Gå til innhold

Når dater man..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en herlig type på nett og jeg har møtt han en gang i virkeligheten. Vi snakker med hverandre hver eneste dag og sender hverandre masse meldinger. Vi har avtalt å møtes igjen i helgen.

Han sa til meg i tlf at: om vi begynner å date... Og det fikk meg til å tenke litt. Når er det man begynner å date..? For meg så blir dette andre daten.. Men for han så dater vi jo ikke enda. Når er det man går fra å treffes casual til å date..?

Anonym poster: ebdbb52e23b6a6fe1c4d76943345f90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør du ikke spørre han om hvordan han definerer dating? Eller ønsker du bare et generelt svar? Jeg heller forøvrig mer mot din definisjon.

• Liker 2
Skrevet

Bør du ikke spørre han om hvordan han definerer dating? Eller ønsker du bare et generelt svar? Jeg heller forøvrig mer mot din definisjon.

Jo, jeg tenkte egentlig litt generelt på hva som er oppfatningen på når man begynner å date.. Jeg synes det blir litt kleint å skal spørre fyren på 2. Daten om vi dater nå..?

Skrevet

Hvis man fortsetter å treffe hverandre og ikke avtaler dater med andre føler jeg at man dater..

Skrevet

Hvis man fortsetter å treffe hverandre og ikke avtaler dater med andre føler jeg at man dater..

Ingen av oss treffer andre såvidt jeg vet ihvertfall :)

Skrevet

Siden han sier hvis vi begynner å date så tenker jeg nok at han vil se hvordan det går til helgen og så et par dater til før dere er i datefasen :)

Men egentlig så betyr ikke slike ting noe som helst, det viktige er jo at dere har det fint sammen, blir kjent og føler det samme underveis i prosessen.. :)

Skrevet

Jeg tenker kanskje på første date mer som et møte eller treff enn en date, men samtidig mener jeg at å date er å treffes med det som formål å finne ut om man liker hverandre godt nok til å ha et forhold/bli kjærester.

Anonym poster: 192c88e03f460b005f137dbb1dd85880

Gjest Mandalas
Skrevet

For min del følte jeg at jeg ville treffes tre-fire ganger før jeg tenkte for meg selv at vi datet. Først bli litt kjent, deretter er/ kalles det mer fast dating syns jeg.

Skrevet

Jeg tenker at man dater hvis man bestemmer seg å møtes igjen etter første møte. Makan til forplikelsesangst hvis man må date i mange måneder før man kan kalle det dating!

Anonym poster: eb2d1214bb2c108f0a1542469ad67c22

Skrevet

Å være på en enkelt date er jo nå veldig godt innarbeidet i det norske språket, så problemstillingen er jo absolutt interessant. Jeg mener vi må kunne oversette "a date" med "et stevnemøte". Har vi et norsk uttrykk som tilsvarer det amerikanske uttrykket "to date", altså når det er snakk om et verb (og noe som foregår over en lengre periode)?

Anonym poster: 861a2684ca0ec58f767b8a0a58624dd6

Skrevet

Jeg tenker at man dater hvis man bestemmer seg å møtes igjen etter første møte. Makan til forplikelsesangst hvis man må date i mange måneder før man kan kalle det dating!

Anonym poster: eb2d1214bb2c108f0a1542469ad67c22

Akkurat det tenkte jeg også. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...