Gå til innhold

Drakk alkohol, dagen etter gikk jeg på vekta.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute for et par dager siden, og da hadde jeg drukket en vin flaske + noen cider. Er 164 cm og pleier å veie 51-52 kg. Men så gikk jeg på vekta om morgen, dagen etter festen.

Da viste vekta 49,9. Skjønner ingenting jeg. Så det er egentlig det jeg veier? Jeg har jo i tillegg stappet i meg mat de siste dagene pga jula. Trodde jeg hadde gått opp.

Anonym poster: 8bb87724a1c28d127fe98f3a24fab94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ute for et par dager siden, og da hadde jeg drukket en vin flaske + noen cider. Er 164 cm og pleier å veie 51-52 kg. Men så gikk jeg på vekta om morgen, dagen etter festen.

Da viste vekta 49,9. Skjønner ingenting jeg. Så det er egentlig det jeg veier? Jeg har jo i tillegg stappet i meg mat de siste dagene pga jula. Trodde jeg hadde gått opp.

Man pisser gjerne en del ekstra når man har drukket også er det ikke uvanlig at væske i store mengder med vandrivende kraft setter i gang avføringen også.

Du vet vel best selv om du pisset spesielt mye og tømte deg noe særlig mer enn vanlig?

Anonym poster: 9248c6c418b93ad7118943f9301a5a7f

Skrevet

Du har vel driti bra ifra deg da.

Anonym poster: 7b7ef66b9e179f312335bc555677b793

• Liker 1
Skrevet

Alkohol er dehydrerende. Vannvekt utgjør overraskende mye. Jeg er aldri så uthulet over magen som etter en kveld med litt for mye alkohol.

Alkohol hindrer også fettforbrenningen, og inneholder mange kalorier. Gi det 1-2 døgn, så er nok vekten der den skal være igjen ++

• Liker 1
Skrevet

Magen min går innover dagen etter jeg har drukket alkohol. Men så er jeg jo dødstørst. Vekta stabiliserer seg raskt når en har spist og drukket seg opp igjen dagen derpå.

Skrevet

Takk for svar. Men så da veier jeg egentlig 49,9, men med vann i kroppen så blir det ca 51-52 kg? :-P

Vanskelig å skjønne dette her.

Skrevet

Takk for svar. Men så da veier jeg egentlig 49,9, men med vann i kroppen så blir det ca 51-52 kg? :-P

Vanskelig å skjønne dette her.

Vanninnholdet i kroppen din er ca 50%. Så uten vannvekt hadde du veid 26 kilo. Men da hadde du også vært død.

Kroppen har det best med god regulering av vanninnhold, det gjøres gjennom inntak av nok vann, og sunn kost. Alkoholens vanndrivende effekt er en av grunnene til at man blir fyllesjuk.

• Liker 1
Skrevet

De eneste dagene i året jeg har helt flat mage er de dagene jeg har drukket mye kvelden før. Dette gjelder også når jeg har slengt innpå en hel Ristorante-pizza som nattmat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...