Gjest ts Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Jeg har vært sammen med jenta mi nå i 2 1/2 år, nylig fortalte hun meg at for rundt to år tilbake ble hun voldtatt. Altså mens vi var i et forhold og jeg føler meg medskyldig. Vi hadde vært på fest og skulle hjem, dette var mens vi begge gikk på vgs. Huset hennes var på vei til mitt, bare i en annen gate. Jeg husker ikke helt hvorfor, men jeg skulle iallefall sove hjemme den kvelden, så når vi sa ha det der vi hun skulle inn i en annen gate. Minutter senere ble hun overfalt og voldtatt. Hun sa altså ikke noe om dette til meg før nå, men når jeg tenker tilbake på det var hun veldig stille og vi hadde nesten ikke sex i et par måneder etterpå. Noe som jeg nå forstår hvorfor. Men hadde ikke jeg dratt hjem den kvelden ville han kanskje ikke overfalt henne og hun hadde sluppet å måtte gå igjennom den hendelsen og tiden etter det. Jeg var visst den første hun fortalte det til og når jeg innså hvilken kveld dette var ble jeg utrolig lei meg og fikk litt skyldfølelse for det som skjedde. Vi har snakket om dette, ingen av oss ser annerledes på hverandre og vi elsker hverandre like høyt. Men jeg har fortsatt den skyldfølelsen, jeg skulle ønske jeg ble med henne hjem den kvelden.
Elensire Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Først og fremst må jeg si at jeg føler uendelig mye med kjæresten din! Det er helt forferdelig at noen kan bli utsatt for slikt! Når det gjelder skyldfølelsen din så skjønner jeg den, men den er helt unødvendig og gjør ingenting godt. Det var ikke du som overfalt henne, det var ikke du som voldtok henne. Det er kun en som ene og alene er ansvarlig og skyldig for handlingen...overfallsmannen! Ikke du! Hva viss spørsmål har en fæl tendens til å spise oss opp innenifra. Det fører ikke med seg noe godt å tenke slik. Det er mye som, i mange settinger, kunne ha blitt gjort annerledes, i flere aspekter av livet. Men det hjelper ikke å tenke på hva som hadde skjedd om en hadde gjort det, eller slik, eller sånn. Det som er viktig er at du fortsetter å være en god kjæreste for henne. At du tar vare på henne, gir henne trygghet, etc. Å klandre deg selv for en annens handlinger fører ikke noe godt med seg. Og det er ikke på deg noe som helst av skylden skal legges. Den hører utelukkende hjemme hos det utskuddet som kan gjøre slikt mot et annet menneske. Jeg føler virkelig med kjæresten din og deg TS 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Lett å tenke at du skulle gjort annerledes, men medskyldig i at kjæresten din ble voldtatt er du ikke! Anonym poster: 5eac677f0647c30f5ccbec272062d8c7 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 det der må være en forferdelig opplevelse! syns så synd på dere og jeg føler virkelig med dere da noen i familien har opplevd det samme! men når det kommer til skyldsfølelsen din så er ingenting din feil! det er mye man kan gjøre annerledes men det var ikke du som overfalt og voldtok henne og du sto heller ikke å så på at hun ble det. Jeg skjønner at du føler deg skyldig men det der er den en person som er og det er personen som gjorde det! Anonym poster: 3b8d6748e26a0019200fd08de17a2da5 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Det er bare én person som er skyldig i voldtekt - og det er overgriper. Det er (alt for) vanlig at både offer og pårørende tenker som du gjør, "hadde jeg bare gjort sånn og sånn så hadde ikke dette skjedd", og det er heller ikke uvanlig å føle at en selv har skyld i at det skjedde. At det er vanlig betyr ikke at det er rett å tenke sånn, for som sagt - overgrep er BARE overgriper sin skyld. Anonym poster: dcc8936458f0ec643529e50444895a89 2
lulle Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Du er overhodet ikke medskyldig i voldtekten, men det er alltid lurt å følge dama hjem nettopp for å passe på at hun kommer trygt hjem , :-)
Gjest ts Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Du er overhodet ikke medskyldig i voldtekten, men det er alltid lurt å følge dama hjem nettopp for å passe på at hun kommer trygt hjem , :-) