Musken Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Familien min vurderer å reise til Sardinia i sommer, og jeg lurer i den anledning på om det er noen her som har vært der før, og som vil komme med anbefalinger/frarådninger. Er det en kjekk plass å være? Er det veldig turistpreget (hører man norsk hvor enn man går?)? Har hørt George Clooney pleier å reise dit, så det er jo et stort pluss Og, vi vurderer også Sicilia, har noen bedre erfaringer med Sicilia enn Sardinia?
*Vilje* Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Leide bil og var innom Alghero, Orosei og Bosa på en ukestur på Sardinia for noen år siden. Alghero synes jeg var en passe stor ferieby; grei shopping, mange restauranter og passe pittoresk og uten å være altfor "charter". Lite nordmenn i forhold til de fleste andre feriesteder ved Middelhavet. Orosei og Bosa var begge for stille for meg men begge stedene er kjente på Sardinia. Orosei er kjent for klipper og fine strender, Bosa for å være en pittoresk liten landsby. Veldig mange små landsbyer på Sardinia som mange sikkert liker men for meg blir det for kjedelig om det ikke er litt liv i gatene om kveldene. Det er utrolig mange fine strender på Sardinia, blant annet en som er med i en James Bond film, men de fleste ligger litt øde til, så man bør ha bil. Øya er veldig stor så ikke prøv å rekke over for mye. Vi måtte legge om planene når vi kom ned og fant ut hvor store avstandene var. Fiffen drar visst til nordøstre del av Sardinia, nær Olbia så sikkert veldig fint der men også dyrere. Har såvidt vært innom Sicilia, men så ikke nok til å si om hvordan det var i forhold til Sardinia.
Musken Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2012 Takk for svar og takk for tips Høres egentlig greit ut at det er litt rolige omgivelser i og med at vi reiser med både eldre mennesker og småbarn. Og bra at det er mindre turister enn andre middelhavsferiesteder. Vil du anbefale å leie bil?
*Vilje* Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Takk for svar og takk for tips Høres egentlig greit ut at det er litt rolige omgivelser i og med at vi reiser med både eldre mennesker og småbarn. Og bra at det er mindre turister enn andre middelhavsferiesteder. Vil du anbefale å leie bil? Ja, må nesten ha leiebil, tror ikke den offentlige transporten er spesielt bra. Siden mange italienere ferierer på Sardinia hadde jeg også unngått a dra dit i august.
Dolce Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Jeg har vært mye på Sardinia, og er enig i tipsene fra *Vilje*. Vi reiser også tilbake dit i juni 2013. Vi har leid villa denne gangen, siden vi blir ganske mange. Det er fine strender stort sett over hele øya. Og jeg tror nok at Clooney menger seg med fiffen nær Olbia på nordøstkysten Jeg tror det viktigste er å bestemme dere for fly/flyplass. Og deretter ta valget om leilighet eller hotell derfra. Jeg tror det går direktefly til alle 3 hovedflyplassene; RyanAir til Alghero, Norwegian til Olbia og SAS til Cagliari.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå