AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Jeg innser mer og mer nå at jeg har en sjef fra H... Jeg misliker å baksnakke om folk og derfor tar jeg opp dette temaet her. Min sjef: 53år gammel, singel og aldri vært gift, bor med 3 eller 4 katter som hun omtaler som hennes små babyer... greit nok. Jeg er utrolig frustrert over henne! Her er ett par regler hun har innført nå nylig på kontoret: -musikk er forbudt, selv om alle har hver sitt kontor og sitter med headsett - plystring eller nynning skal foregå utenfor arbeidsplassen - man skal IKKE kalle sjefen med hennes fornavn, kun Fru (etternavn) Hun er også utrolig glad i å skravle, mest om hennes liv og hvor misfornøyd hun er med venninne sine, gjerne intime detaljer om disse eller historie om en gammel flørt, andre kollegaer, kattene osv osv... Slike samtaler varer gjerne opptil to timer i strekk, hvor vi er tvunget til å høre på. Det går selvsagt utover egne arbeidsoppgaver og ender tilslutt med at vi jobber overtid, noe vi ikke får betalt for. Hun er veldig temperamentsfull, noe som fører til usikker arbeidsplass. Hun tåler ikke at vi "ikke" jobber. Tar vi oss en 5-minutters pause og leser nyheter på nett som hun da oppdager, er nok til at hun skjeller oss ut. En liten feil eller forsinkelse er nok til at hun forteller deg hvor udugelig du er. De dagene hun ikke er på jobb er en befrielse for oss andre. Stemningen er bedre, latteren sitter løst og ikke minst effektiviteten er på topp. Jeg har funnet ut at jeg er den fjerde ansatte i min stilling ila 1.5 års tid. Tidligere ansatte har blitt sykmeldt men har ikke orket å komme tilbake på jobb. Flere av mine kollegaer er for tiden sykmeldt, noe som betyr at flere av deres oppgaver er overført til meg. Jeg jobber i snitt 15timer hver dag, av og til lørdager og søndager, på hjemmekontor. Jeg har selvsagt tatt dette opp med henne (de andre tør ikke), det ender bare opp med at hun fryser meg ut. Til tross for dette, har jeg foreløpig ikke vært borte fra jobb. Men nå kjenner jeg at kroppen er sliten. Det knytter seg i magen hver gang jeg går på jobb. Jeg har veldig lyst til å si opp, men syns veldig synd på henne. Jeg har aldri vært borti en slik situasjon før og syns det er vanskelig. Noen der ute med lignende erfaring? Hva gjorde dere? Anonym poster: 913c438ea478b2c0e40984882a770da9 Anonym poster: 913c438ea478b2c0e40984882a770da9
kaffemor Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Nå vet jeg ikke hvor stor bedriften du jobber i er, men hvis det finnes en personalavdeling ville jeg tatt det opp der. Evt tatt det med hennes sjef igjen hvis det ikke nytter å snakke med henne.
Gjest Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Nytter oftest ikke å ta opp kampen i sånne situasjoner. Begynn å søke annen jobb. Du ødelegger deg på den du har. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Meld fra til sjefen over henne, ta gjerne med et opptak av samtalene der hun skjeller ut sine ansatte. Og, truer hun deg på noen måte, smeller du til hora i ansiktet, det er faktisk så enkelt som det. Anonym poster: 5954094afcb504fe8041a03a6da09388
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Ble litt overrasket over at du ikke vet bedre enn å legge ut så detaljerte personlighetsopplysninger på et debattforum, men lengre ned i innlegget ditt forstår jeg likevel at du blir oppgitt. Jeg er enig i at man ikke skal lese nyheter under arbeidsdagen, men man skal heller ikke jobbe seg ihjel, og en hyggelig stemning på jobb skader aldri. Hadde selv en udugelig sjef en periode (som tok over for en annen sjef). Da byttet jeg jobb, men sørget for å holde tonen så positiv som mulig med tanke på referanser. Denne sjefen har vært kjempegod referanse for meg. Det er dessverre vanskelig å gjøre noe med slike sjefer da det skal litt til før eventuelle høyere makter forstår at det er sjefen som er problemet, og ikke forholdet mellom deg og sjefen. Anonym poster: 445b3f4d54f7fde3f698411711fc25df
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Nå vet jeg ikke hvor stor bedriften du jobber i er, men hvis det finnes en personalavdeling ville jeg tatt det opp der. Evt tatt det med hennes sjef igjen hvis det ikke nytter å snakke med henne. Tidligere ansatte har tatt opp problematikken med sjefene over uten at det har skjedd noe mer. En etter en har blitt sykmeldt og aldri kommet tilbake. Jeg har begynt å se etter andre jobber før denne tar knekken på meg. Men følger rådene nedenfor om å være holde tonen positiv:) TS Anonym poster: 913c438ea478b2c0e40984882a770da9
makkapakka Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Det nytter ikke å sloss mot slike, du taper i form av at du sliter deg ut! Det kommer ikke til å forandre seg. Hun er vant til å ha det sånn som sjef! Du må enten klare å overse alt og la det flyte inn et øre og ut et annet eller å slutte. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #8 Skrevet 29. desember 2012 Ble litt overrasket over at du ikke vet bedre enn å legge ut så detaljerte personlighetsopplysninger på et debattforum, men lengre ned i innlegget ditt forstår jeg likevel at du blir oppgitt. Jeg er enig i at man ikke skal lese nyheter under arbeidsdagen, men man skal heller ikke jobbe seg ihjel, og en hyggelig stemning på jobb skader aldri. Hadde selv en udugelig sjef en periode (som tok over for en annen sjef). Da byttet jeg jobb, men sørget for å holde tonen så positiv som mulig med tanke på referanser. Denne sjefen har vært kjempegod referanse for meg. Det er dessverre vanskelig å gjøre noe med slike sjefer da det skal litt til før eventuelle høyere makter forstår at det er sjefen som er problemet, og ikke forholdet mellom deg og sjefen. Anonym poster: 445b3f4d54f7fde3f698411711fc25df Takk for rådet. Tviler på hun kommer til å skjønne at det er henne det er snakk om. Sikkert mange der ute som er singel oppi 50årene og har mange katter:) Satser på å få meg ny jobb i 2013. Anonym poster: 913c438ea478b2c0e40984882a770da9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #9 Skrevet 29. desember 2012 Plis plis plis, skjell henne ut før du drar på siste arbeidsdag. Hun fortjener det! Anonym poster: 0c82c7c4883c96861fe83d1430cf1643
Gjest Skrevet 29. desember 2012 #10 Skrevet 29. desember 2012 Plis plis plis, skjell henne ut før du drar på siste arbeidsdag. Hun fortjener det! Anonym poster: 0c82c7c4883c96861fe83d1430cf1643 Absolutt ikke! Lønner seg aldri å brenne broer bak seg i slike situasjoner!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #11 Skrevet 31. desember 2012 Plis plis plis, skjell henne ut før du drar på siste arbeidsdag. Hun fortjener det! Anonym poster: 0c82c7c4883c96861fe83d1430cf1643 I hodet mitt har jeg skjelt henne ut en del ganger:) Det får holde, syns jeg. Selv om hun går meg på nervene så syns jeg synd på henne. TS Anonym poster: 913c438ea478b2c0e40984882a770da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå