Gå til innhold

Fikk ring av kjæresten til jul...men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ikke legge noe i det?

Vi er begge i tidlig 30 åra, og bor ikke sammen. Han fikk vite juleønskene mine, der jeg også nevnte ring (som et smykke, og ikke forlovelse). Av alt han kunne "velge" mellom fikk jeg den flotteste diamantringen.

Følelser er ikke hans favorittema, men jeg fikk altså beskjed om at ringen ikke betydde noe, og at jeg ikke skulle legge noe i det. Regner da med at han mener i retningen frieri.

Men altså, man gir vel ikke bort en ring uten at den betyr noe?

Anonym poster: e81df3dce3b0ad294a5c2f21ebfe0be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde tatt ham på ordet. Hvorfor ellers skulle han si det han sa?

Endret av cheezewizz
Skrevet

Du ønsket deg en ring. Han gav deg en ring fordi du ønsket deg en ring.

• Liker 15
Gjest tarandus
Skrevet

Men du ønsket deg jo en ring som et smykke uten at den betydde i retning frieri? Hvorfor skal da ringen -måtte- bety noe??

• Liker 5
Skrevet

Jeg forsto det på han at det mer eller mindre ikke skulle ligge en kjærlighetserklæring i den.

Skrevet

Han gav deg det smykket du ønsket deg. Som tilfeldigvis var en ring. Det betyr at han er glad i deg, men det var ikke et skjult frieri om det er det du tror.

Anonym poster: 37c3d1802c7e9a035eda2823071643e0

• Liker 7
Skrevet

Høres ikke ut som noe frieri-greier..

Skrevet

Man kan fint gi bort diamanter til kjærester uten at det trenger å bety noe mer enn at man setter pris på kjæresten sin.

• Liker 1
Skrevet

Han gav deg det smykket du ønsket deg. Som tilfeldigvis var en ring. Det betyr at han er glad i deg, men det var ikke et skjult frieri om det er det du tror.

Anonym poster: 37c3d1802c7e9a035eda2823071643e0

Vet at det ikke var et frieri, det ønsket jeg heller ikke. Men det var heller måten han ordla seg på etterpå. Mulig jeg har ordlagt meg feil fra starten, men en ring betyr da vel noe, følelsemessig - selv om det ikke er et frieri.

Skrevet

Du sier jo "der jeg også nevnte ring (som et smykke, og ikke forlovelse)."

Så hvorfor vil du nå plutselig at han skal legge noe i det?!

Han ga deg det som et helt vanlig smykke, akkurat som om han skulle gitt deg et armbånd eller kjede.

Må man absolutt mene noe når man gir ei dame en ring??

Og spesielt når du ikke ville det uansett............. Så hva er problemet ditt egentlig.

Jeg fikk en ring av eksen min jeg, ingen av oss la noe i det, det var bare en ring.

Og jeg bruker den fortsatt :)

Anonym poster: b88633d619592959cddd01256ec0e60e

• Liker 3
Skrevet

Han gav deg en flott gave, såklart det betyr NOE.

Eksen min fikk engang en klokke av meg. Det var aldri noe frieri (he, he), men jeg ville jo at han skulle bruke den og tenke på min kjærlighet til han uansett.

Skrevet

Det jeg mener er at jeg forsto på han at det ikke betydde noe som helst. Ikke en gang som en kjærlighetserklæring.

Skrevet

Det jeg mener er at jeg forsto på han at det ikke betydde noe som helst. Ikke en gang som en kjærlighetserklæring.

Litt pussig å gi gave uten at det skulle bety noe vel? Ingen gjør det. Om det er til familie, venner eller kjæreste. Det er jo for å glede - fordi man er glad i.

Synes du analyserer mye her. Tror bare han mente at han ikke fridde til deg. :)

• Liker 3
Skrevet

Man gir ikke en diamantring til kjæresten sin uten at det er en kjærlighetserklæring. Han viser med ringer (når han i tillegg velger å gi deg den type ring) at du betyr mye for han. Det var bare ikke en forlovelsesring, det er nok det han mente at det ikke betød.

Skrevet

Det er jo en effektiv måte å holde TS på gress.

• Liker 1
Skrevet

Det betyr at han bryr seg om deg fordi han kjøper deg den (sannsynligvis) dyre ringen du hadde ønsket deg. Han lytter til hva du sier og dine ønsker, og prøver å oppfylle dine ønsker. Det betyr det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsket, og fikk, en diamantring fra kjæresten min i julegave. I og med at vi har vært sammen i bare litt over ett år, så ønsker vi ikke å forlove/gifte oss, og derfor var vi begge klar på at denne ringen ikke "betyr noe", annet enn en kjærlighetserklæring, selvsagt.

Når man kjøper/gir gaver til kjæresten, det seg være en ring eller et klesplagg så er det jo med et ønske om å glede partneren sin, så en kjærlighetserklæring vil alltid en gave til en kjæreste være, mener nå jeg.

Skrevet

Jeg fikk en diamantring av kjæresten min uten at det betydde noe. Han fridde ikke før 3 år seinere. Men det skal sies at når han fridde så valgte vi å bruke den ringen som forlovelsesring. Før det så var det bare en gave fra kjæresten min som visste at jeg hadde veldig lyst på en ring.

Skrevet

Jeg begynner å forstå at det ikke kan være enkelt å være mann...

Han ga deg en ring, det du ønsket deg. En med diamanter, til og med, hvilket han garantert ikke hadde kostet på seg (deg) hvis du ikke betyr svært mye for ham. Så, for at du ikke skal misforstå eller legge noe mer i det enn det det er, sier han rett ut at den skal ses på som en hvilken som helst annen gave.

Også skal du på død og liv komplisere det... :vetikke:

• Liker 5
Skrevet

Jeg forsto det på han at det mer eller mindre ikke skulle ligge en kjærlighetserklæring i den.

Jeg ville tolket det mot at det ikke skulle ligge noen forpliktelser i den, at det ikke var hverken et frieri eller noen alliansering.

Om han mener det ikke skulle ligge noen kjærlighetserklæring i det, så ville han vel gitt deg et par strømper eller ingenting, han ga den vel til deg fordi han er glad i deg og ville at du skulle få noe fint som du ønsket deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...