Gå til innhold

Til alle sammen !

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå gidder jeg ikke å være her mer fordi jeg skrev in tråd som lød slik"kvinner blir noen bitcher hvis de får lederstillinger"Det gikk slik at at de dro inn min mann i dette fordi enkelte følte seg truffet av overskriften.De mente jeg generaliserte og jeg forklarte hvorfor og de durte på i samme dur.Hva jeg skrev var mindre viktig og de dro dette også i tvil.Nå forlater jeg KG (hønsehuset) og går et ennet sted.

Takk til de kvinner og menn som har vært hyggelig mot meg icon_smile.gif

hilsen

indianlady icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til indianlady!

Ditt valg å forlate KG.

Men....det vil alltid finnes personer som angriper på en svært ufin måte. Da blir det opp til deg hvordan du skal håndtere det.

Vi opplever det alle sammen. Daglig kanskje. Dersom vi stikker hodet frem, er vi laglig til for hogg. Sånn er verden egentlig.

Det er så greit her på Internett. Uten ansikt. Anonymt selv med våre nick. Vi kan dra den langt i forhold til et ønske om å hetse hverandre. Vi kan også bli såret, sint og glad, alt etter hvilke respons vi får. Vi kan også såre andre, gjøre andre glad eller sint. Vi kan velge. Vi kan til og med velge å velge oss bort!

Kanskje en ting å ta med seg underveis. Noen setninger jeg liker så godt: "For tingene er ikke gode eller onde i seg selv; de blir hva vår tanke gjør dem til." Shakespeare skrev den en gang for mange år siden.

Jeg har forresten notert meg matoppskriftene dine. De skal prøves. Takk forresten.

Klem til deg. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Rita icon_smile.gif

takk for dine vise ord icon_smile.gif

Du liker slik utenlansk mat icon_smile.gifKrydderet fås kjøpt i utenlandske butikker

ha en fin dag

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Indianlady. Jeg elsker utenlandsk mat. Spesielt asiatisk og indisk mat er favoritten.

Jeg er en fast kunde i utenlandske forretninger. Problemet mitt er å vite hva alt dette spennende og ukjente kan brukes til. Det er faktisk ikke alltid de som jobber i butikkene, vet hva det de selger kan brukes til. Derfor har jeg satt pris på dine bidrag. Setter pris på om det kommer flere!!!

Ha en fin dag du også. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også du ombestemmer deg, og blir. Dine betraktninger er absolutt vel verd for oss andre å lese, og vi trenger alle sorter reflekterte mennesker her.

Det at enkelte ikke klarer å holde personangrep unna innleggene er trist, men det er vel i utgangspunktet tristest for dem som ikke klarer å bidra med noe konstruktivt.

Det er synd hvis KG skulle bli kun et forum for "kjekke kommentarer" og innlegg bare skrevet for å provosere/rakke ned på andre.

Uansett hva du velger .. lykke til

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg sikkert en av de "slemme" som personhetser deg i den tråden og som ikke forstår, så jeg håper virkelig ikke jeg gjør saken verre ved å skrive inn her.

Men, jeg og andre som reagerte på din overskrift i nevnte tråd, er generelt mot alt som heter generalisering. Det å si som du sier, "kvinner blir noen bitcher hvis de får lederstillinger", kan ikke beskrives på noen annen måte en generaliserende. Det kan du jo ikke nekte på?

At du i en tråd forklarer at du har dysleksi og ikke klarer å skrive slik du kanskje tenker eller ønsker å få det frem, er helt akseptabelt, men jeg spurte deg ett spørsmål i den forrige tråden, og det er følgende: Når du nå VET at måten du skrev overskriften på er respektløs ovenfor alle kvinner som sitter i lederstillinger, har du da prøvd å gå inn å endre den?

Jeg synes INGEN har lov til å generalisere jeg! Ikke du, ikke jeg eller noen andre. At man kommer å sier "jeg mente det ikke" etterpå uten å rette opp "feilen", hjelper ikke særlig, for hver gang jeg leser "kvinner blir noen bitcher hvis de får lederstillinger", leser jeg en generaliserende setning.

Det ble også satt spørsmålstegn ved akkurat det du la frem som sak, det ble gjort hovedsaklig fordi en sak alltid har flere en en side! Når vi bare hører din side, må det være lov å prøve å se om det kan finnes en annen side, som kanskje forklarer hva som har skapt din konflikt.

Dersom du ikke tåler at noen ser etter flere sider i en sak eller at noen påpeker det når du fordømmer en gruppe mennesker (bevisst eller ubevisst) så bør du være veeeldig forsiktig med å komme med så bastante innlegg som du gjør.

Det var forresten bare en som blandet inn din mann, + meg som blandet inn indere! (ikke din mann, indere) Dette ble gjort i ett forsøk på å få deg til å forstå hvor feil utsagn som ditt kan føles, noe vi tydeligvis ikke lyktes i! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Aline icon_smile.gif

Hvordan kunne jeg rette opp overskrifta på temaet.Sorry er ikke så flink med data.Jeg har ikke truffet 1 kvinnelig hyggelig sjef med hånden på hjertet.Men jeg tror ikke at alle er like og det er lov å stille spørsmål.Jeg følte meg totalt overkjørt når ingen lissom trodde det jeg skrev og dro det i tvil.Jeg vil ikke annet enn at vi på KG skal være venner så ha en fin dag Aline.Sjekk mat og Drikke ligger noe nammis der .

hilsen

Indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei icon_smile.gif

Har ikke rettet opp overskrifter selv, men innbiller meg at det kan gå dersom du går på edit i det første innlegget. Du kan ihvertfall rette annen tekst på den måten, så det er jo greit å tenke på om "feilen" skjer igjen? icon_wink.gif

Og du, jeg tror ikke nødvendigvis de som stilte spørsmål ikke trodde på deg, jeg tror det gikk mer på å prøve å gi den andre parten en real sjans, prøve å se om det kunne være sider du som står midt oppi det kanskje ikke ser likedan. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg mener at diskusjonen fort gikk over til å bli generell om kvinnelige sjefer, og ikke spesielt om ditt forhold....

Ellers er det lurt å ikke ta seg nær av ting her: Det er mye lettere å være krass og angripe her på nettet....Derfor må en være litt mer hardfør, ikke ta ting så personlig som en ellers ville...

trist at du mistet lysten på å bruke forumet mer, håper du ombestemmer deg! Deter jo mange hyggelige diskusjoner og gode råd å få også!

Ha en god dag!

Vennlig hilsen Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indianlady:

Hør nå her. Med hvilket formål la du egentlig ut denne strengen som du referer til? Var det for å få trøst og støtte? Eller var det for å sette igang en debatt om hvor bitchy kvinner blir idet de får en ledende posisjon?

Nå synes jeg faktisk det er på tide med litt saklighet oppi dette, for dette blir fremstilt ganske annerledes enn det som faktisk skjedde.

KG er et diskusjonsforum. Ergo så vil endel temaer skape en diskusjon. Hvis du IKKE ønsker en debatt, så bør vel dette komme tydelig frem, kanskje ved at det skrives noe sånt som at "jeg vil kun ha støtte og gode ord og varme tanker. Alle som er uenige med meg bes holde seg utav debatten". Hvis ikke slikt kommer tydelig frem, så - ja - vil en streng raskt ende opp i en diskusjon.

Jeg må beklage hvis du tok sammenlikningen med minoritetsraser opp, men jeg synes samtidig det er veldig vanskelig å forstå at du ikke skjønte denne sammenlikningen.

Det var ikke hverken skrevet eller ment som personhets, og for de som måte tro det, så er det vel bare å lese strengen. Ikke dra den konklusjonen før stoffet er pløyet gjennom.

Med utgangspunkt i at overskriften og innholdet par STERKT preg av stigmatisering og generalisering av kvinner i ledende roller, så skrev jeg følgende:

"Du er gift med en mann fra India. Har du tenkt over at akkurat dette temaet blir like stigmatiserende som om noen kjenner en ekkel fyr fra akkurat dette landet, og dermed stigmatiserer et helt folkeslag på bakgrunn av dette"

HVOR er personangrepet? Du har jo profilert deg i en god del strenger, og presisert i mange av disse at du er gift med en utenlandsk mann. Skjønner du nå at dette ikke var for å DRA din mann inn i diskusjonen, men for å forsøke å få deg til å se sammenlikningen med å dra generaliserende slutninger?

Hvis du velger å slutte på KG, så er dette ditt valg. Men det blir drygt og litt sånn sutrete å skylde på at du blir så innmari angrepet, indianlady.

Bare det å dra en slutning om at folk reagerte på overskrifte din fordi de følte seg truffet ble helt på kanten, synes jeg. Har du egentlig lest igjennom svarene du fikk grundig? MÅ alle være enige for at man ikke skal føle seg overkjørt, knekt og urettferdig behandlet?

Jeg er ikke vant til slikt, jeg. Vi diskuterte rundt middagsbordet fra vi var helt små. IKKE krangling, men DISKUSJON. Hvis man skal ta utgangspunkt i at folk kollapser idet de blir motsagt, så blir det veldig vanskelig å reagere på noe som helst for så å skrive dette ned her inne.

Kardemommeloven er grei nok, men hvis man skal delta i et debattforum, så er det en fordel å tåle motspørsmål.

Håper ellers du får ting på skinner i forhold til jobben din. Og jeg skal forsøke å huske å ikke stille deg noen flere motspørsmål, indianlady. Men det betyr IKKE at jeg nødvendigvis er enig i alt du sier icon_smile.gif

Forslag til nytt forum:

Trøsteforum for alle som vil være enige icon_wink.gif

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei Maiken icon_smile.gif

On 2002-06-03 14:31, Maiken wrote:

Indianlady:

Hør nå her. Med hvilket formål la du egentlig ut denne strengen som du referer til? Var det for å få trøst og støtte?

Jeg la ut denne linken fordi jeg trengte litt støtte fordi jeg følte meg overkjørt.

Eller var det for å sette igang en debatt om hvor bitchy kvinner blir idet de får en ledende posisjon?

Som jeg hintet til i den andre tråden som dere kankje overså så var det på grunn av dysleksi og vondt for å ordlegge meg at overskriften ble slik den ble ( soory)

Jeg veit jo at helt sikkert finnes gode og flinke kvinnelige sjefer uten at jeg har truffet dem da .

Nå synes jeg faktisk det er på tide med litt saklighet oppi dette, for dette blir fremstilt ganske annerledes enn det som faktisk skjedde.Det var slik jeg følte det Maiken.

KG er et diskusjonsforum. Ergo så vil endel temaer skape en diskusjon. Hvis du IKKE ønsker en debatt, så bør vel dette komme tydelig frem, kanskje ved at det skrives noe sånt som at "jeg vil kun ha støtte og gode ord og varme tanker. Alle som er uenige med meg bes holde seg utav debatten". Hvis ikke slikt kommer tydelig frem, så - ja - vil en streng raskt ende opp i en diskusjon.

Jeg liker diskusjoner på sakelig grunnlag så det er bare å spørre og komme med andre løsninger uten å klore øya ut på folk.

Har på følelsen at det jeg skrev ble tatt i tvil at dere ikke trodde meg men det er faktisk fakta.

Jeg må beklage hvis du tok sammenlikningen med minoritetsraser opp, men jeg synes samtidig det er veldig vanskelig å forstå at du ikke skjønte denne sammenlikningen.

Sorry tok ikke den du !!

Det var ikke hverken skrevet eller ment som personhets, og for de som måte tro det, så er det vel bare å lese strengen. Ikke dra den konklusjonen før stoffet er pløyet gjennom.

Med utgangspunkt i at overskriften og innholdet par STERKT preg av stigmatisering og generalisering av kvinner i ledende roller, så skrev jeg følgende:

"Du er gift med en mann fra India. Har du tenkt over at akkurat dette temaet blir like stigmatiserende som om noen kjenner en ekkel fyr fra akkurat dette landet, og dermed stigmatiserer et helt folkeslag på bakgrunn av dette"

HVOR er personangrepet? Du har jo profilert deg i en god del strenger, og presisert i mange av disse at du er gift med en utenlandsk mann. Skjønner du nå at dette ikke var for å DRA din mann inn i diskusjonen, men for å forsøke å få deg til å se sammenlikningen med å dra generaliserende slutninger?

Hvis du velger å slutte på KG, så er dette ditt valg. Men det blir drygt og litt sånn sutrete å skylde på at du blir så innmari angrepet, indianlady.

Bare det å dra en slutning om at folk reagerte på overskrifte din fordi de følte seg truffet ble helt på kanten, synes jeg. Har du egentlig lest igjennom svarene du fikk grundig? MÅ alle være enige for at man ikke skal føle seg overkjørt, knekt og urettferdig behandlet?

Jeg er ikke vant til slikt, jeg. Vi diskuterte rundt middagsbordet fra vi var helt små. IKKE krangling, men DISKUSJON. Hvis man skal ta utgangspunkt i at folk kollapser idet de blir motsagt, så blir det veldig vanskelig å reagere på noe som helst for så å skrive dette ned her inne.

Kardemommeloven er grei nok, men hvis man skal delta i et debattforum, så er det en fordel å tåle motspørsmål.

Håper ellers du får ting på skinner i forhold til jobben din. Og jeg skal forsøke å huske å ikke stille deg noen flere motspørsmål, indianlady. Men det betyr IKKE at jeg nødvendigvis er enig i alt du sier icon_smile.gif

Forslag til nytt forum:

Trøsteforum for alle som vil være enige icon_wink.gif

Maiken

Den siste synes jeg var teit Maiken,trodde u hadde noe bedre å komme opp med.Den synes jeg forteller mer om deg enn meg .Ha en fin dag da Maiken icon_smile.gif

Smil til verden og den gapskratter tilbake icon_biggrin.gif

koslig hilsen fra

indianlady icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Aiai icon_smile.gif - smiler bredt som bare f... akkurat nå.

NÅ begynner jo dette å bli interresant, og nesten litt gøy. Men det er jeg sikkert alene om å synes, så jeg skal fatte meg i korthet.

Indianlady - DIN siste kommentar sier lite om deg. Men mye om måten din å dra slutninger på og presentere dem som et argument.

Ser du forskjellen?

Gapskratt er ufint, forresten. Såfremt ingen har fortalt en vits icon_wink.gif

Smil og strålende, hyggelig, kjempehilsen og 1000 storklemmer (?) fra

Maiken icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Maiken icon_smile.gif

Jeg har mye humor og i sær galgenhumor.Dette har gjort at jeg har overlevd i denne verden icon_smile.gif

Jeg har ikke noe i mot deg eller noen andre.Liker å diskutere selv om ikke det er så lett å få fram det jeg mener.Ha en flott dag du også icon_biggrin.gif

kjempeklem fra meg

indianlady ( trollet )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva er er det egentlig med dere som "annonserer" at dere skal forlate KG av diverse grunner???? for så å fortsette å poste innlegg?????

Vil dere forlate forumet så er det jo bare å gjøre det. Ingen grunn til å lage stor ståhei rundt det for så å FORTSETTE her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissi

Ville bare si at Maikens første innlegg var veldig bra, og flere hadde hatt godt av å lese det OG tenke over det som står der!

Ellers må jeg også spørre: hva er vitsen med å annonsere sin avgang? Oppmerksomhetsbehov? At man VET (iallfall om man har postet endel innlegg og er litt "kjent") så vil det komme mange innlegg av typen "å, så synd, det må du ikke gjøre"? SLik at man kan "la seg overtale" til ikke å forlate forumet??

Nei, hadde jeg ville gjort det så hadde jeg bare slutta å vært her (og så håpet at noen "etterlyste" meg etter en stund.....icon_smile.gif

ha ellers en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...