Gå til innhold

Besøk med ulike regler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får besøk av en familie med jevnaldrende barn (2-5 år) og de skal være her en uke. Nå er det slik at vi har en del forskjellige regler for våre barn, f.eks når det gjelder mat, sovetider, godteri, hva som er lov og ikke osv. Har vi besøk for en dag eller to tenker jeg at det er unntakstilstand og lemper litt på reglene, men vi kan jo ikke det i en hel uke. Hvordan løser andre det? Er det den som man er hos som bestemmer? Beholder hvert barn sine regler selv om de blir oppmerksomme på forskjeller? Eller finner man en mellomting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi pleier å snakke sammen om hvilken regler som er viktigst for oss å opprettholde. Og så finner vi en løsning på hvordan vi skal gjøre det. Men reglenefor alle barna blir det samme. For meg fungerer det best.

Jeg er mest på at leggetider vil jeg helst ikke endre på for det er den regelen som gir mest negativ utslag hvis den bli endret.

Skrevet

"Her i huset er det...."

"Lise sin mamma bestemmer at Lise... Jeg bestemmer at du..."

Barn har ikke vondt av å lære at man har forskjellige regler..:) Men kanskje passe på at det ikke er bare den ene siden som må få strengere regler på alle punkt!:)

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener at når man er på besøk, så følger man reglene til de man er på besøk hos. "When in Rome" og alt det der. Men det er selvsagt rom for skjønn. Å tvinge masse veldig strenge regler ned over ørene på gjestene gjør det jo ikke så kjekt å være på besøk. Enkelte ting som at det ikke er lov å spise i sofaen eller tegne på veggene kan man holde hardt på, men man kan gjerne lempe litt på tv-tiden og la ungene se tv et kvarter lenger enn de vanligvis får lov til.

Anonym poster: 3ad9100b9c2e259ee93d05d8afe5ede4

• Liker 4
Skrevet

Dette synes jeg er vanskelig. Når alle barnebarna er hos besteforeldrene samtidig, føler jeg eldste barnet og hans foreldre (enebarn ja) overkjører oss. Da er det alle måltider foran tv og ingen regler egentlig. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke barnebarna kan spise og prate med besteforeldrene.. Ofte gjør jeg som jeg mener er best, iblandt slipper jeg løs. Hos oss er det våre regler som gjelder! Vi har bare noen få enkle så det er ikke så vanskelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...