Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, så jeg er en 19 år gammel jente og jeg har datet en gutt i ett halvt år nå som tidligere var min beste venn. Han er egentlig en bra gutt, men han oppfører seg dessverre ikke så bra mot meg samtidig som jeg har hørt han er med andre fordi han tydeligvis har sagt at han bare ser på oss som fuck friends. Vi har ett litt rart forhold. Vi snakker ikke så mye sammen, og vi er heller ikke så mye sammen. Noe jeg liker :)

Jeg trenger deres tips på hvordan jeg skal ta opp dette med han, fordi jeg dør innvendig av dette.Jeg må nok vente en uke med å ta det opp fordi han er på en hytte med seriøst 30 andre personer og jeg vil unødig lage en scene over telefonen.

Jeg elsker den gutten og jeg er redd dette har ødelagt både forholdet vårt og vennskapet vårt for alltid. Jeg vil egentlig såre han, og la han lide for alt han har gjort mot meg, men jeg skal absoultt ikke synke på hans nivå.

Er det noen som har ett tips på hvordan jeg kan gjøre dette lettest mulig? Han er lissom ikke "den normale" gutten, men en som alltid er glad, flørter med de fleste og en som alle liker. Og jeg er bare så rådvill.

Beklager om dette er litt overalt akkurat nå, jeg fikk nemlig akkurat vite det.

Anonym poster: 15a54e19d9f3b9ea4b3ca732381eea8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei, så jeg er en 19 år gammel jente og jeg har datet en gutt i ett halvt år nå som tidligere var min beste venn. Han er egentlig en bra gutt, men han oppfører seg dessverre ikke så bra mot meg samtidig som jeg har hørt han er med andre fordi han tydeligvis har sagt at han bare ser på oss som fuck friends. Vi har ett litt rart forhold. Vi snakker ikke så mye sammen, og vi er heller ikke så mye sammen. Noe jeg liker :)

Jeg trenger deres tips på hvordan jeg skal ta opp dette med han, fordi jeg dør innvendig av dette.Jeg må nok vente en uke med å ta det opp fordi han er på en hytte med seriøst 30 andre personer og jeg vil unødig lage en scene over telefonen.

Jeg elsker den gutten og jeg er redd dette har ødelagt både forholdet vårt og vennskapet vårt for alltid. Jeg vil egentlig såre han, og la han lide for alt han har gjort mot meg, men jeg skal absoultt ikke synke på hans nivå.

Er det noen som har ett tips på hvordan jeg kan gjøre dette lettest mulig? Han er lissom ikke "den normale" gutten, men en som alltid er glad, flørter med de fleste og en som alle liker. Og jeg er bare så rådvill.

Beklager om dette er litt overalt akkurat nå, jeg fikk nemlig akkurat vite det.

Som dere ser så har vi ett ganske barnlig forhold, typisk tenåringer. Derfor er jeg veldig redd for å ta dette opp, jeg vil ikke se dum ut. Spesielt ikke siden han ser på oss som FF, men det gjør ikke jeg.

Skrevet (endret)

Først og fremst er dere ikke i et forhold. Med mindre dere har hatt en samtale om dere som et eventuelt par eller har lovet å være eksklusive mot hverandre, så er det i grunnen fritt frem for begge parter. Selv synes jeg at det er usmakelig å drive på med flere samtidig, men det er nå min mening.

Det faktum at dere - slik jeg kan forstå det - bare treffes for sporadisk sex og ikke taler eller treffer hverandre spesielt mye uten om dette vil jo lett kunne tolkes i retning av et uforpliktende sexforhold. Kjærester gjør vanligvis mye mer sammen enn å bare gyve løs på hverandre når de er kåte.

Hva kaller du han? Og hva kaller han deg?

Om du kaller han for kjære, hva sier han da?

Til neste gang kan det være lurere å heller være litt direkte og forsøke å få ting nærmere definert tidligere, selv om det skulle sørge for at "forholdet" ender tidligere, men du slipper da å være en av de han tvinner rundt lillefingeren.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke vil se dum ut, voksen som du nå faktisk er, så sier du rolig og tydelig til ham hva du ønsker av forholdet deres, og er han ikke med på det så går du.

Førvrig 1)

Du elsker ham ikke, og du dør ikke invendig.

Det er store ord.

Forøvrig 2)

Det heter "et forhold" ikke "ett".

• Liker 1
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

En start er jo å fortelle ham at du ser på ham som noe mer enn fuckfriends :)

Skrevet

Først og fremst er dere ikke i et forhold. Med mindre dere har hatt en samtale om dere som et eventuelt par eller har lovet å være ekslusive mot hverandre, så er det i grunnen fritt frem for begge parter. Selv synes jeg at det er usmakelig å drive på med flere samtidig, men det er nå min mening.

Det faktum at dere - slik jeg kan forstå det - bare treffes for sporadisk sex og ikke taler eller treffer hverandre spesielt mye uten om dette vil jo lett kunne tolkes i retning av et uforpliktende sexforhold. Kjærester gjør vanligvis mye mer sammen enn å bare gyve løs på hverandre når de er kåte.

Hva kaller du han? Og hva kaller han deg?

Om du kaller han for kjære, hva sier han da?

Til neste gang kan det være lurere å heller være litt direkte og forsøke å få ting nærmere definert tidligere, selv om det skulle sørge for at "forholdet" ender tidligere, men du slipper da å være en av de han tvinner rundt lillefingeren.

Tusen takk for svar. Jeg spurte om han så på oss som FF og da sa han ett klart NEI, og det er det jeg ikke forstår. Vi møtes ikke bare for å ha sex, heldigvis. Han sover her, vi lager mat sammen, holder hender og gjør typiske kjæreste ting. Samtidig som folk rundt oss vet at vi dater.

Jeg kaller han kjære og babe og slike ting og han gjør det samme. Men som du sier, siden vi ikke er i ett forhold så føler jeg at jeg ikke har noe rett til å ta det opp... Men jeg bare må.

Skrevet

Vel, har dere sammen snakket om at dere er et par, og ekslusive?

Hvis ikke så har han vel egentlig ikke gjort noe galt. Mener du at han bare skulle forstått det..?

Har han forresten hatt sex med andre mens dere holdt på, eller er det "bare" det at han har sagt til andre at dere bare er fuckfriends?

Skrevet

Hvis du ikke vil se dum ut, voksen som du nå faktisk er, så sier du rolig og tydelig til ham hva du ønsker av forholdet deres, og er han ikke med på det så går du.

Førvrig 1)

Det er store ord.

Forøvrig 2)

Du vet ingenting om jeg elsker han eller ikke, vi har vært bestevenner siden vi var små så historien vår begynner langt før vi begynte å holde på.

Selvfølgelig dør jeg ikke innvendig...

Og jeg sa at jeg akkurat fikk vite det, så er skjelven og utafor så selvfølgelig er ikke rettskrivningen min on point. Jeg visste ikke man måtte være forfatter for å lage en tråd når man er rådvill.

Takk for deg.

• Liker 1
Gjest Bibompibomp
Skrevet

Ta opp? Hva er det egentlig å ta opp her?

Dere er knullekompiser, intet annet. At dette har utviklet seg fra et tidligere vennskap til noe så idiotisk som å bli knullekompiser er jo noe du åpenbart har gått inn i helhjertet og i full visshet om selv.

Han ser ikke på deg som noe annet enn "de andre" du snakker om, og det har han jo full anledning til all den stund dere bare er venner og treffes iblant for å knulle, noe du med smiletegn også skriver at du liker...

At folk er dumme er èn ting, at de ikke forstår konsekvensene av sin egen dumskap en annen!

Skrevet

Vel, har dere sammen snakket om at dere er et par, og ekslusive?

Hvis ikke så har han vel egentlig ikke gjort noe galt. Mener du at han bare skulle forstått det..?

Har han forresten hatt sex med andre mens dere holdt på, eller er det "bare" det at han har sagt til andre at dere bare er fuckfriends?

Vi er ikke eksklusive, men vi har vært enig om at vi ikke skal være med andre. Så han har på en måte ikke gjort noe galt fordi vi ikke er sammen, men på en måte gjort noe galt siden vi ble enige.

Nei, jeg har funnet bilder og diverse. Samtidig som folk snakker om det og jeg har vel kanskje sett tegnene selv..

Skrevet

Jeg visste ikke man måtte være forfatter for å lage en tråd når man er rådvill.

Man trenger ikke være forfatter for å mestre sitt eget språk.

Lykke til videre, du trenger det.

Skrevet

Ta opp? Hva er det egentlig å ta opp her?

Dere er knullekompiser, intet annet. At dette har utviklet seg fra et tidligere vennskap til noe så idiotisk som å bli knullekompiser er jo noe du åpenbart har gått inn i helhjertet og i full visshet om selv.

Han ser ikke på deg som noe annet enn "de andre" du snakker om, og det har han jo full anledning til all den stund dere bare er venner og treffes iblant for å knulle, noe du med smiletegn også skriver at du liker...

At folk er dumme er èn ting, at de ikke forstår konsekvensene av sin egen dumskap en annen!

Ta og les det andre jeg har skrivd her :) Og når jeg sa at jeg liker at vi ikke treffes så ofte så er det ikke det jeg mener. Jeg mener bare att vi ikke er de typiske parene som ringer og sender meldinger hver dag, og vi gir hverandre masse rom så vi ikke skal gå lei.

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Vi er ikke eksklusive, men vi har vært enig om at vi ikke skal være med andre.

Aha..........da så, nå gir jo alt mening :)

• Liker 1
Gjest Bibompibomp
Skrevet

Ta og les det andre jeg har skrivd her :) Og når jeg sa at jeg liker at vi ikke treffes så ofte så er det ikke det jeg mener. Jeg mener bare att vi ikke er de typiske parene som ringer og sender meldinger hver dag, og vi gir hverandre masse rom så vi ikke skal gå lei.

Ja? Hva er så problemet da?

Skal ikke dra denne diskusjonen særlig lengre for min del, av den enkle grunn at dere er svært svært unge og naive og ikke riktig skjønner realitetene i det dere holder på med.

Men det kommer med åra, så lykke til :)

Skrevet

Så siden de fleste av dere syns jeg er dum, har lagt opp til det selv og at jeg ikke har noe å ta opp så lar jeg det være med det. Jeg trenger ikke flere svar. Hadde stengt tråden om jeg hadde visst hvordan jeg gjorde det. Jeg lagde bruker igår.

Skrevet

I alle dager, dette var voldsomt trist lesning. Svarene som kommer, altså. Om man ikke har annet å komme med enn å avfeie ei som trenger råd på grunn av alder, syns jeg heller man kan ta gallen sin og spy den ut en annen plass. "Det er noe som kommer med åra" meg i ræva, den alderen man har er det høyeste man har forutsetninger til å fatte av tidsperspektiv. Slike hersketeknikker gjør meg kvalm.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Førvrig 1)

Det er store ord.

Forøvrig 2)

1) typisk kg å legge seg borti små detaljer som skrivefeil, isteden for å hjelpe Ts med det han/hun spør om.

2) det heter ikke invendig, men iNNvendig.. .

Gjest Bibompibomp
Skrevet

I alle dager, dette var voldsomt trist lesning. Svarene som kommer, altså. Om man ikke har annet å komme med enn å avfeie ei som trenger råd på grunn av alder, syns jeg heller man kan ta gallen sin og spy den ut en annen plass. "Det er noe som kommer med åra" meg i ræva, den alderen man har er det høyeste man har forutsetninger til å fatte av tidsperspektiv. Slike hersketeknikker gjør meg kvalm.

Sånn, da har du forhåpentligvis fått tømt deg om mitt forgodtbefinnende her i tråden.

Da er vi alle spente på hva du har for gode råd å komme med til TS...

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg spurte om han så på oss som FF og da sa han ett klart NEI, og det er det jeg ikke forstår. Vi møtes ikke bare for å ha sex, heldigvis. Han sover her, vi lager mat sammen, holder hender og gjør typiske kjæreste ting. Samtidig som folk rundt oss vet at vi dater.

Jeg kaller han kjære og babe og slike ting og han gjør det samme. Men som du sier, siden vi ikke er i ett forhold så føler jeg at jeg ikke har noe rett til å ta det opp... Men jeg bare må.

JO - du har rett til å ta det opp.

Man dater ikke andre om man har truffet en person fast i et halvt år - og gjør slike typiske kjæresteting som du beskriver. Særlig når han har uttalt at han ikke bare ser på dere som "fuck friends".

Du kan jo prate med han og si at du er forvirret og skuffet. At du trodde han mente det, da han sa at dere var noe mer. Og at du tenkte at dere hadde truffet hverandre så pass lenge at man da ikke treffer andre uten å ta det opp med den andre (og evt. avslutte det dere har på gang).

Jeg synes han oppfører seg respektløst. Han sier en ting til deg - og en annen ting til andre.

Jeg synes du fortjener bedre.

Skrevet (endret)

Ja? Hva er så problemet da?

Skal ikke dra denne diskusjonen særlig lengre for min del, av den enkle grunn at dere er svært svært unge og naive og ikke riktig skjønner realitetene i det dere holder på med.

Men det kommer med åra, så lykke til :)

FEILER??

Det finnes mennesker som treffer hverandre på ungdomsskolen, og som holder sammen resten av livet. Det finnes også patetiske (og ikke patetiske såklart) førtiåringer som slenger rundt og er useriøse som FÅ i relasjon til andre mennesker.

Noen har opplevd mer på både godt og vondt i en alder av tretten år, enn andre kommer til å oppleve i løpet av hele livet sitt.

Alder er bare et tall. Og unge mennesker føler like sterkt som eldre.

Endret av Ferny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...