Gjest Explorer Skrevet 11. mars 2004 #1 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg er bare litt nysgjerrig på den gjengse innstilling til bdsm, og da spesielt bondage og dominans. Er selv sub, oppdaget det da jeg møtte min forlovede. Hadde absolutt null erfaring med dette området av sex fra før, og hadde aldri trodd JEG skulle la noen dominere meg. Var vel ganske negativt innstilt til bdsm, rett og slett fordi jeg ikke visste noe om det. Hvordan er det med dere? Noen andre som går rundt med en liten bortgjemt sub eller dom i seg?Eller bare har noen meninger om det? For å gjøre det helt klart; jeg og kjæresten min driver kun med PSYKISK dominans, ikke s/m.....Tar gjerne i mot kommentarer fra de som er inne i det også,det er et område jeg fortsatt vet altfor lite om og gjerne vil forstå bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #2 Del Skrevet 11. mars 2004 Akkurat samme skjedde meg. Hadde aldri vært borti eller tenkt tanken at jeg skulle la meg dominere.....meg liksom.??Men så møtte jeg min nåværende samboer, heller ikke han hadde noe erfaring med dette. Men sammen så ble det bare sånn. Jeg er såååå sub når det gjelder seksuelt forhold med han. Og han fant jo ut at han liker skikkelig godt å dominere meg. Vi har funnet ut at det må ha noe med kjemien oss imellom å gjøre. Men vi har nok kommet lengre enn kun psykisk dominanse. Og gud som vi koser oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #3 Del Skrevet 11. mars 2004 :-) Godt å høre fra andre. Det virker som temaet skremmer mange. Så dere har altså kommet lenger. Han foretrekker psykisk dominans, og det passer meg bra. Jeg har for mye motvilje mot spanking, sikkert pga for mye juling da jeg var liten. Hadde en far som likte å slå alle han KUNNE slå.... :-( Og som til de grader kuet moren min, så nettopp derfor overrasker det meg fortsatt å havne i et forhold hvor jeg faktisk NYTER å bli dominert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #4 Del Skrevet 11. mars 2004 hva er sub og hva mener dere med psykisk dominans? Kan dere forklare litt hva dere mener? *UERFAREN* men nysgjerrig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajira Skrevet 11. mars 2004 #5 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei,nysgjerrige!:-) Sub er forkorting for submissiv, altså den underdanige part. (Dom er den dominante). Å forklare psykisk dominans er ikke det enkleste,særlig ettersom jeg fortsatt er ganske ny i gamet selv. Jeg gjør de tingene HAN vil mens vi holder på, HAN er sjefen, både i senga og utenom. Kontroll er stikkordet. Jeg vet at han aldri ville finne på noe som gjør meg vondt på noen måte, men han liker å tøye grensene mine og jeg liker å finne ut hvor langt jeg kan strekke meg. Vi har snakket såpass mye om dette at han vet hvor mine absolutte grenser går, og tøyer det så nært opptil som mulig. Uvissheten i hva han kan kreve av meg er spennende og pirrende. En som er dominant ville antagelig gitt en noe annerledes forklaring, får håpe det kommer en sådan som vil dele sine tanker rundt det med oss. Kunne være interessant for meg også, å lære mer om dominante. Jeg har tidvis fått spørsmål om hva som tenner meg ved å være sub .....;egentlig ALT. Men jeg liker det å for en gangs skyld være underlagt en sterkere vilje enn min egen, en som jeg kan ha så mye tillit til og respekt for at jeg kan ta i mot en ordre.Det å la ham bruke meg slik han vil,noe han gjør med så utspekulert dyktighet at jeg nesten mister pusten av kåthet av og til. Å være bundet,bindfolded og hjelpeløs under hans øyne og hender, totalt prisgitt hans vilje. Det å være liten og sart og feminin, og gi jamt faen i hvor politisk ukorrekt det måtte være. Å kunne innrømme at jeg tenner vanvittig på den rå styrken han besitter, både fysisk og psykisk. Å gjøre ting som gleder og tenner ham, kjenne den store kroppen gi seg over til nytelsen JEG kan gi ham.....Det er det råeste kicket jeg noengang har opplevd! Håper dette gir deg litt bedre inntrykk av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatrice 32 Skrevet 11. mars 2004 #6 Del Skrevet 11. mars 2004 Selv har jeg ikke erfaring i nærheten av dette, men det høres ut som om dette med (som hun over her beskriver) som kvinne, å overgi seg og la mannen kontrollere etc. høres spennende ut. Jeg kunne gjerne tenke meg å prøve for å se om jeg tenner på det. Da bør mannen vite hva han gjør og være flink.. Men jeg har ikke noe til overs for fysisk pisking, spanking, etc; dette finner jeg turn-off/dumt, til og med noe uintelligent. Og jeg har en antakelse om at folk som liker dette har litt skurringer i oppveksten sin, med en voksenperson som ikke har oppført seg 100 % sunt overfor dem...og den antakelsen må jeg få ha i fred, for jeg vet at folk vil si"nei, det stemmer ikke, jeg liker sm, og jeg har aldri blitt slått", osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajira Skrevet 11. mars 2004 #7 Del Skrevet 11. mars 2004 Beatrice 32: Hvis det fascinerer deg, så snakk med kjæresten din om det og prøv det ut. Man kan lære mye om seg selv og partneren på den måten. Både mentalt og seksuelt. Men første bud her er gjensidig tillit og respekt. Bli enige om hvor grensene går, tøy det ikke for langt i begynnelsen. Ang. din teori om de som liker pisking/spanking osv. skal jeg ikke uttale meg for mye, ettersom det ikke er "greia" for meg selv og min kjæreste/Master.Men vil tippe på at det er vel jevn fordeling. Både blant sub`er og dom`er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatrice 32 Skrevet 11. mars 2004 #8 Del Skrevet 11. mars 2004 Ja, klart det er lett for deg å reklamere/drive frelse for denne interessen (sikkert en subkultur i Norge), og oppfordre til dette- og det er bra- MEN: jeg er singel nå, men da jeg hadde samboer, er det ikke bare å introdusere noe slikt! For det første så var ikke denne eks'en riktig type for dette. Selv om jeg hadde lest opp filosofi, bakgrunn og oppskrift, så hadde han aldri skjønt bæret. For det andre, hvis jeg nå viser interesse for dette på min egen måte uten å være med i en forpliktende forening, er det ikke bare-bare å finne seg en kjæreste som også er litt utforskende. Mange gutter jeg møter er typisk A4, har vært normale studenter og jobber nå i A4 jobber...skal mye til for å møte på noen spennende og rå, eller? Selv er jeg attraktiv, bevares, men jeg kan se litt snill-pike ut. Hvordan i all verden finner man en type som er god på rå sex, liksom? Beklager spørsmålet, men det bør være lov å stille det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #9 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei og hopp folkens! Revetispa er switch, hun. Litt som Ole Brumm... Der dere tenner mest på psykisk dominans, så er jeg avhengig av det fysiske også. Ikke for det... Begge deler må være med for at det skal bli noe fres. Men jeg har ikke noe til overs for fysisk pisking, spanking, etc; dette finner jeg turn-off/dumt, til og med noe uintelligent. Og jeg har en antakelse om at folk som liker dette har litt skurringer i oppveksten sin, med en voksenperson som ikke har oppført seg 100 % sunt overfor dem...og den antakelsen må jeg få ha i fred, for jeg vet at folk vil si"nei, det stemmer ikke, jeg liker sm, og jeg har aldri blitt slått", osv.. Du skal få ha antakelsen din i fred for meg, men jeg gir deg gjerne et lite innspill til nye tanker: For meg handler dette om sterke sanseinntrykk kombinert med svake inntrykk, kontraster, hardt vs mykt osv. -Men så lar jeg meg heller ikke utsette for noe jeg ikke nyter på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajira Skrevet 11. mars 2004 #10 Del Skrevet 11. mars 2004 Oi. Sorry, tenkte ikke på om du var single eller ei. hadde forøvrig ikke drevet "reklame" eller oppfrodret folk til å prøve hvis de ikke hadde vist fnugg av interesse. Jeg traff min kjæreste på nettet faktisk. Satt og chattet og snublet over en profil TOTALT ulik de andre der, og sendte ham en haug med spørsmål i ..tja, kall det indignert, motvillig nysgjerrighet. Fikk svar, som jeg syns var svært klare og oppegående. i tillegg virket han morsom og bestemt, og svært fascinerende. Det ble mange og lange mailer før vi møttes.Resten er kort fortalt. Intens kjemi og utforskertrang utviklet seg til der vi er i dag. Jeg ser forøvrig også veldig "snill pike" ut selv og det er aldri noen som ville gjettet dette om meg. Jeg vet ikke hvordan du stiller deg til nett-flørting, men du KAN altså komme over seriøse folk, særlig når du tar deg tid til å prate lenge nok med dem ,og gjør det klart hva du er ute etter eller IKKE er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 11. mars 2004 #11 Del Skrevet 11. mars 2004 dette du sier med "problemer i oppveksten" o.l. er bare tøys. Iallfall i dette tilfellet. Her går dt i røff behandling, rett og slett fordi jeg ikke liker å bli puset med, det er ikke det som får bekken til å renne, osv! Godta nå at folk liker å bli skambanket (hehe liten overdrivelse GREIT) litt i ny og ne, det er drittgøy å lekesloss og med vilje tape "å nei og nei ikke slå (jo jo jo!!!)" skjønner+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Behemoth Skrevet 11. mars 2004 #12 Del Skrevet 11. mars 2004 dette du sier med "problemer i oppveksten" o.l. er bare tøys. Iallfall i dette tilfellet. Her går dt i røff behandling' date=' rett og slett fordi jeg ikke liker å bli puset med, det er ikke det som får bekken til å renne, osv! Godta nå at folk liker å bli skambanket (hehe liten overdrivelse GREIT) litt i ny og ne, det er drittgøy å lekesloss og med vilje tape "å nei og nei ikke slå (jo jo jo!!!)" skjønner+[/quote'] Det hun sier stemmer for noen, men ikke for andre. Det stemmer ikke for deg. Det stemmer heller ikke for meg. Men det er likevel mye sannhet i det. Snakk med, og bli kjent med folk i SM miljøer så finner du det fort ut, selv om de alle selvfølgelig vil benekte at det er _derfor_ de har begynt med SM, så er det en overraskende(?) stor andel av dem som har mindre hyggelige ting i oppveksten å se tilbake på. Et litt mer viktig spørsmål er om det er noen grunn til at man skal moralisere over hvorvidt det de gjør er "galt" eller ikke. Dersom en jente liker å bli slått, og årsaken til dette er at hun har blitt behandlet kritikkverdig i oppveksten, så ønsker hun like fullt å bli slått. Da blir det feil av oss andre å begynne å belære henne hva som er rett og galt, og fortelle henne at hun ikke kan gjøre det hun har lyst til. Hvis dere nekter henne det så straffer dere henne jo bare enda mer, ettersom det kanskje er det eneste rette for henne. Det er snakk om voksne mennesker her. La dem selv bestemme hva de vil gjøre. Og akkurat når det gjelder det tror jeg pterosv... er enig med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 11. mars 2004 #13 Del Skrevet 11. mars 2004 er det noen av dere som vet om en nettside der det står endel om dette?? det hørtest VELDIG spennende ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatrice 32 Skrevet 11. mars 2004 #14 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg er forøvrig HELT enig med dere i at enhver voksen må få gjøre som den vil. Dette er jo noe folk blir enige om. Så å moralisere over det, det skal ikke jeg gjøre hvertfall Så lenge man er fornøyd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #15 Del Skrevet 11. mars 2004 er det noen av dere som vet om en nettside der det står endel om dette?? det hørtest VELDIG spennende ut Det finnes mange. Jeg anbefaler at du begynner her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 11. mars 2004 #16 Del Skrevet 11. mars 2004 veldig enig, liker bare ikke når folk kommer og forteller meg både min og typens bakgrunner, som ikke engang vi visste om. Kanskje vi slo oss i hodet og glemte det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatrice 32 Skrevet 11. mars 2004 #17 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg sjekket ut alle bildene i bildegalleriet på siden Revetispa refererte til, og studerte alle nøye. Pluss at jeg har jo sett dette før da.. Men det tente ikke meg i det hele tatt. Jeg forstår virkelig ikke poenget. Jeg har funnet ut at jeg kan like litt rå sex og at gutta er litt hardhendte, men det blir noe helt annet! Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #18 Del Skrevet 11. mars 2004 Trenger du de bildene da Beatrice? Det viktige er vel at du trives med dine egne fantasier og ditt eget tenningsmønster? Gjør et søk på temaet her på KG, så kommer det opp en haug tråder med ulike vinklinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettan* Skrevet 12. mars 2004 #19 Del Skrevet 12. mars 2004 Det er like mange forskjellige bakgrunner folk har når det gjelder dette temaet som det er på andre områder. Man kan rett og slett ikke si at folk som holder på med dette, er sånn eller sånn og at de har blitt behandlet slik eller slik i barndommen. Jeg er en slavinne (frivillig sådan) og elsker å underkaste meg min kjære mester, både psykisk og fysisk. Hans ord er min lov og gjør jeg ikke som han sier vil jeg få straff (selvfølgelig innenfor de rammene vi har avtalt på forhånd). Det finnes ingen fasit på hva man må gjøre innenfor dette feltet og folk må bare finne ut hva de ønsker og utforske videre på dette. Ofte vil man oppleve at grensene man engang hadde viskes ut og man tilføyer nye momenter. Selv blir jeg varm og våt av hans psykiske dominanse, men det er først etter at jeg har fått en runde med pisken på rumpa at det virklig renner av meg. Da har jeg ikke bare blitt fortalt hvor ulydig jeg har vært, men også tatt straffen min for dette av min kjære mester som jeg ønsker å behage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. mars 2004 #20 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg synes det er så befriende at dere som vet hva dette er forteller om det. Jeg kjenner ikke til dette utover en venninne, og jeg fulgte henne fra den første mistanken til at hun fant seg kjæreste med de samme (eller motsatte..hehe... ) preferanser. Dessuten, tidligere her når temaet har vært oppe, er intoleranse overfor det ukjente. Fordømming av det man ikke vet noe om og en vridning av en legning over mot kvinnemishandling og undertrykkelse. Fritt for dette nå, bare ren nysgjerrighet og undring - det er litt deilig å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå