Gjest Melissa Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Jeg har vert sammen med kjæresten min i to år, bodd sammen mesteparten av tiden. Jeg fikk for snart et år siden en kjekk kolega som hele tiden har vist stor interesse for meg. Jeg og kjæresten har vert en del sammen med denne kolegaen i forskjellige sammenhenger som fester og fritidsaktiviteter. De to har også funnet på ting uten meg. Kolegaen har ved flere anledninger lagt an på meg (som oftest i beruset tilstand), og spurd flere ganger om vi kan ha sex. Kjæresten min vet om alt dette, men synes likevel det er greit at vi omgås han innimellom. (Noe jeg aldri hadde gått med på om det var andre veien!) For noen uker siden toppet det seg på en fest når kolegaen min la an på meg foran kjæresten.. Etter det har kjæresten min prøvd å unngå han i størst mulig grad, det er ok.. Men da jeg var alene hjemme i går ville min kolega at vi skulle finne på noe, siden jeg kjedet meg og var ensom takket jeg ja til det. Tenkte at nå kan jeg teste om jeg får kjæresten min til å bli sjalu. Sendte han melding og fortalte hva vi skulle, men neida.. han var like blid.. og er det fortsatt i dag.. Hvorfor kan ikke han bli litt sjalu da? Kanskje han bare tester meg? Jeg hadde blitt så sjalu at jeg hadde gått i taket tror jeg!!
Karenina Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Hvorfor må du gjøre ham sjalu da? Ser ikke poenget i å holde på slik, han stoler jo åpenbart på deg, og hvis du er LITT glad i kjæresten din, ikke misbruk det! 9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Han stoler på deg, men jeg er ikke så sikker på at du er til å stole på. 7
Gjest Surrehodet Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Herre Gud og fader. Hva skal du ha en sjalu mann for? 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Noen er så heldige å være fri for sjalusi, jeg er en av de. Men å f.eks. knulle vilkårlig type® for å "teste" om typen din blir sjalu tror jeg ikke er så lurt. Spør typen din heller om det er greit at du knuller kompisen(e) om du drømmer om det, det er mye bedre enn å gå bak ryggen på ham. Det finnes mye verre ting en sjalusi. Kanskje han synes det er helt topp at du får utløp for dine drømmer med kjekkasene? Anonym poster: b919affb9fa802a3549cd30c83f7a854
Gjest Lille-pus Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Du høres veldig ung ut, TS. Eller så har du bare veldig, veldig store dramaqueen-fakter. Voks opp. Det vil du tjene på. Hvis ikke.. Da ser jeg et forhold som ikke kommer til vare særlig lenge, og jeg vet hve som antagligvis vil bære hovedtyngden av ansvar for at det ikke varer. 4
Gjest Bibompibomp Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Hmm, hele innlegget ditt bærer for det første preg av umoden fjortis-jente, for det andre er det slett ikke typen din sine sjalusiegenskaper du skal bekymre deg for, men heller dine egne tåpelige eksperimenter for å lage komplikasjoner i forholdet ditt. Tror ikke du er moden nok og greier å se hvilke konsekvenser oppførselen din ikke bare kan, men garantert vil føre til, om du ikke kutter ut det idiotiske spillet ditt. Enkelte MÅ tydeligvis lære på den harde måten, av ubegripelige grunner...
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2012 #8 Skrevet 28. desember 2012 Sorry, ser at innlegget kanskje ble litt feil/barnslig skrevet.. ja.. jeg er verken feit, stygg eller løs tøs.. aldri vert utro, ingen ønsker om å være det(da ville jeg heller gjort det slutt med kjæresten). Men jeg har et stort bekreftelsesbehov ja?
Gjest Bibompibomp Skrevet 28. desember 2012 #9 Skrevet 28. desember 2012 Sorry, ser at innlegget kanskje ble litt feil/barnslig skrevet.. ja.. jeg er verken feit, stygg eller løs tøs.. aldri vert utro, ingen ønsker om å være det(da ville jeg heller gjort det slutt med kjæresten). Men jeg har et stort bekreftelsesbehov ja? Men da bør du virkelig finne helt andre fremgangsmåter for å få tilfredsstilt bekreftelsesbehovet ditt, i stedet for å gjøre typen din sjalu!! Greier du å komme på noen andre måter da? (jeg vet om drøssevis...)
Gjest LonelyAngel Skrevet 28. desember 2012 #10 Skrevet 28. desember 2012 Jeg hadde også synes det var merkelig om kjæresten min ikke hadde blitt sjalu i dette tilfellet. Han vet jo at det er ingen garanti for at du ikke går i fra han til fordel for kollegaen, så han burde jo bry seg litt? Kanskje han egentlig ikke bryr seg så veldig.. 1
Gjest :) Skrevet 28. desember 2012 #11 Skrevet 28. desember 2012 Sorry, ser at innlegget kanskje ble litt feil/barnslig skrevet.. ja.. jeg er verken feit, stygg eller løs tøs.. aldri vert utro, ingen ønsker om å være det(da ville jeg heller gjort det slutt med kjæresten). Men jeg har et stort bekreftelsesbehov ja? Synes det er fryktelig trist at det som skal til for at du skal få dekket bekreftelsesbehovet fra kjæresten din er at han må bli lei seg og sjalu. Hvis du tester grensene hans hele tiden for å se hvor mye han vil holde ut for din del tror jeg du kommer til å miste ham.
Gjest Lille-pus Skrevet 28. desember 2012 #12 Skrevet 28. desember 2012 (endret) Sorry, ser at innlegget kanskje ble litt feil/barnslig skrevet.. ja.. jeg er verken feit, stygg eller løs tøs.. aldri vert utro, ingen ønsker om å være det(da ville jeg heller gjort det slutt med kjæresten). Men jeg har et stort bekreftelsesbehov ja? Du er TS ? Jeg antar det utifra det du skriver. Bekreftelsesbehov har ingenting direkte med et menneskes utseende å gjøre, bare sånn at vi kan ta den faktoren relatert til 'feit' eller 'stygg' ut av bildet. Men hvorfor i alle dager er der slik at det er denne kollegaen din som nærmest skal 'lokkes' til å dekke ditt behov for bekreftelse ? Og hvor ligger behovet ? Ligger det på å få bekreftet at du ser bra ut ? Eller ligger det på deg som person, altså på dine egenskaper som menneske, dine verdier, det du står for ? Og din samboer ? Er han informert om bekreftelsesbehovet ditt ? Er det derfor han forholder seg beundringsverdig rolig her ? Endret 28. desember 2012 av Lille-pus 1
Gjest *Maja* Skrevet 28. desember 2012 #13 Skrevet 28. desember 2012 Jeg har vert sammen med kjæresten min i to år, bodd sammen mesteparten av tiden. Jeg fikk for snart et år siden en kjekk kolega som hele tiden har vist stor interesse for meg. Jeg og kjæresten har vert en del sammen med denne kolegaen i forskjellige sammenhenger som fester og fritidsaktiviteter. De to har også funnet på ting uten meg. Kolegaen har ved flere anledninger lagt an på meg (som oftest i beruset tilstand), og spurd flere ganger om vi kan ha sex. Kjæresten min vet om alt dette, men synes likevel det er greit at vi omgås han innimellom. (Noe jeg aldri hadde gått med på om det var andre veien!) For noen uker siden toppet det seg på en fest når kolegaen min la an på meg foran kjæresten.. Etter det har kjæresten min prøvd å unngå han i størst mulig grad, det er ok.. Men da jeg var alene hjemme i går ville min kolega at vi skulle finne på noe, siden jeg kjedet meg og var ensom takket jeg ja til det. Tenkte at nå kan jeg teste om jeg får kjæresten min til å bli sjalu. Sendte han melding og fortalte hva vi skulle, men neida.. han var like blid.. og er det fortsatt i dag.. Hvorfor kan ikke han bli litt sjalu da? Kanskje han bare tester meg? Jeg hadde blitt så sjalu at jeg hadde gått i taket tror jeg!! Han har tillit til deg og er trygg på seg selv og ærlig talt så er det du som må sette denne kollegaen på plass og si klart i fra at du ikke er interessert; og iallefall ikke finne på noe med han alene! Det er du som er på bærtur her. Sjalusi har ingenting med kjærlighet å gjøre. Hadde jeg vært typen din hadde jeg funnet meg en dame som ikke prøvde å teste min lojalitet når jeg faktisk ikke har gjort noe galt; Du derimot har gått langt over streken! 1
