AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Har dere barn som har hatt det? Hva utløste det? Klarte dere å forebygge? I hvilken alder gav de seg? Anonym poster: 3fe8bf1d590203ec92934267e6e366b6
Mafalda Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Alle mine har hatt det en eneste gang, og deretter aldri mer. Det "festlige" er at vi må ta turen til Legevakta likevel, fordi de alltid vil dobbeltsjekke for epilepsi, selv om det helt tydelig er feberfallet som er årsaken. Men for all del, det er betryggende at det blir tatt på alvor! Første gang jeg så det, holdt jeg på å kollapse av skrekk. Det er forferdelig dramatisk! Men etter å ha sett det et par ganger er jeg ikke redd lenger, selv om det er svært ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Alle mine har hatt det en eneste gang, og deretter aldri mer. Det "festlige" er at vi må ta turen til Legevakta likevel, fordi de alltid vil dobbeltsjekke for epilepsi, selv om det helt tydelig er feberfallet som er årsaken. Men for all del, det er betryggende at det blir tatt på alvor! Første gang jeg så det, holdt jeg på å kollapse av skrekk. Det er forferdelig dramatisk! Men etter å ha sett det et par ganger er jeg ikke redd lenger, selv om det er svært ubehagelig. Ja jeg skjønner helt klart hva du mener, det er kjempe skummelt. Ved hvilken alder fikk barna de feberkrampe? Var det pga fort stigning av tempraturen eller høy tempratur som utløste det hos dere? Anonym poster: 3fe8bf1d590203ec92934267e6e366b6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Vår guttunge har hatt det flere ganger. Gav seg når han var rundt 3,5 år Var skummelt første gangen, men jeg hadde heldigvis lest litt om småbarnhelse så viste om dette og at det ikke var farlig så fikk ikke panikk heldigvis. Har ikke vært noe forebyggende som har virket her i alle fall. Anonym poster: a9d4d881502cad61a9b4eddd5af1487c
Mafalda Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Ja jeg skjønner helt klart hva du mener, det er kjempe skummelt. Ved hvilken alder fikk barna de feberkrampe? Var det pga fort stigning av tempraturen eller høy tempratur som utløste det hos dere? Anonym poster: 3fe8bf1d590203ec92934267e6e366b6 De har vært mellom 1-2 år, og jeg mener å huske at årsaken er at temperaturen er veldig høy og så plutselig faller litt. De hadde vært syke i noen dager allerede og var ganske pjuske, og så plutselig lå de med rullende øyne og fråde ut av munnen VI har som sagt sluppet unna med en gang hos hver, så vi har ikke erfaring med forebygging eller slikt. Men det er visst veldig vanlig at de vokser det av seg når de blir litt større. Og det er jo ikke farlig, det bare ser så grusomt ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå