Gå til innhold

Hva syns dere? (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og er litt provosert nå, det gjelder gjestelisten. Saken er at jeg har en gammel kamerat, som jeg hadde mye kontakt med før, men der kontakten har blitt dårlig nå etter at jeg fikk barn og ikke er på byen støtt og stadig (han er singel). Det var ofte i slike sammenhenger vi møttes, men kontakten ellers også var mye bedre enn den er pr. idag. Likevel så har jeg følt meg litt forpliktet til å be ham, siden det var noe vi snakket om lenge før bryllupet var bestemt. Men den gangen trodde jeg jo ikke at kontakten skulle bli så dårlig da, bl.a. har han nesten ikke kommet på besøk her i det hele tatt etter at datteren min ble født..

Snakket med ham på MSN forleden, og da kom vi inn på bryllupet. Jeg har ham med på gjestelisten, men da spurte jeg ham om hva han vil, fordi en annen kamerat av ham også gifter seg på samme dag som oss, og jeg vet han blir bedt dit også. Jeg sa rett ut at jeg syns vi sees sjelden nå, og at om han er mer sammen med den andre kameraten, så vil han kanskje heller i hans bryllup? (Hint-hint, liksom..) Og vet dere hva han svarer??

Joda, han tenkte kanskje han skulle få med seg begge bryllupene, han! Først komme til oss, spise middag, for så å ta en taxi ned til kameratens bryllupsfest! Har dere hørt? Bryllupet mitt er da ikke noe "vorspiel"!! :kjempesinna: Der og da ble jeg så paff at jeg ikke fikk svart ordentlig, men etterpå syns jeg det var utrolig frekt sagt. For det var ikke tull heller, han mente det helt oppriktig.

Så, hva gjør jeg? Skal jeg si rett ut at jeg syns vi sees så lite ellers at det blir feil å be ham? At han heller bør prioritere kameraten? Evt. at jeg "krever" at om han kommer i vårt bryllup, så har han å holde seg hos oss hele kvelden?

Som dere skjønner så har ikke dette mennesket all verdens med sosial intelligens, for å si det sånn.. :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde ikke invitert han, enkelt og greiet. Det er jo dere som bestemmer hvem som skal komme, og har han en sånn holdning til bryllup er det kanskje like greiet at han ikke kommer.

Eller så hadde jeg sagt rett ut til han at han kan prioritere kameratens bryllup, og det gjør ikke deg noe, men det er helt uaktuelt at han skal få med seg begge bryllupene.

Skrevet

Jeg mener det samme som deg, og hadde sagt det direkte til han! Dette er ikke ett 30. års-lag!!!!!!!!!!

Skrevet

Hvis han sa at ditt bryllup kan være vorspiel så kan han vel gjerne holde seg borte, men hvis han faktisk har lyst å feire dagen med begge sine venner er det da en fin ide å dele dagen/kvelden i 2. Selvom dere ikke har nær kontakt lengere kan han godt føle vennskap og ha lyst å få noe av din store dag med seg.

Nå vet jeg jo ikke om han er partyløve som skal støve opp flest jomfurer på en kveld - det vet du.

Hilsen Trille

Skrevet

Enig med Trille.

Dersom han vil komme i middag hos dere for å få oppleve en del av dagen deres sammen med dere, også drar videre for å få med seg kameratens dag også, hadde jeg syntes det var helt ok.

Hvis han velger middag hos dere og festen hos kompisen, fordi han tror det blir mere fest der, blir det noe helt annet.

Dersom noen av våre venner hadde måtte velge mellom to bryllup på vår dag, og hadde spurt om det var greit om de ble med på feste eller middag, men ikke begge deler hos oss, hadde jeg syntes det var helt ok.

Skrevet
Hvis han sa at ditt bryllup kan være vorspiel så kan han vel gjerne holde seg borte, men hvis han faktisk har lyst å feire dagen med begge sine venner er det da en fin ide å dele dagen/kvelden i 2. Selvom dere ikke har nær kontakt lengere kan han godt føle vennskap og ha lyst å få noe av din store dag med seg.

Nå vet jeg jo ikke om han er partyløve som skal støve opp flest jomfurer på en kveld - det vet du.

Hilsen Trille

Jeg syns faktisk ikke det passer seg å dele det i 2 jeg, noe slikt kunne jeg aldri gjort selv. Når man inviterer til bryllupsfest så har man lagt ned en god del tid, penger og engasjement for at gjestene skal trives, og da syns jeg det er frekt å spasere videre til neste fest, halvveis ut i selskapet.

Om han heller vil til den andre, så syns jeg han skal ha ryggrad nok til å si det. I noen sammenhenger passer det seg bare ikke med Ole Brum-tankegang, spør du meg (ja takk, begge deler).

Gjest Lompa
Skrevet

:o

Jeg finner ikke ord! Hvor gammel var han,sa du???!

Skrevet
:o

Jeg finner ikke ord! Hvor gammel var han,sa du???!

Han er 33 år. :roll:

Skrevet

Ja, da kommer en med et helt annet synspunkt!!

Jeg prøver å sette meg i en slik situasjon selv - hvis jeg hadde måttet velge mellom to venners bryllup ville jeg nok gjort slik som ham!

Prøvd å få med meg litt av begge!! :)

Tenk på det på den måten at her har du en venn som faktisk vil i bryllupet ditt! Det er jo ikke slik at festen blir gratis for ham - han kommer sikkert til å kjøpe en gave til dere, og ikke minst han ønsker jo å delta! :-)

I og med at du også like gjerne kunne unnvært ham burde du heller være glad for at han starter pent og pyntelig hos dere og ender opp hos den andre vennen.

Da slipper du fyll og fest - hvis han er av den typen og dere ikke!!! :-)

Jeg ville blitt lei meg hvis noen av mine venner helt tydelig ikke ville hatt meg i bryllupet deres..... :(

Skrevet

Verene skrev:

"Om han heller vil til den andre, så syns jeg han skal ha ryggrad nok til å si det. I noen sammenhenger passer det seg bare ikke med Ole Brum-tankegang, spør du meg (ja takk, begge deler)."

Verene, er det ikke sånn at du ikke vil ha ham med - uansett andre bryllupper?

Jeg syns at du skal kjenne på dine følelser og ha ryggrad nok til å være ærlig overfor ham og ikke bruke det andre bryllup som unnskyldning.

Jeg syns faktisk stadig at det er en glimrende ide å prøve å være til stede i begge bryllupper. Kanskje han helst vil i ditt, men føler at han må i det andre.

Hilsen Trille

Skrevet
Ja, da kommer en med et helt annet synspunkt!!

Jeg prøver å sette meg i en slik situasjon selv - hvis jeg hadde måttet velge mellom to venners bryllup ville jeg nok gjort slik som ham!

Prøvd å få med meg litt av begge!! :)

Tenk på det på den måten at her har du en venn som faktisk vil i bryllupet ditt! Det er jo ikke slik at festen blir gratis for ham - han kommer sikkert til å kjøpe en gave til dere, og ikke minst han ønsker jo å delta! :-)

I og med at du også like gjerne kunne unnvært ham burde du heller være glad for at han starter pent og pyntelig hos dere og ender opp hos den andre vennen.

Da slipper du fyll og fest - hvis han er av den typen og dere ikke!!! :-)

Jeg ville blitt lei meg hvis noen av mine venner helt tydelig ikke ville hatt meg i bryllupet deres..... :(

:enig_animasjon:

Skrevet
Verene skrev:

"Om han heller vil til den andre, så syns jeg han skal ha ryggrad nok til å si det. I noen sammenhenger passer det seg bare ikke med Ole Brum-tankegang, spør du meg (ja takk, begge deler)."

Verene, er det ikke sånn at du ikke vil ha ham med - uansett andre bryllupper?

Jeg syns at du skal kjenne på dine følelser og ha ryggrad nok til å være ærlig overfor ham og ikke bruke det andre bryllup som unnskyldning.

Jeg syns faktisk stadig at det er en glimrende ide å prøve å være til stede i begge bryllupper. Kanskje han helst vil i ditt, men føler at han må i det andre.

Hilsen Trille

Jeg vil gjerne ha ham med jeg, som jeg har nevnt så er han en gammel venn og han har selvsagt sine gode sider til tross for at han kanskje ikke er helt oppdatert på hva som passer seg i sånne sammenhenger. :wink: Men dette er VÅR dag, og da vil jeg at ting skal skje på våre premisser. Jeg kan jo ta med at vi satte datoen en god stund før den andre kameraten hans, og min kamerat sa allerede den gang at han gjerne ville komme i bryllupet vårt. Jeg syns han bør ta et valg om ett av bryllupene jeg. Så kan han heller komme i etterpålag e.l. til dem han valgte bort. Hadde vi invitert til kaffe i vårt bryllup hadde det jo vært greit, da kunne han kommet da og fått med seg middagen hos de andre. Men vi ber alle gjestene våre til middag.

Jeg har nå bestemt meg for å snakke med ham og be han velge en av oss. Mulig jeg er urimelig nå, men jeg ønsker ikke at gjester skal komme og gå som de vil når man inviterer på en sånn dag.

:snerp: :tunge1:

Skrevet

Hvis begge bryllup hadde vært i fornuftig lokalisering i forhold til hverandre, så hadde nok jeg også prøvd å fått meg meg litt av begge. Jeg hadde vært helt åpen om det og det hadde ikke falt meg inn at noen skulle blitt fornærmet for det! Det mener jeg virkelig. Jeg hadde blitt kjempelei meg hvis jeg forsøkte å delta flere steder og svaret var "vil du ikke være her hele kvelden kan det være det samme". Jeg er fristet til å spørre om hvem som er hvor gammel.

Men det jeg ikke gjøre, for jeg ser jo at her er det tydeligvis helt ulike oppfatninger om hva som passer seg og ikke. MEN jeg synes du skal sette pris på en gammel venn som faktisk prøver å få med seg deres store dag også. Men det er klart, jeg kjenner ikke ham, det gjør du, som en annen også nevnte.

Hadde noen hatt det dilemmaet da vi giftet oss, hadde jeg heller satt pris på at stakkaren prøvde å få meg seg begge, ikke ville såre noen og ta stresset det er å forflytte seg sånn. Jeg hadde vært behjelpelig med å gi "program for dagen" med beregnet tid for å sette seg til bords slik at det kunne planlegges mest mulig smidig.

Selv har vi dilemma mellom en viktig familiedag samme dag som noen venners bryllup og vi får ikke til å kombinere pga avstander.

Vi prioriterer denne gangen bryllup.

Skrevet
og han har selvsagt sine gode sider til tross for at han kanskje ikke er helt oppdatert på hva som passer seg i sånne sammenhenger.

Oppdatert og oppdatert.... jeg syns ikke det er noe upassende i hans prioritering. Mange andre ville ta samme valg som han - jeg tror ikke at mange ville kreve som du.

Ville det skje noen skade på din fest ved at han sniker seg ut midt på kvelden?

Hilsen Trille

Skrevet
Men dette er VÅR dag' date=' og da vil jeg at ting skal skje på våre premisser. Jeg kan jo ta med at vi satte datoen en god stund før den andre kameraten hans, og min kamerat sa allerede den gang at han gjerne ville komme i bryllupet vårt. Jeg syns han bør ta et valg om ett av bryllupene jeg. Så kan han heller komme i etterpålag e.l. til dem han valgte bort. [/quote']

Er jo ikke bare deres dag da...Er jo en dag hvor familie og venner samler seg for å feire dere, så det blir jo en lykkens dag for alle sammen.

Det er nok lettere å forstå vennen din om du setter deg i hans situasjon, hvor han har to venner han absolut vil dele dagen med. Synes det er flott at han vil være sammen med dere begge.

Et etterpålag er jo ikke sammenlignbart med et bryllup!.....

Skrevet

Æsj, nå ble jeg usikker. Syns det her er veldig vanskelig jeg. :roll:

Flere synspunkter mottas med takk!

Skrevet

Her må jeg si meg enig med mindretallet. Det at han i allefall vil være der er jo et tegn på at dere er viktige for ham og at han ikke vil gå glipp av dagen deres.

Om jeg hadde kommet i den situasjonen hadde jkeg uten tvil syntes at han hadde løst en krise på en fin måte.

I stedet for å tenke kun på deg selv kan du prøve å tenke på hvilken situasjon han er i. Han har to gode venner og begge er viktige for ham. Han vil ha med seg begge... Logisk det! Tenk litt på hvilken utrolig pinlig situasjon du setter ham i dersom han må velge... I realiteten spør du ham da om å si hvilken venn han liker best!

Nei, tenk litt på andre også. Selv om du skal gifte deg denne dagen stopper ikke verden.

Når det er sagt håper jeg du kommer frem til en løsning. Vanskelig med bryllup når en føler seg dratt mellom to avgjørelser og ikke har peiling! :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er noe galt i det vennen din sier.

Jeg ville også gjort det samme og kjenner flere som har "delt dagen" når det har vært to brylluper på samme dag.

Hva skal stakkaren gjøre da? Vri på situasjonen og tenk på det andre brudeparet, de vil også bli skuffet dersom han ikke kommer til dem!

Han prøver å stille opp og feire dagen med begge parene, jeg synes egentlig du skal være litt takknemlig for det jeg. Det må jo være håpløst for ham å velge...

(uten å kjenne situasjonen eller ham noe særlig, selvfølgelig...)

Skrevet

Jeg synes at du rett og slett bare skal bestemme deg for om du vil invitere han eller ikke. Slik som du forklarer forholdet dere har nå, så synes jeg ikke at du absolutt MÅ invitere han, og når du vet hvordan han ser på det hele, så er vel valget kanskje ikke så vanskelig...... :wink:

Uansett så virker det jo ikke som om han kommer til å bli sittende hjemme alene den kvelden akkurat, så det er jo ikke synd i han..... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er flott jeg at han prøver å rekke begge to :-) , det viser jo at han prøver og gjøre begge fornøyde ved å ikke bare velge ett.

hadde vært bedre hvis han så på bryllupet ditt som et naschspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...