Alvina Skrevet 28. desember 2012 #14 Skrevet 28. desember 2012 (endret) Hva er vitsen med å gjøre noen sjalu uten å måtte gå i kloster selv? I løpet av romjula har jeg hatt en lei omgangsyke og en eks fra åttitallet har ringt og sendt meldinger uten stans. Ble drittlei. Selvfølgelig har jeg ikke svart på telefonen, mest fordi jeg har vært ute av form - men nå kommer jeg ikke til å svare siden han opplagt er ute etter noe mer enn bare en liten prat og virker panisk. Selv etter at jeg sendte melding og skrev at jeg var syk. Har fortalt det til han jeg surrer med (Afire) siden de kjenner hverandre og denne eksen (forholdet som aldri var noe forhold varte jevnt over noen måneder, men ble aldri noe), men denne "eksens" tydelige egens-eiendomsrett overfor meg (les; kvinner han har ligget med par, tre ganger) gjorde at jeg ikke ville mer, for over 20 år siden. Fortalte at jeg var irritert pga alle telefonene og meldingene til Afire siden jeg vil unngå misforståelser, ikke for å gjøre andre sjalu. Og heldigvis virker det ikke som noen er sjalu i disse juletider. Sjalusi er bare å plage seg selv og dyrke sin egen mindreverdighetsfølelse, eller tar jeg feil... Svarte kanskje ikke på spørsmålet, men ser ikke hva som er problemet annet enn at du føler du trenger oppmerksomhet. Og det har pågått lenge selv om du har samboer ts? Hvorfor ikke snakke med han, eller er du på vippet til å gå fra han siden han tar ting med knusende ro? Vær glad du har en type som ikke er sjalu. Endret 28. desember 2012 av Alvina
Steinar40 Skrevet 28. desember 2012 #15 Skrevet 28. desember 2012 En annen vesentlig sak her er jo at denne kollegaen til TS tar hennes idiotoppførsel som direkte oppmuntring til at han bare kan fortsette. Hvor dum går det an å bli egentlig? 1
Gjest Tekola Skrevet 28. desember 2012 #16 Skrevet 28. desember 2012 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og svar til disse. Minner om at reaksjoner på moderering tas på PM eller Ris&Ros. Tekola, mod.
Gjest LineaAlba Skrevet 28. desember 2012 #17 Skrevet 28. desember 2012 Slapp av og vær glad! Og så herlig det må være for kjæresten din å slippe å være sjalu. Det er en fæl, skambelagt følelse som så mange av oss kjemper mot. Tror du han ikke er glad i deg fordi han ikke er sjalu? Slutt å friste skjebnen!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #18 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du knuller en annen, blir han garantert sjalu. Anonym poster: 34f553e9b600beceb904f2e922f53395
Gjest *Maja* Skrevet 28. desember 2012 #19 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du knuller en annen, blir han garantert sjalu. Anonym poster: 34f553e9b600beceb904f2e922f53395 Nja: mer sannsynlig hadde han blitt fly forbanna og dumpet henne. 1
Gjest meg Skrevet 28. desember 2012 #20 Skrevet 28. desember 2012 Hvorfor skal du på død og liv gjøre han sjalu da? Han stoler nok på deg og forventer at du holder deg selv på matta. Min samboer er heller ikke sjalu av seg. Han legger all sin tillitt til at jeg respekterer han og forholdet vårt, og dette går begge veier. Hvis en av oss skulle finne på å være så respektløs og blåst i hue at vi gjør noe galt med en annen mann/kvinne får det bare ryke og reise, ingen av oss er interresert i et slikt forhold. Så her stoles det på hverandre, istedet for å være sjalu. Du burde heller ta det som en tillitserklæring istedet for mangel på bekreftelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå