Gå til innhold

Katten jokker på oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi overtok en katt for noen uker siden, og den ligger å jokker på oss, akkurat som om han plages med analkløe.. Ringte dyrlegen og dem ga oss resept på smertestillende.. Synes det virker litt "drøyt". Er det farlig om han går medisin han egentlig ikke har behov for? Her om natta tok samboeren min en sokk på neven å klødde han bak der, det falt i veldig god jord.. Da fikk vi ro for natta. Men hva kan denne jokkingen komme av? Han fikk ormekur for 3 uker siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Alcos-Anal, fås uten resept på apoteket.

Skrevet

Kanskje han har problemer med analkjertlene? Fulle kjertler kan være ubehagelig og smertefullt for katten. De kan også betente. Har katten din hatt problemer med fordøyelsen i det siste? Hvis han diaré kan det være at kjertlene ikke tømmer seg ordentlig når han har avføring.

Skrevet

Takk for svar, men vi fant ut i mårrest at han mest sannsynlig tilfredsstiller seg selv på oss... etter å ha lest litt på google sine søk ,og observasjoner, han tråkker først på oss, og etter han slutter å jokke slikker han seg der nede.. Han er sterilisert, så dette var jo meget merkelig... Men vet noen hva man kan gjøre med det da? Vil jo ikke at han skal ligge slik på oss. Hjelper det å kjøpe en bamse til han, som vi sprayer med "god-kattelukt"? Håper noen av dere har et råd nå.

Skrevet

Kåt og kastrert, det kjenner jeg til ja! :fnise:

Den ene svigerpusen min (kattene til kjærestens foreldre) har et fast rituale nesten hver kveld hvor han koser seg på et pledd. Først tramper og knar han med potene for deretter å gni bakkroppen mot pleddet med bevegelser som liker paring. Til slutt slikker han seg bak med utstyret godt synlig.

Det virker som han gjør dette for nytelse og tilfredsstillelse, men jeg har også hørt at slik adferd kan være en følge av kjedsomhet og mangel på stimuli.

Skrevet

hehe.. ok, godt høre at det ikke bare er vår lille skatt som er kastrert og kåt, får prøve å kjøpe en bamse til han,og henvise han dit når han begynner på oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...