Gå til innhold

Når bør man fortelle om bruddet til barna..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gått fra hverandre og han skal flytte ut ganske snart. Vi har bodd sammen siden bruddet og ikke fortalt barna det da de ikke har det begrepet om tid når de er så små. Men nå nærmer det seg og spørsmålet er da; når bør vi fortelle det..? Vi har utsatt det pga julen nå, men vi bør si det ganske snart. Når fortalte dere det..? Barna er 3 og 5 år.

Anonym poster: 4243f0732b73d887ee42f61fc28fcfd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fortalte dem det,dagen etter det ble avgjort,min mening er at de kan få vite det tidligst mulig.For er det noe barn merker,så er det stemningen som er i huset.

Anonym poster: 94b3683d610e7981562778eab4a766dc

Skrevet

Vi fortalte dem det,dagen etter det ble avgjort,min mening er at de kan få vite det tidligst mulig.For er det noe barn merker,så er det stemningen som er i huset.

I og med at forholdet mellom meg og eksen faktisk er bedre etter bruddet, så tror jeg ikke de har merket noe.

Skrevet

I og med at forholdet mellom meg og eksen faktisk er bedre etter bruddet, så tror jeg ikke de har merket noe.

Så bra da :) Det er dere som kjenner barna,så dere må bare finne ut av når det blir minst skånsomt for dem.

Skrevet

Forklar dem hva som skal skje. La dem bli med far og se på hans nye bopel og hvor de skal være når de er hos pappa, og gi dem tid til å skjønne at ting vil endre seg. Svar på spørsmålene når de kommer.

Skrevet

Og pass på å ikke si at dere "ikke er glade i hverandre mer", da dette kan gjøre barna redde for om dere slutter å være glade i dem også. Bruk heller det at mamma og pappa ikke er kjærester lenger. Lykke til!

• Liker 1
Gjest Mandalas
Skrevet

Sånn hadde i grunn vi det også. Vi ble boende sammen i to mnd etter bruddet, mens vi lette etter leilighet til eksen. Vi fortalte barna om bruddet når han hadde funnet bosted. Dvs, noen uker før han flyttet ut. Barna var 8 og 6 år gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...