Gå til innhold

"Gummi" plante


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest plante-venn

Jeg har en gummi-plante som ikke trives. Jeg vet ikke hva den heter, men den har relativt store, grønne og blanke blader. De begynne å visne på tuppen av bladene og etter en stund faller de av. Rotsystemet er veldig lite og jeg gir ikke mye vann. Jeg vanner aldri så mye at det blir overskuddsvann i potten. Det ser ut til at det kommer et nytt blad øverst, men alle de andre faller av en etter en, begynner nederst og det spiser seg oppover. Snart er det bare en enslig stengel igjen..

Noen som har erfaring/tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kanskje det er en sånn ficus elastica du har?

Jeg vet ikke mye om visne blader, men vet at ficusen ikke liker trekk. Står den trekkfullt? Ellers mener jeg å ha lest at de mister blader fra tid til annen, og at det er lite man kan gjøre med det. Eneste å vente til den friskner til igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

De liker heller ikke å stå i direkte sollys.

Juletrær tar også drepen på "gummi" planten, nå er ikke det noe problem i mars :wink: , men det kan være greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Takk for svar!

Jeg må kanskje bare avfinne meg med at den minster blader, ettersom at den ikke står i trekk eller sollys. Den står på et bord ved siden av sofaen, ca midt i stuen og blir mer og mer miserabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...