Gå til innhold

Valpen tisser når hun er glad..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk meg en liten valp for noen dager siden. Min mann og jeg har tenkt på dette lenge, og i og med at vi har litt ekstra fri i julen passet det fint siden da trengte hun ikke å være så mye alene.

Jeg er veldig vandt med hunder, og kunne ikke tenke meg å ikke ha det. Syns det er veldig koselig, og kjempestas!

Det som er med den lille jenten min er at når vi kommer fra butikken eller liknende blir hun så glad at hun tisser. Dette sa også de vi kjøpte henne fra, at kunne skje.

Nå er det sikkert mange som syns vi driver med dyreplageri men vi bor i blokk i øverste etasje. Dette er bare midlertidlig, for vi er på utkikk etter noe annet, og ikke bare pga hunden. Sliter også litt med hvordan jeg skal håndtere det når hun tisser inne på kvelden. Noen som kan komme med noen gode råd eller dele erfaringer? :)

Anonym poster: b24e42e37a9a4e38bf06f98daacbd328

Videoannonse
Annonse
Gjest pålogget
Skrevet (endret)

Siden dere bor på en blokk, regner jeg med at det er vanskelig å få luftet henne like mye som en valp trenger å tisse. Så løsningen hos mange har jeg sett at de bruker aviser (og sier det funkker kjempe bra), med engang valpen begynner å vandre rundt, så løfter du henne på avisene. Du må heletiden være på vakt, det første du må gjøre om morningen er å løfte henne på avisen slik at hun lærer å gjøre fra seg på avisen. Det med at hun tisser når hun blir glad har jeg desverre ikke noen råd til, men tror nok dette er noe hun vokser seg fra :) lykketil!

Endret av pålogget
Skrevet

Hva med å legge avisene ute på balkongen om dere har en.

Anonym poster: db86b0123bedb6ae8dbb9f2f5a4d03d9

Skrevet

Siden dere bor på en blokk, regner jeg med at det er vanskelig å få luftet henne like mye som en valp trenger å tisse. Så løsningen hos mange har jeg sett at de bruker aviser (og sier det funkker kjempe bra), med engang valpen begynner å vandre rundt, så løfter du henne på avisene. Du må heletiden være på vakt, det første du må gjøre om morningen er å løfte henne på avisen slik at hun lærer å gjøre fra seg på avisen. Det med at hun tisser når hun blir glad har jeg desverre ikke noen råd til, men tror nok dette er noe hun vokser seg fra :) lykketil!

Takk for hjelp! :D Prøver å ta henne ofte på do, men spesielt det med at hun tisser når hun er glad er veldig vanskelig.. La noen aviser ved døren i dag, men så langt har det ikke skjedd så mye. Tar henne alltid ut etter hun har sovet så det er egentlig ikke så mange uhell vi har. Hun er bare 7 uker da!

Jeg roser henne masse når hun gjør fra seg ute, men skal jeg gjøre dette også hvis hun tisser på avisene foran døren? Eller blir dette helt feil?

Skrevet

Bikkja mi skvetta gledesskvetter helt til hun var godt over året! Spilte ingen rolle om vi nettopp hadde vært ute å tissa. Hver gang vi gikk inn på besøk til andre, eller noen kom til oss skvetta hun litt.. Men plutselig slutta hun, og siden har det heldigvis ikke skjedd siden!)

Skrevet (endret)

Har litt det samme problemet...

Bruker aviser foran døren, men skal man rose når den eventuelt tisser der?

Endret av enplussoss
Skrevet

7 uker gammel? Det var da veldig ungt.

Gjest pålogget
Skrevet

Jeg hadde nok roset henne, bruker å rose valpen min når hun gjør fra seg ute, det virker ihvertfall underbart. Så hvorfor virker det ikke på avisen :)

Skrevet

7 uker var da veldig tidlig. Men til saken, hun tiser når hun er overglad og ivrig tenker jeg, det er ganske vanlig for valper, de greier ikke helt å styre kroppen sin når de blir glade gitt. Men ville bare vasket opp og ikke gjort noe mer av det, heller ikke roset når hun tisser på matta inne. Bare når hun tisser ute :) Ellers kan du fort ende opp med en hund som tisser inne på aviser og blader hun finner i senere alder fordi hun har jo fått beskjed om at det er helt greit!

Siden hun er såpass ung ville jeg forresten dratt på apoteket og kjøpt tissematter til senger istedenfor avispapir. Trykksverte o.l. kan i verste fall gjøre store skader på lungene til valpen når den blir større! I tillegg vil en tissematte trekke til seg tisset og ikke bare renne igjennom som det kan gjøre på aviser!

Skrevet

7 uker var da veldig tidlig. Men til saken, hun tiser når hun er overglad og ivrig tenker jeg, det er ganske vanlig for valper, de greier ikke helt å styre kroppen sin når de blir glade gitt. Men ville bare vasket opp og ikke gjort noe mer av det, heller ikke roset når hun tisser på matta inne. Bare når hun tisser ute :) Ellers kan du fort ende opp med en hund som tisser inne på aviser og blader hun finner i senere alder fordi hun har jo fått beskjed om at det er helt greit!

Siden hun er såpass ung ville jeg forresten dratt på apoteket og kjøpt tissematter til senger istedenfor avispapir. Trykksverte o.l. kan i verste fall gjøre store skader på lungene til valpen når den blir større! I tillegg vil en tissematte trekke til seg tisset og ikke bare renne igjennom som det kan gjøre på aviser!

Tusen takk for svar! :)

Ja, hun er ung, men det da jeg hadde anledning til å kunne være hjemme med hun en stund før jobb begynner igjen på nyåret. Fikk henne på den dagen hun var 7 uker og har nå hatt hun 4 dager. Det går veldig fint :)

Var det jeg tenkte at det kanskje blir litt feil å rose når hun tisser på avisene fordi da kan hun misforstå siden jeg roser henne når hun tisser ute også. Så der er jeg helt enig :)

Hun er veldig flink til å gå på do ute, så jeg har sett litt vekk ifra avisen. Har kjøpt meg en dørmatte som er ganske stor som jeg har lagt foran døren. Det går bedre og bedre for hver gang jeg skal ta henne ut. Men selvfølgelig skal jeg se det an og sterkt vurdere å dra på apoteket. I dag når vi kom hjem fra butikken tisset hun ikke, så det var jo også veldig positivt :)

Skrevet

Har en valp på snart 7 mnd. Hun skvetter litt når eldstesønnen og samboer kommer på besøk. KUN når de kommer. (Hun ser de jo ikke daglig slik som oss andre.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...