Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hår til litt over brystene. det er blondt og bølgete\brusete og jeg vet ikke hvordan jeg kan få det til å se bra ut. Jeg skal ikke bruke varme på håret mitt fordi jeg sparer til langt hår.

hvordan kan jeg få håret til å se fint ut?

noen forslag til hvordan jeg kan få håret til å vokse fortere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Først bør du dra til frisøren, slik at den kan klippe bort det som er slitt. Deretter bør en stusse det hver tredje måned. Bruk frisørshampo og kur det et par gang i uka. Jeg anbefaler hårkuren Born Again Masque fra KM :)

Endret av Sofiesnurr
Skrevet

men jeg har jo nettopp klipt meg

Skrevet

Skriver under innlegget til Sofiesnurr.

Ellers vil jeg anbefale deg et produkt for å definere krøller/bølger. Det finnes både skum og paste, men jeg foretrekker skum. Det jeg brukte var fra Redken, men vet ikke om det finnes bedre produkter, men det er godt mulig. Dette gjør at krøllene/bølgene blir mer definert, og det gjør også håret mindre krusete.

Du kan også kjøpe et glansprodukt som får kontroll over krusete hår og bruke i tillegg til curl definer.

Jeg vil også anbefale deg å bruke hårolje. Jeg bruker Biosilk og er veldig fornøyd med det, men Maroccan oil (eller hva det heter) er veldig populært. Dette er veldig bra for håret. Jeg har det i etter hver gang jeg har vasket håret.

Skrevet

Drikk mye vann og spis sunt. :-) Ta b-vitaminer og stump røyken om du røyker.

Husk at hvor langt hår du kan få kommer mye an på genene dine. Det er noen som ikke har anlegg for å få langt hår ned til rumpa.

Hvis jeg var deg hadde jeg unngått stylingprodukter med tanke på slitasje.

Skrevet

Skriver under innlegget til Sofiesnurr.

Ellers vil jeg anbefale deg et produkt for å definere krøller/bølger. Det finnes både skum og paste, men jeg foretrekker skum. Det jeg brukte var fra Redken, men vet ikke om det finnes bedre produkter, men det er godt mulig. Dette gjør at krøllene/bølgene blir mer definert, og det gjør også håret mindre krusete.

Du kan også kjøpe et glansprodukt som får kontroll over krusete hår og bruke i tillegg til curl definer.

Jeg vil også anbefale deg å bruke hårolje. Jeg bruker Biosilk og er veldig fornøyd med det, men Maroccan oil (eller hva det heter) er veldig populært. Dette er veldig bra for håret. Jeg har det i etter hver gang jeg har vasket håret.

Moroccan oil og Biosilk inneholder store mengder med silikoner :-(

Skrevet

Moroccan oil og Biosilk inneholder store mengder med silikoner :-(

Åh, det visste jeg ikke.. Finnes det noen håroljer som ikke inneholder det?

Skrevet

Åh, det visste jeg ikke.. Finnes det noen håroljer som ikke inneholder det?

Jeg ble også veldig lei meg da jeg fant det ut, har vært superfornøyd med produktene til Moroccan oil. :(

http://www.iherb.com/Acure-Organics-100-Certified-Organic-Moroccan-Argan-Oil-Treatment-All-Skin-Types-1-oz-30-ml/36391 denne inneholder ikke silikon. Jeg har den, men jeg synes ikke den er helt lik som Moroccan oil. Man må bruke en veeeldig liten mengde for å unngå å få fett hår. Den lukter heller ikke like godt, hehe. Jeg har riktignok ikke brukt den så mange ganger (fikk den til jul), men jeg skal prøve å like den bedre etter hvert. Jeg har lest masse bra om den, og omtalene på iherb er jo også veldig positive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...