Gå til innhold

Litt mer spenstig taco?

MarianneE

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg elsker taco, men det er litt kjedelig med det samme fyllet hver gang.

Pleier og ha kjøttdeig, kylling, salat, mais, ananas, paprika, agurk, ost, rømme, tomat.......

Noen som pleier og ha i noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Banan! Det er genialt med den søte smaken mot sterk salsa! Og hva med guacamole? Det er enkelt å lage selv: Avocado, hvitløk, løk, sitronsaft, salt, pepper og litt rømme.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blander Maarud tortilladip i rømmen, du har ikke nevnt salsa men jeg regner med det bare var glemt. Ellers har vi ofte ringer av chili i kjøttet, veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg bruker svine eller oksekjøtt som jeg steker og blander sammen med løk, minimais, paprika, bønnespirer og tacokrydderposen. Så har vi salat, tomat, agurk, ost, ekstra tacokrydder,salsasaus og rømme ved siden av som vanlig.

Det er også godt å dele opp skinke å bruke istedenfor kjøttdeig. Vi varierer om vi spiser det med tacoskjell, tortilla lomper eller pitabrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tacomerker har bokser med noe slags bønnestuing (kalles ofte "Refried Beans") som du kan servere ved siden av. Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som variasjon til tacoskjellene kan du bruke nachos. Bland litt purre, løk eller paprika mellom skjellene. legg ost på toppen og varm dem raskt på sterk varme i ovnen. Hos oss er det blitt den nye klassikeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke så mye spesielt på, men vi gratinerer tortillasene med tacokjøttfyllet i ovnen ca 5 minutter til osten opp rullene er smeltet, skal spise dei dag forresten, nam... salat og rømme serveres ved siden av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke så mye spesielt på' date=' men vi gratinerer tortillasene med tacokjøttfyllet i ovnen ca 5 minutter til osten opp rullene er smeltet, skal spise dei dag forresten, nam... salat og rømme serveres ved siden av![/quote']

Hørtes litt ut som buritos da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheese-dippen som du får til potetgullet er bare helt nydelig å ha på. Bytt den ut med den vanlige gulosten. En annen smak. NYDELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bentebent: da er det helt sikkert det :ler:

jeg har ikke peil på hva det forskjellige heter , det er den eneste formen for taco vi lager....så lærte jeg noe nytt i dag også :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å ha et helt glass med sterk salsa oppi kjøttdeigen, i tillegg til hvitløk og masse chilli. Syns det er mye bedre enn den kryddermiksen, den smaker ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he salsa var en glipp, ja.

Forøvrig synes jeg søt chilisaus med ananas i er bedre.

(fra "Bali kitchen")

Takk for mange gode tips.

Har notert ned dem alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne oppskriften fikk vi i USA: Chicken Fahitas:

Bland sammen: Salsa, olje, hvitløkspulver, soja saus, og litt sukker. (mengde avhenger av hvor mange fileter, men salsa og olje er hovedingrediensene, en spiseskje el to med sojasaus og litt sukker. Hvitløkspulver etter egen smak)

Marinèr kyllingfileter i denne suppa i noen timer (gjerne lenger). Stek filetene hele, slik at de er saftige inni. Ha i tortillas med stæsj etter egen smak. Ekstremt godt. Aller best når du griller kyllingen om sommeren, da er det ingenting som overgår dette i smak. Lykke til!

PS! Kjøp oppskriftsbok med tex-mex, så får du tips til andre retter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et tips til - se etter oppskrifthefter i butikken i de hyllene de har taco-ingredienser. har funnet tre tjukke hefter den siste uka, alle stappfulle med ideer til hva du kan lage ut av taco!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...