Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sjekker aldri jenter når jeg er ute, tror det har skjedd 2-3 ganger at jeg har kontaktet ei jente. Så mitt inntrykk er hovedsaklig basert på hvordan jeg ser andre menn bli behandlet.

Det er helt legitimt å avvise noen man ikke er interessert i what so ever, men jeg fatter bare ikke at det er så vanskelig å gjøre det på en anstendig måte. Er man helt kanakkas, så kan det være en grunn til at man oppfører seg som en bitch, men det har ikke alltid vært tilfelle.

Jeg kan jo begynne med den siste gangen jeg kontaktet ei jente, som begynner å bli en stund siden. Hun stod og fiklet med telefonen og så åpenbart ut til å kjede seg (slik jeg tolket henne). Jeg spurte om det skjer noe spennende på Facebook, i en blid og spøkefull tone. Hun så meg ikke engang da jeg spurte, men likevel svarer hun noe á la "du må se på dama og ikke ned i gulvet når du snakker til henne". Nettopp det jeg gjorde, men det var det ikke mulig for henne å se. Jeg sa bare til kameraten min som også stod der at hun hadde issues og at vi bare måtte la henne være i fred. Fikk et drepende blikk fra henne.

Vi var ute igjen 1. juledag, og samme kameraten min ble som alltid behandlet som dritt. Står og prøver å snakke med ei jente, men hun bare stikker etter 1-2 min, uten et ord. Han kan ta et hint, det er ikke der problemet ligger. Jeg var like i nærheten og skjønte like lite som han. Han er langt mer ivrig enn meg på sjekkinga, og han får gjennomgå ganske ofte, ikke bare ignorert. Jeg har enten blitt fortalt hva som skjedde, eller så har jeg selv stått der og fått med meg alt sammen.

Jeg sa helt øverst at jeg ikke sjekker jenter på byen, og dette er årsaken. De som tar mot til seg og snakker til ei jente vil veldig ofte gå på en smell. Jeg "lærer" av deres erfaringer. Sett mange menn gå på en smell, selv om det ikke er noe å utsette på openeren eller hva de følger opp med. Så lærdommen er at man selv venter på å bli kontaktet, og da er det ikke spesielt mange jenter som kontakter meg eller andre.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags jenter er det du prøver å sjekke opp? De mest selvgode prinsessene?

• Liker 3
Skrevet

Jenter innbiller seg at kvinner er flinkere til å vise følelser og forstå, er mer omsorgsfulle og viser mer omtanke. Min erfaring er at det slettes ikke er tilfelle.

Jeg har lagt merke til det samme som du TS. Jenter er kalde og kjølige når de er avvisende. Jeg har til og med gitt komplimenter til andre for at de er pene i stilen de har og får da et "takk" i en veldig kjølig tone som gjør det veldig klart at hun ikke vil jeg skal prate noe mer med henne.

Anonym poster: 1237c01f59a3aeb68c0253aed7ac6944

• Liker 8
Gjest Payandeh
Skrevet

Jaha? Så kvinner som avviser menn de ikke vil ka kontakt med, er selvgode prinsesser? Det handler vel heller om selvrespekt. Ikke alle jenter har det. Dessverre. Er nok ikke alle kvinner som er ute etter ONS når de går ut, selv om det virker som de fleste tror det. Sukk.

• Liker 11
Skrevet

Nei, jeg har ingen interesse av dem. Jeg var heller ikke keen på hun med telefonen, men jeg så at hun kjedet seg og at hun kanskje ville være grei å snakke med. Bare for å få mer trening i å snakke med forskjellige jenter, flørte litt.

Mengdetrening er undervurdert, virker som at mange bare kontakter folk som man er interessert i å dra med seg hjem eller finne på noe mer med.

Skrevet

Og der har vi beviset på at jenter ikke klarer å sette seg inn i og forstå. Her anklages du, TS, for at du ikke skjønner at det finnes forskjellige "slags" jenter og at den jenta du tok kontakt med var feil "slags" jente. Som om jenter går rundt med store skilt på hodet hvor det står hva "slags" jente hun er.

Du gjorde ikke noe galt, TS. Du prøvde bare å være sosial.

• Liker 1
Skrevet

Er nok ikke alle kvinner som er ute etter ONS når de går ut, selv om det virker som de fleste tror det. Sukk.

Er nok ikke alle menn som er ute etter ONS når de går ut, selv om det virker som de fleste tror det. Sukk.

• Liker 10
Gjest Payandeh
Skrevet

Det var et dårlig forsøk på å "ta" meg. Skjønner godt at du følte deg truffet hvis du ikke tenkte lenger. Vil få presisere at jeg mener både kvinner og menn skal kunne få avvise hverandre uten å bli kalt "kald" og "bitch". Det handler om å respektere at en ikke vil ha kontakt, enkelt og greit. Langt ifra alle kvinner eller menn er ute etter ONS, men skjønner godt at jenter av erfaring avviser i den tro at det er AKKURAT det mannen vil. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nei, jeg har ingen interesse av dem. Jeg var heller ikke keen på hun med telefonen, men jeg så at hun kjedet seg og at hun kanskje ville være grei å snakke med. Bare for å få mer trening i å snakke med forskjellige jenter, flørte litt.

Mengdetrening er undervurdert, virker som at mange bare kontakter folk som man er interessert i å dra med seg hjem eller finne på noe mer med.

Ups, ser at jeg kanskje var litt krass her. Det var ikke meningen :)

Det jeg egentlig mente å fortelle deg var at ikke alle jenter på byen er sånn. Kan love deg at det finnes mange hyggelig jenter som liker å slå av en prat. Kanskje du bare har vært uheldig med de du har snakket med? :)

Endret av Cupcake92
Skrevet

Og der har vi beviset på at jenter ikke klarer å sette seg inn i og forstå. Her anklages du, TS, for at du ikke skjønner at det finnes forskjellige "slags" jenter og at den jenta du tok kontakt med var feil "slags" jente. Som om jenter går rundt med store skilt på hodet hvor det står hva "slags" jente hun er.

Du gjorde ikke noe galt, TS. Du prøvde bare å være sosial.

Jada, jada! Jeg har beklaget meg allerede. Jeg mente det absolutt ikke sånn.

Poenget mitt var bare det som jeg nå har sagt til TS :)

Skrevet

Kanskje du bare har vært uheldig med de du har snakket med? :)

Mulig det, men jeg har som sagt kontaktet veldig få jenter. Hvis de først kontakter meg, så blir jo tonen en helt annen.

Ingen av de få jentene jeg har kontaktet har virket som guds gave til mannen, jeg prøver å se an jentene litt. For min egen utviklings del burde jeg kontakte de "beste" jentene også, for treningas skyld, men jeg er ikke helt der ennå.

Skrevet

Det var et dårlig forsøk på å "ta" meg. Skjønner godt at du følte deg truffet hvis du ikke tenkte lenger. Vil få ...skjønner godt at jenter av erfaring avviser i den tro at det er AKKURAT det mannen vil.

Det du ikke skjønner er at det kan være sårende å bli avfeid på feil måte. Særlig hvis det altså viser seg at fyren ikke er ute etter ONS. Slik som i TS tilfelle, som jo er samtalsemne her. Ønsker du å diskutere hvor fælt det er at menn tar kontakt når man er ute på byen så lag din egen (klage)tråd for det.

Skrevet

Mulig det, men jeg har som sagt kontaktet veldig få jenter. Hvis de først kontakter meg, så blir jo tonen en helt annen.

Ingen av de få jentene jeg har kontaktet har virket som guds gave til mannen, jeg prøver å se an jentene litt. For min egen utviklings del burde jeg kontakte de "beste" jentene også, for treningas skyld, men jeg er ikke helt der ennå.

Hehe. Oppførsel henger ikke alltid på greip med utseende, om det er lov å si.

Ja, så absolutt. De få som du har kontaktet har du nok bare vært veldig uheldig med. Så bare fortsett, snakk med alle. :)

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Det er viktig å spørre dem aller først om de har mensen. Hvis ja, da er det best å la dem være i fred. Men dersom de sier at de ikke har mensen, da kan du belage deg på en fortryllende samtale om alt fra doktor Phil til siste nytt på anti-pels-fronten. I det hele tatt er det viktig å pugge litt kjendis-nytt fra Dagbladet på forhånd, sånn at du har noe å snakke om. Og klipp deg. Helst sånn nymotens nazi-frisyre. Uten den er du sjanseløs. Jeg kjører kurs hver fredag. Bare å melde seg på. 14,90 per semester.

• Liker 5
Skrevet

Det var et dårlig forsøk på å "ta" meg. Skjønner godt at du følte deg truffet hvis du ikke tenkte lenger. Vil få presisere at jeg mener både kvinner og menn skal kunne få avvise hverandre uten å bli kalt "kald" og "bitch". Det handler om å respektere at en ikke vil ha kontakt, enkelt og greit. Langt ifra alle kvinner eller menn er ute etter ONS, men skjønner godt at jenter av erfaring avviser i den tro at det er AKKURAT det mannen vil. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Trenger ikke komme med spydige kommentarer som hun første gjorde uansett.

Til TS, du hadde nok bare uflaks, og hyggelig at du prøvde å snakke med en som kjedet seg. Men synes selv det er lettere å snakke med de som virker litt sosiale, gjerne de som har drukket nok til å ha det morsomt, men ikke for mye. Greit å også ha en stor venne/bekjentssapskrets. Melde seg inn i forskjellige organisasjoner osv. Får mye igjen for slikt.

Anonym poster: c015a0c5031137463c8dd11a09796c3c

Skrevet

Det er klart det ikke er gøy å bli avvist, men husk at mange jenter knapt får gå i fred på et utested (selv om de kun vil ha det gøy med venninnene og ikke er interesserte i å sjekke/bli sjekket opp).

Noe av det verste jeg vet er fremmede som kommer bort og begynner å prate helt ut av det blå. "Skjer det noe spennende på Facebook?" - hva i all verden er det for noe å si? Nå høres jeg veldig krass ut, men ønsker du å oppnå kontakt med en jente på et utested så er mitt tips først å få øyekontakt og smile til henne. Får du noen respons da, kan du eventuelt etter en stund gå bort og gi henne et kompliment e.l. Men ikke overrumple folk du ikke kjenner med plattheter uten å ha gitt dem en "heads up", det er ubehagelig for de fleste.

Det beste er om du kan snakke med noen når det faller seg naturlig (stå ved siden av hverandre ved baren e.l), smile, vurdere responsen og ikke klenge/desperat prøve å holde samtalen igang. Da kan det være bedre å gå , og la spenningen bygge seg opp før du holder blikket hennes igjen. Det kan ligge så utrolig mye i et blikk eller et smil, og utfra mine erfaringer er det adskillig mer vellykket å fløte på den måten enn å strene bort og "snakke henne i senk".

Anonym poster: 069ea36dbfbada81a40169b91b5b8a88

• Liker 16
Skrevet

Jeg tror mange jenter beskytter seg litt ute på byen. I ung alder får vi høre fra foreldre og venner at man skal ta vare på seg selv ute på byen, og om man blir litt full må man passe på. Jeg tror jenter liker å ha litt kontroll over situasjonen, og kan føle seg litt overfalt av gutter noen ganger.

Dere gutter skal også huske at mange jenter er vant til å bli plystret etter av 50 år gamle bygningsarbeidere, eller klapset på rumpa om skjørtet er litt kort, så man lærer seg litt å ikke ta det personlig, og kanskje til og med bli litt irritert.

Så hvis man er på byen for å kose seg med venninner og ikke er ute etter noe, så er man ofte litt avvisende for å slippe disse litt innpåslitne, som tolker høflighet som flørting.

Man kan se på en jente lang vei om hun er "åpen" for å bli sjekket;)

• Liker 7
Skrevet

Det er klart det ikke er gøy å bli avvist, men husk at mange jenter knapt får gå i fred på et utested (selv om de kun vil ha det gøy med venninnene og ikke er interesserte i å sjekke/bli sjekket opp).

Noe av det verste jeg vet er fremmede som kommer bort og begynner å prate helt ut av det blå. "Skjer det noe spennende på Facebook?" - hva i all verden er det for noe å si? Nå høres jeg veldig krass ut, men ønsker du å oppnå kontakt med en jente på et utested så er mitt tips først å få øyekontakt og smile til henne. Får du noen respons da, kan du eventuelt etter en stund gå bort og gi henne et kompliment e.l. Men ikke overrumple folk du ikke kjenner med plattheter uten å ha gitt dem en "heads up", det er ubehagelig for de fleste.

Det beste er om du kan snakke med noen når det faller seg naturlig (stå ved siden av hverandre ved baren e.l), smile, vurdere responsen og ikke klenge/desperat prøve å holde samtalen igang. Da kan det være bedre å gå , og la spenningen bygge seg opp før du holder blikket hennes igjen. Det kan ligge så utrolig mye i et blikk eller et smil, og utfra mine erfaringer er det adskillig mer vellykket å fløte på den måten enn å strene bort og "snakke henne i senk".

Anonym poster: 069ea36dbfbada81a40169b91b5b8a88

Synes jeg var godt råd selv om jeg ikke synes noe om frekke kommentarer til de som kommer bort.

TS, annet tips er å prøve deg på venner og bekjente. Selv er jeg med i AUF, og særdeles aktiv i studentmiljøet hvor jeg studerer og her vil jeg si at det ikke er så vanskelig å få jenters oppmerksomhet.

Fordelene her er at jentene er i flertall, alkohol, og at de som er med i slike organisasjoner ofte leter etter venner, kjæreste og sex. Om man ikke er hunk kan man også score poeng på at man er snill, morsom, kul, osv.

Anonym poster: c015a0c5031137463c8dd11a09796c3c

Skrevet

Kan bare si at jeg er sterkt uenig. Jeg er fornøyd med den openeren, selv om det optimale ville vært å få øyekontakt først.

Hun kan selvsagt ta Facebook-kommentaren som et angrep på henne, man da er hun isåfall veldig svak på å fange opp tonen ting blir sagt i. Jeg smilte også til henne da hun først så opp.

Jeg er ikke en av de avstands-stirrerne. Jeg går enten rett bort til ei jente og snakker til henne, eller så lar jeg henne være.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg sjekker aldri jenter når jeg er ute, tror det har skjedd 2-3 ganger at jeg har kontaktet ei jente. Så mitt inntrykk er hovedsaklig basert på hvordan jeg ser andre menn bli behandlet.

Det er helt legitimt å avvise noen man ikke er interessert i what so ever, men jeg fatter bare ikke at det er så vanskelig å gjøre det på en anstendig måte. Er man helt kanakkas, så kan det være en grunn til at man oppfører seg som en bitch, men det har ikke alltid vært tilfelle.

Jeg kan jo begynne med den siste gangen jeg kontaktet ei jente, som begynner å bli en stund siden. Hun stod og fiklet med telefonen og så åpenbart ut til å kjede seg (slik jeg tolket henne). Jeg spurte om det skjer noe spennende på Facebook, i en blid og spøkefull tone. Hun så meg ikke engang da jeg spurte, men likevel svarer hun noe á la "du må se på dama og ikke ned i gulvet når du snakker til henne". Nettopp det jeg gjorde, men det var det ikke mulig for henne å se. Jeg sa bare til kameraten min som også stod der at hun hadde issues og at vi bare måtte la henne være i fred. Fikk et drepende blikk fra henne.

Vi var ute igjen 1. juledag, og samme kameraten min ble som alltid behandlet som dritt. Står og prøver å snakke med ei jente, men hun bare stikker etter 1-2 min, uten et ord. Han kan ta et hint, det er ikke der problemet ligger. Jeg var like i nærheten og skjønte like lite som han. Han er langt mer ivrig enn meg på sjekkinga, og han får gjennomgå ganske ofte, ikke bare ignorert. Jeg har enten blitt fortalt hva som skjedde, eller så har jeg selv stått der og fått med meg alt sammen.

Jeg sa helt øverst at jeg ikke sjekker jenter på byen, og dette er årsaken. De som tar mot til seg og snakker til ei jente vil veldig ofte gå på en smell. Jeg "lærer" av deres erfaringer. Sett mange menn gå på en smell, selv om det ikke er noe å utsette på openeren eller hva de følger opp med. Så lærdommen er at man selv venter på å bli kontaktet, og da er det ikke spesielt mange jenter som kontakter meg eller andre.

Om hun sitter/står med mobilen, er det sjans for at hun er lettere irritert eller utilpass. Hun venter nok på noen som ikke kommer akkurat til avtalt tid. Du burde møte blikket hennes et par ganger før du gjør noe. Se hvor lenge hun holder blikket og hvordan hun reagerer når du ser på henne.

Jeg vet ikke med deg, men jeg klarer å merke det veldig sterkt om noen liker meg godt.

Endret av Evilposelos
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...