Bridezilla2014 Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Hei alle sammen Jeg og kjæresten er nyforlovet og har tusen tanker, ideer, problemstillinger og spørsmål i hodet samtidig... Noe av det første vi må finne ut av er rett og slett når på året vi skal gifte oss Eneste som er bestemt så langt er at bryllup skal skje i 2014.. Har hentet litt inspirasjon på nettet så langt, men er interessert i å høre tips, råd fordeler/ulemper med bryllup på våren, vinteren, sommeren og høsten. På forhånd takk
2shy Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Jeg tror det er fordeler/ulemper med alle årstider, også avhenger det jo også av om dere vil gifte dere ute eller inne så klart Jeg liker alle årstidene og kan fint se for meg at det kan være like vakkert med et vinterbryllup som f.eks et sommerbryllup. Hvis man har bryllupet et sted hvor man vet det vil være snø, så kan jeg se for meg at hest og slede, stjerneklar vinterhimmel, og fyrverkeri ville vært helt magisk. Men så har man jo kulda, og man kan ikke vite om det vil være opphold eller snøstorm på forhånd. Høsten gir fantastiske farger, sommeren sol og man kan være ved vannet. Våren har alt våknet til liv igjen, og alt er så vakkert, og alle er så lette til sinns fordi asfalten er bar, blomster springer ut, og sola har begynt å varme. Uansett årstid, så kan man være uheldige med været. Jeg tror det er viktig å finne ut hvilken årstid man kanskje liker best personlig. Vil dere ha bryllup/fest ved sjøen, på fjellet, i byen, hva trives dere best med generellt? Ser du for deg at du står på et svaberg med sola som blinker i havoverflaten når bilder blir tatt, eller tiltrekkes du mer av ideen av høstfarger eller f.eks hest og slede? Personlig har jeg lyst til å gifte meg i september
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Jeg ser helt klart ulemper med sommerbryllup spesielt. Alt er dyrere, opptatt, folk er opptatt og det er høysesong for alt. Jeg hadde storkost meg uansett årstid eller sesong tror jeg. Alt har fordeler og ulemper. :-) 1
Matty Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Nå er jeg veldig langt unna å bli gift, men jeg personlig har alltid drømt om høstbryllup. Tenker at våren er full av konfirmasjoner, eksamner og avslutninger. Sommeren er ferietid, alt er dyrere og så er det mange andre som gifter seg. Men på høsten har ting liksom roet seg litt ned. Det er fine farger med tanke på bilder og det er ofte varmt nok til å være litt ute. Vinterbryllup tror jeg også kan være helt magisk, men da er man litt avhengig av fin vinter...
2shy Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Nå er jeg veldig langt unna å bli gift, men jeg personlig har alltid drømt om høstbryllup. Tenker at våren er full av konfirmasjoner, eksamner og avslutninger. Sommeren er ferietid, alt er dyrere og så er det mange andre som gifter seg. Men på høsten har ting liksom roet seg litt ned. Det er fine farger med tanke på bilder og det er ofte varmt nok til å være litt ute. Vinterbryllup tror jeg også kan være helt magisk, men da er man litt avhengig av fin vinter... Veldig enig med deg
Bridezilla2014 Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2012 Takk for innspill så langt Selvfølgelig er det fordeler og ulemper med alle årstider, men er vanskelig å se dem for seg i forhold til bryllup når jeg egentlig ikke har tenkt over dette før.. Syns sensommer/høstbryllup høres interessant ut.. Kanskje noen har erfaringer om det de vil dele?
Gjest 2013 bryllup Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Takk for innspill så langt Selvfølgelig er det fordeler og ulemper med alle årstider, men er vanskelig å se dem for seg i forhold til bryllup når jeg egentlig ikke har tenkt over dette før.. Syns sensommer/høstbryllup høres interessant ut.. Kanskje noen har erfaringer om det de vil dele? Jeg gifter med 10.august, så om noen måneder kan jeg dele mange erfaringer! Det er i alle fall praktisk å ha hele sommeren å ordne til på, vi er studenter så det er feriene vi får gjort mest i forhold til bryllup.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2013 #8 Skrevet 1. januar 2013 Jeg skal i bryllup nå i februar og synes det er en passe måned.
beaby Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Jeg skal i bryllup i januar og syns ikke akkurat det er en ideell måned...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Jeg og min forlovede skal antageligvis gifte oss i februar, men egentlig hadde september vært en fin måned å gifte seg på Alle årstider har sine ulemper, men alle har også noe vakkert og magisk ved seg. Siden vi kjenner veldig mange som skal gite seg til sommeren, tror jeg det blir godt å kunne skille oss litt ut med å velge vinteren :D Anonym poster: dab7b59e5356635bd4c7be2f2caaebfd
Gjest Doh Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Vi giftet oss i begynnelsen av februar, og kan virkelig anbefale vinterbryllup. Det er færre som gifter seg da, altså kan du få ting mye billigere (vi sparte ca 10.000 på lokalet). Sannsynligheten for at noen gjester ikke kan komme fordi de allerede er bedt i et annet bryllup/er på ferie er betydelig mindre. Du risikerer ikke at folk svetter ihjel i dressen/bunaden (mange som slet i bryllupet til søstra mi, var over 30 grader og lokalet fungerte som drivhus). Det er lettere å få tak i god fotograf/catering ol selv om du ikke bestiller to år i forveien (vi forlovet oss nesten åtte mnd før bryllupet og hadde ikke problem med å bestille noen ting). Dere kan velge tidspunkt for bryllupet selv (om dere skal ha kirkebryllup). Vi var de eneste som giftet oss den dagen selv om vi giftet oss i en stor kirke. Stemningen er jo utrolig fin.
CathFoto Skrevet 3. januar 2013 #12 Skrevet 3. januar 2013 Vi har valgt 21.september fordi fotograf er en sesongbetont jobb sålønner seg ikke å ta fri i høysesongen, i tillegg kan det fremdeles være varmt og vi kan få fine høstfarger. Men det kan jo også styrtregne og være iskaldt.
Gjest Tekola Skrevet 3. januar 2013 #13 Skrevet 3. januar 2013 Vi giftet oss i begynnelsen av mars, og fikk et helt magisk vinterbryllup! Men det var jo da på et sted hvor vi visste at vinteren var stabil og at det kom til å være ordentlig føre uansett Sensommer tror jeg kan være veldig fint også, vi har vært i et bryllup i september som var helt nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå