Gjest bambam Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Hei. Jeg håper noen her kan svare meg på hvor mye ansvar man har når man leier bolig. Vi leier for tiden delen av en nyere tomannsbolig. Den er på ett plan, men har ett loft som det er mulig å bygge ut, men vi bruker det til oppbevaring av saker. Sist jeg var der oppe så jeg at det har snødd inn rundt pipa og ned på våre høyttalere som sto der og gir beskjed til huseier om dette. Da får jeg svar at det har det gjort hele tiden, men hun skulle sende mannen sin opp. Dette skulle hun også melde fra om når ble. To uker senere ringer det på døren og der står både mannen til huseier og pappan til huseier. De trasker inn i verste julestria og jeg ble litt paff pga rot og sånt som det blir på denne tiden av året. Uansett så stappet han opp noe stålull og sa at nå var det fikset. Nå ser vi at det har kommet fukt rundt pipa som har strekt seg lenger bortover, siden han har tettet igjen ”den gamle” veien som vannet rant. Nå lurer jeg på om vi må ringe å mase om dette igjen, eller bare ignorere det siden det ikke virket som om det brydde huseier noe særlig? Er det vårt ansvar hvis det blir skade som ikke er vår skyld? Kan legge til at vi har fuget rundt kjøkkenbenkene siden det ikke var gjort, byttet blandebatteri både på kjøkken og bad siden det var lekk osvosvosv siden vi flyttet inn for 3 måneder siden. Så vi er ikke grusomme leietakere…
Silfen Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Du gir beskjed. Du sier at dersom de skal fikse noe skal de avtales med 3 dagers varsel og det skal passe for dere. som leietager er du pliktig å gi beskjed om feil og mangler. Ignorerer de manglene så har ikke du noe ansvar.
Gjest bambam Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Du gir beskjed. Du sier at dersom de skal fikse noe skal de avtales med 3 dagers varsel og det skal passe for dere. som leietager er du pliktig å gi beskjed om feil og mangler. Ignorerer de manglene så har ikke du noe ansvar. Takk for svar
liv Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Lekasje må fikses fra utsiden med plater rundt pipa
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Dette må du sjekke opp nærmere før du gjør noe, men jeg mener det er slik at man skal gi beskjed videre til huseier om dette. Man har en slags meldeplikt tror jeg, når det gjelder noe som kan skade husrommet ytterligere. Om huseier ikke gjør noe videre med det, så kan du leie inn fagfolk på hans regning. Som skrevet først, så er ikke dette noe jeg er sikker på i det hele tatt! Det er godt mulig jeg tar kraftig feil her, men jeg mener å ha lest dette et eller annet sted.. Anonym poster: 67e4abe1260ecdb195c05c3a6b854c32
Gjest bambam Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Lekasje må fikses fra utsiden med plater rundt pipa Ja jeg vet det, men det hjelper ikke når huseier stapper fyll oppi der
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Dokumenter alle beskjedene dere gir i tilfelle han skulle holde dere ansvarlige Anonym poster: 78a2df6518b6538ae540450dcb661e7f
Gjest bambam Skrevet 28. desember 2012 #8 Skrevet 28. desember 2012 Dette må du sjekke opp nærmere før du gjør noe, men jeg mener det er slik at man skal gi beskjed videre til huseier om dette. Man har en slags meldeplikt tror jeg, når det gjelder noe som kan skade husrommet ytterligere. Om huseier ikke gjør noe videre med det, så kan du leie inn fagfolk på hans regning. Som skrevet først, så er ikke dette noe jeg er sikker på i det hele tatt! Det er godt mulig jeg tar kraftig feil her, men jeg mener å ha lest dette et eller annet sted.. Anonym poster: 67e4abe1260ecdb195c05c3a6b854c32 Det høres riktig ut at man har meldeplikt, og det har vi gjort også... svaret var noe slikt som " sån, nå er det fikset, så får vi se på det til våren". Da virker det ikke som om det er spesielt aktuelt å bruke penger på å fikse det
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #9 Skrevet 28. desember 2012 Du gir beskjed. Du sier at dersom de skal fikse noe skal de avtales med 3 dagers varsel og det skal passe for dere. som leietager er du pliktig å gi beskjed om feil og mangler. Ignorerer de manglene så har ikke du noe ansvar. Og for ordens skyld; gjør det skriftlig. Anonym poster: f29b833c9af50fdc6831dd199b1e266c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #10 Skrevet 28. desember 2012 Nå virket ikke den fiksingen da. Hadde gitt beskjed på nytt. Som en over her sa så dokumenter at dere faktisk har sagt i fra så dere ikke blir sittende igjen med svarteper. Den huseieren høres litt likegyldig ut til sine egne verdier. Anonym poster: 15417dd743e49877032c566a1197ce12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå