Gjest gjest Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Jeg fikk vite av kjærsten min gjennom seks år i forgårds at han har vært utro forige fredag. Det kom som et stort sjokk, for han var den siste person på denne jord jeg trodde kunne gjøre noe sånt! Jeg var sikker på at han elsket meg og var til å stole på, var faktisk en av grunne til at jeg var med ham, for jeg var sikker på at han ikke kunne såre meg med noe sånt. Han kom til meg dagen etter og latet som ingenting var skjedd. Hvordan han klarte dette forstår jeg ikke. Jeg reagerte med vantro, deretter ble alt så fysisk vondt, jeg stivnet i kroppen, fikk en smerte i magen som gjorde at jeg ikke har fått sovet på 2 døgn, hadde et enormt trykk for brystet og vanskelig for å puste, hadde og vondt i hjertet. Føler meg rett og slett syk og svak. Har noen opplevd å få slike kraftige reaksjoner? Er det normalt? Det værste er at jeg klarer ikke å bli sint, og savner han bare mer, og tenker kun på alle de postive stundene vi har hatt. Tryggheten og kjærligheten han har gitt meg. Alt hadde vært så mye lettere om jeg ikke elsket han så mye. Tror ikke jeg klarer å gi slipp på han og komme meg videre, Det er så sårt, kunne ønske det var et mareritt!
Hecubaa Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 (endret) JA - det er helt normalt! Og det vil gjøre vondt de neste dagene, ukene, månedene, samtidig som du vil kjenne at det gradvis begynner å gå over. Husk at det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere Endret 28. desember 2012 av Hecubaa
Testosteron Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Trist å høre! Er det slutt mellom dere nå?
DobbelCheese Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Dette er trist å høre ja.. Jeg har det på akkurat samme måte. Klump i magen, snører seg i brystet, vanskelig for å puste og jeg må faktisk spy. Som personen over her sier så varer dette ganske lenge, men det avtar. Hvis det f.eks blir slutt, så blir det bedre, men det kan være du får de samme symptomene når du ser han, høres navnet hans eller tenker på hva som har skjedd. Men dette også avtar. Sånn er det iallefall for meg
Dolly-Duck Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 helt jævlig, men helt vanlig. Det er merkelig, men man blir faktisk fysisk syk av det. Kvalme var det største problemet mitt. Men det blir heldigvis bedre
HHH Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Kjenner igjen følelsen! Jeg min eks var ikke utro, men var vel ikke så langt unna. Knyter seg forsatt i brystet og husker også at jeg hadde et helt voldsomt sug i magen da det ble slutt, det hele føltes veldig traumatisk der og da, og kan noen ganger forsatt fremkalle følelsen, men man blir mer og mer robust, og etter en stund klarer man å trekke pusten dypt og komme seg litt videre, sakte men sikkert. Prøv å slapp av mest mulig, gi deg selv tid, fokuser på de små tingene (ikke se så langt fremover av gangen), prøv å se noen koslige filmer eller tv-serier (ikke se krim, spenning, drama eller voldsomme ting), ta deg et varmt bad når du orker, la deg selv få kjenne på de vonde følelsene de er ikke farlige eller unaturlige (selvom det kan føles veldig voldsomt) tenn litt stearinlys, gjør det hyggelig rundt deg. Selv om alle disse tingene føles litt patetiske og "jentete" ut når man føler verden ramler sammen, så funker det, viktig at du har noen holdepunkter og rom for avslapning og drar oppmerksomheten din mot noe positivt. Ikke tenk så mye, ikke gå inn i lange tankesirkler, ikke prøv å sett deg inn i hans hode, vær hos deg selv og som min mormor sa da jeg hadde det vondt "hold litt rundt deg selv, og ta vare på hun lille jenta som sitter inni deg". Mange har hatt det som deg, og alle kommer seg videre, det tar bare litt tid, og det er noen oppover og nedoverbakker du skal gjennom.
Steinar40 Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Kroppen er sjelens bolig; så at kroppen reagerer på psyket er helt normalt. Selv om det ikke er noe positivt alltid. Hvordan vet du at han var utro, TS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå