AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Har kjøpt med ankelboots av skinn i tillegg har jeg noen pumps jeg bruker relativt ofte. Hvordan holdere dere dem rene? Jeg pleier å tørke over dem med en klut etter bruk, men er litt stress å gjøre det hver gang jeg har vært ute. Finnes det noe sko"vaskemiddel" man kan bruke? Anonym poster: 33c0c3375daafae1726e6062dde8d252
Pene sko... Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 (endret) Om det er regnvær eller kommer noe fukt på dem vil jeg tørke av frukten med papir slik at det ikke trekker for mye inn i læret. Skjer det noe misfarging eller annet, så fukter jeg en klut og vasker forsiktig der det er skader. Der etter lar jeg læret tørke naturlig til neste dag. Som avslutning (eller når det trengs) pusser jeg skoene med skokrem. Endret 28. desember 2012 av Pene sko...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Hvor ofte vasker du de Om det er regnvær eller kommer noe fukt på dem vil jeg tørke av frukten med papir slik at det ikke trekker for mye inn i læret. Skjer det noe misfarging eller annet, så fukter jeg en klut og vasker forsiktig der det er skader. Der etter lar jeg læret tørke naturlig til neste dag. Som avslutning (eller når det trengs) pusser jeg skoene med skokrem. Hvor ofte vasker du dem? Hver gang du har brukt dem? Anonym poster: 33c0c3375daafae1726e6062dde8d252
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 sko puss og sko krem Anonym poster: 334a9469b393ca5f3aca3c8361274801
Gjest Funky Punk Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Spyler de i dusjen/ute (avhengig av väret og årstiden) ved behov. Men så har ikke jeg sko som ikke kan brukes skikkelig da
Gjest LillaGorilla Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Jeg vasket mine skoletter og støvletter (begge i skinn) med grønnsåpevann her for litt siden. Hadde lest om det på nettet en eller annen plass. Funket veldig bra De ble rene og pene. En gang i blant pusser jeg dem, tar på skokrem og impregnerer. Endret 28. januar 2013 av LillaGorilla
Karmosin Skrevet 29. januar 2013 #8 Skrevet 29. januar 2013 Noen tips til hvite regnstøvler? Vask dem med varmt vann og mild såpe og sett dem inn med gummistøvelimpregnering.
Gjest Lille-pus Skrevet 29. januar 2013 #9 Skrevet 29. januar 2013 På akkurat samme måte som 'Pene Sko' beskriver. Med en liten presisering; jeg børste bort sand o.l.som har festet seg på læret, før skoene settes til tørk på et sted med lav varme, og også etter dersom de virkelig har vært ute i hardt vær. Samme skopar brukes aldri to hele dager på rad. De får en hviledag mellom hver hele bruksdag. Fôr og innersåel (lær) vasker jeg over med en ansikstsserviett (helst uparfymert) for å fjerne fukt (Coop X-tra fungerer gull)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå