Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #1 Skrevet 11. mars 2004 Lurer på om jeg har klart å få beinhinnebetennelse. Gjør noe så sinnsykt vondt på fremsiden av leggen, på utsiden av det store leggbeinet liksom! Går fra midten av leggen og nedover til rista. Er ganske bra på morgenen men får mer vondt utover dagen! Jeg er ingen treningsnarkoman - men har gått endel turer med hunden min siste mnd, disse har vært lenger og oftere enn hva jeg har vært vant til! Kan jeg virkelig ha overbelastet benet så lett? Noen gode tips til hvordan det kan bli bra? Har ikke lyst å dra til legen for små filleting heller. Og å ta det HELT med ro med benet går jo ikke da, jeg MÅ jo lufte hunden min!
Hilde Skrevet 11. mars 2004 #2 Skrevet 11. mars 2004 Vanligvis er det ganske lett å kjenne etter om man har fått benhinnebetennelse. Om du presser fingertuppene mot skinnleggen, og kjenner nedover, kjennes det da ut som potetmel? Hvis ja-benhinnebetennelse.. Man kan nok få betennelse av "så lite" som du beskriver, alt kommer jo an på hva man er vant til av trening fra før, og hvor godt styrket benet er..
Tusenfryd Skrevet 11. mars 2004 #3 Skrevet 11. mars 2004 Prøv å tøye på den korte leggmuskelen, den som er nederst i leggen i området rundt akilles. Sett deg på huk, men med kun den ete benet nedi. Så setter du foten du har vondt i ved siden av. hælen skal være i gulvet og tærne og kneet på samme linje. Så legger du vekten over kneet og tøyer forsiktig. Dette kan hjelpe på den ublansen du har i leggen. Tar det ikke noe i denne stillingen, trekke kneet utover, sitt stille med den vonde foten og behold vekten over kneet. Det kan være vondt i skinnleggen uten at det er benhinnebetennelse, men vær obs. Følg rådene til Newt og kjenn etter. Mistenker du fortsatt betennelse, gjør noe med det med en gang, ellers blir det dessverre lett av lengre varighet enn man synes er morsomt... Man kan lett få vondt. Mange får vondt rundt julebordtider og om våren på forsommeren. Det kan være så enkelt at man går i flate vintersko, solide og kanskje litt tunge hele vinteren. Så ved juletider skal man ha på seg de lette og nette høyhølte skoene som føttene og bena ikke har hatt på seg på mange måneder. Om forsommeren er det flate sandaler med steinharde og fryktelig tynne såler som kan være synderen. Rett og slett uvant!
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #4 Skrevet 11. mars 2004 Høres definitivt ut som om jeg har fått beinhinnebetennelse da, kjennes veldig klumpete ut nedover leggen når jeg trykker og kjenner nedover! Har hatt vondt i et par uker nå! Men det er vel ikke noe å gå til legen for akkurat? Blir vel bare bedt om å holde benet i ro noen dager alikevel.. Men 2-3 småturer må jo hunden få uansett!!! Det verste er nesten at jeg går og er irritert pga at jeg kjenner det gjør vondt! Bruk av sko; jeg har gått i joggesko / vinterstøvler, begge GODE sko å gå i, og jeg har gått mest i lysløype på snø. Har ikke følt jeg har hatt hardt asfaltunderlag. Blitt litt på grusvei også, men der også snø! Takk for svar! Noen gode tips for at det kan gå fort over tas imot med takk! Xora, ikke pålogget.....
Tusenfryd Skrevet 11. mars 2004 #5 Skrevet 11. mars 2004 Legen kan gi deg betennelsesdempende medsisiner som gjør at kroppen kan kvitte seg med den infeksjonen den har fått. Du bør kanskje også snakke med en fysioterapeut - det er ikke sikkert at du skal være helt i ro, men trene, gå annerledes. Jeg ville i hvert fall gjort noe med dette, benhinnebetennelse kan ta lang tid, og det er ingen vits å trekke det ut ved å ikke behandle. Synes nå jeg da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå