at jeg burde gått for lengst, for som dere sier - det vil ikke bli bedre. Verken han eller jeg vil forandre oss med tiden. Når vi krangler minimun en gang i uken nå, så tviler jeg på at vi plutselig kan leve ett laangt liv i harmoni. Men, som vi alle vet.. Det er lettere sagt enn gjort. Sist typen til min venninne kalte henne hore, ba jeg henne dumpe han med en gang og kunne ikke forstå hvorfor hun ikke hørte på meg.. Nå sitter jeg der selv, like dum og naiv og håper på at det vil bli bedre.. Kansje det er all praten om barn, giftemål, huset vi engang skal kjøpe (rettelse, HAN skal kjøpe, har jeg nå fått følelsen av)... Jeg sier til meg selv at alt dette er bare piss, for hvis han virkelig elsker meg ville han aldri brukt fortiden min mot meg.
makkapakka Skrevet 29. desember 2012 #11 Skrevet 29. desember 2012 enten må du finne deg i at han er sjefen......... eller så må du finne deg en annen.
Steinar40 Skrevet 29. desember 2012 #12 Skrevet 29. desember 2012 Syns det høres veldig fornuftig ut at han eier alt. For dette forholdet kommer aldri til å vare. 1
Amala Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 29. desember 2012 Syns det høres veldig fornuftig ut at han eier alt. For dette forholdet kommer aldri til å vare. Det er det jeg tenker og. Men hvorfor ikke ha baller nok til å si at han er usikker eller at han ikke ønsker en fremtid med meg?
Steinar40 Skrevet 29. desember 2012 #14 Skrevet 29. desember 2012 Det er det jeg tenker og. Men hvorfor ikke ha baller nok til å si at han er usikker eller at han ikke ønsker en fremtid med meg? Fordi han syns det er helt greit sånn som det er nå. Han får sex og sikkert noen andre praktiske fordeler av deg. Samtidig som han ikke ønsker noe økonomisk oppgjør når han blir lei nok og kaster deg ut.
Gjest Sobril Skrevet 29. desember 2012 #15 Skrevet 29. desember 2012 Det er det jeg tenker og. Men hvorfor ikke ha baller nok til å si at han er usikker eller at han ikke ønsker en fremtid med meg? Fordi det er greit å ha en å betale ned lånet med?
Amala Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 29. desember 2012 Fordi han syns det er helt greit sånn som det er nå. Han får sex og sikkert noen andre praktiske fordeler av deg. Samtidig som han ikke ønsker noe økonomisk oppgjør når han blir lei nok og kaster deg ut. Vel, sexlysten min har forsvunnet litt etter litt av all kranglingen, så det er ikke mange "goder" på han der..
Amala Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 29. desember 2012 Fordi det er greit å ha en å betale ned lånet med? Der satte jeg fort ned foten og informerte om at inntil vi har en skriftlig kontrakt hvor jeg får det jeg har bidratt med tilbake dersom det blir slutt, så betaler jeg ikke ett rødt øre til han.
Steinar40 Skrevet 29. desember 2012 #18 Skrevet 29. desember 2012 Vel, sexlysten min har forsvunnet litt etter litt av all kranglingen, så det er ikke mange "goder" på han der.. Da er det ikke lenge til kroken på døra, tenker jeg.
Gjest Violetta Skrevet 29. desember 2012 #19 Skrevet 29. desember 2012 Jeg tror du ser det selv. Han planlegger ikke noen fremtid med deg når han kjøper leilighet og fullt inventar alene. Dere kommuniserer dårlig, kaller hverandre stygge ting... Les gjennom tråden en gang til, tenk at det handler om en venninne. Hvilket råd vil du gi henne? 1
Inx Skrevet 29. desember 2012 #20 Skrevet 29. desember 2012 Om du er så usikker på forholdet som det er nå så er det en fordel at du slipper å betale på innboet - det blir slitt og brukt, lite faktisk verdi dersom dere skiller lag. Tungt og kjipt å flytte er det og. Jeg ville om jeg var deg funnet en god løsning mtp. lånet - du etter min mening burde betale 50% av det lånet faktisk koster, altså du bør betale: Renter + gebyrer - skattefradrag / 2. Videre bør du betale halvparten av fellesutgiftene og strømregningen. Dernest bør du sørge for at alle de ekstra pengene du da vil ha ikke brukes opp til mat og reising/ferier, men at du sparer de opp - slik at du enten kan flytte for deg selv når forholdet sprekker, eller du kan kjøpe deg inn ved å betale ned en stor bit av lånet når dere er sikre på hverandre og forholdet om noen år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå