Gjest laser Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Kjæresten skjemmes sånn over kroppen og utseende sitt. Hun er på ingen måte overvektig, men heller ikke et beinrangel. Hun har en hel normalvektig kropp og jeg synes hun er kjempepen. Jeg nevner dette for henne hver dag og at jeg er heldig som har henne. Hun lyser opp hver gang jeg sier det, men i lengden er hun fortsatt misfornøyd. Hun ble mobbet på ungdomsskolen og tidlig på vgs fordi hun var sen til å utvikle seg, og jeg skjønner at dette har satt spor. Men hun har virkelig ingen grunn til å skjemme seg over kroppen hun har nå. Fordi hun er utrolig sexy. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne med å bygge opp selvsikkerhet med tanke på kroppsbildet hennes?
Gjest *Maja* Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Er det noe hun selv har sagt hun er misfornøyd med eller er hun bare generelt misfornøyd med hele seg?
Gjest laser Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Er det noe hun selv har sagt hun er misfornøyd med eller er hun bare generelt misfornøyd med hele seg? Nese, ansiktsform, puppene, at hun har for lite former og magen :/ -ts
Gjest *Maja* Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Nese, ansiktsform, puppene, at hun har for lite former og magen :/ -ts Hva om hun starter å trene? Nesa og ansiktet er jo som det er, men styrketrening kan hjelpe henne å forme kroppen, samt at trening generelt er bra for psyken Kanskje dere kan starte sammen? Få fokuset bort fra henne i å kritisere sin egen kropp, men heller ta vare på den og bygge den opp?
Gjest laser Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Hva om hun starter å trene? Nesa og ansiktet er jo som det er, men styrketrening kan hjelpe henne å forme kroppen, samt at trening generelt er bra for psyken Kanskje dere kan starte sammen? Få fokuset bort fra henne i å kritisere sin egen kropp, men heller ta vare på den og bygge den opp? Hun trener allerede et par ganger i uka, hun har virkelig ikke grunn til å være misfornøyd. Kroppen hennes er egentlig ganske stram, men magen hennes er ikke helt flat, men hun er ikke tykk heller. -ts
globalagogo Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Hei:) Du kan jo vise henne innlegget du postet her! Det var jo kjempefint og ærlig skrevet. Skjønner godt at det er en kjip situasjon, og håper virkelig hun innser hvor høyt elsket hun er, og at hun ikke har noe å bekymre seg for. Du virker som en kjempegod og snill kjæreste! Keep it up! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå