Gå til innhold

Såret brud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne gjennom 10år, takket nei til å være forloveren min. Normalt, hadde jeg bare gått videre og spurt noen andre. Men det var svaret hennes som såret meg.

Jeg var visst ikke god nok venninne for henne og vil heller ikke være det i fremtiden, derfor takket hun nei. Jeg må si at jeg ble sjokkert over svaret hennes. Siden vi først møttes, har vi ikke vært adskilt fra hverandre. Vi prater sammen omtrent hver dag, mer enn noen andre av venninner. Begge tok like mye initiativ til vennskapet og kontakt i hverdagen.

Da hun ble alvorlig syk, var jeg ved hennes side hele gjennom den tunge perioden. Vi har hatt våre uenigheter nå og da, men vi var aldri uvenner, tvert imot.

Jeg var forlover nummer to, da hun giftet seg ifjor. Gjorde alt det praktiske rundt bryllupet og utdrikninglaget. Har dere noen erfaringer rundt dette?

Takker på forhånd for svar (:

Anonym poster: 8d0a17897a8416e64e916e217189d2ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa hun, ordrett, at du ikke var god nok venninne? Det høres rart ut...

Jeg har selv takket nei til å være forlover, og det til min aller beste venninne. Men det var fordi jeg visste at hun ville ha en forlover som var med og så på kjoler, og som skrev sang og holdt tale og styrte på. Og at jeg ikke kom til å være en slik forlover hun ønsket, og at hun kom til å få en mye bedre forlover om hun valgte en annen venninne som ikke er helt hjelpeløs i en kjolebutikk og ikke får nervesammenbrudd av å snakke i forsamlinger.

Anonym poster: b5030bcc6a3d3a86055ac73f18419f20

• Liker 1
Skrevet

Ordrett, ja.

Jeg er helt enig at det er rart. Hun fikk noen dager på seg til å tenke seg godt om, før hun svarte.

Skrevet

Rart hun mener dere ikke er gode nok venner til at hun kan være din forlover, mens samtidig var du forloveren hennes da?

Skrevet

Rart hun mener dere ikke er gode nok venner til at hun kan være din forlover, mens samtidig var du forloveren hennes da?

Jeg skulle ønske jeg visste. Hun svarer ikke lenger når jeg tar kontakt. Jeg var hennes forlover nummer 2 som tok seg av det praktiske og det økonomiske for at hun skulle få utdrikningslaget hun ønsket seg. Forlover nummer 1, var den som hadde den offisielle rollen, som også var forlover under vielsen og under festen.

Skrevet

det hørtes rart ut! om jeg hadde fått samme beskjed, og så ordrett - så hadde jeg blitt lei meg jeg også.. :hug:

Men om hun ikke svarer på kontakt lenger, så ikke ta kontakt med henne på en stund! Da syns jeg det er hun som skal ta kontakt med deg :)

• Liker 1
Skrevet

Uff, skjønner at du ble såret. Ville gjort som lisha skriver, ikke ta kontakt med henne. Og om hun ikke sier unnskyld og gir deg en skikkelig forklaring ber du henne heller ikke til bryllupet. Hun sier jo, og viser, at hun ikke mener dere er venninner lenger. Klem til deg TS

• Liker 1
Gjest pålogget
Skrevet

Jeg hadde spurt henne hvorfor hun ikke ser deg som en god venninne, og forklart hvordan jeg hadde oppfattet henne, alle positive sidene, også hadde jeg fortalt henne at jeg ble lei meg...

Håper det ordner seg mellom dere :hug: om ikke så er hun ikke noe venninne å samle på uansett...

• Liker 2
Skrevet

såret...det vet jeg ikke om du bør, for hun kan spare deg for mye i fremtiden. Hun har vokst i en annen rettning, og ser ikke på båndet som likevektig.

Finn noen som virkelig er der for deg, og ikke bare du for henne. Hun er rett under nesen din :blomst:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...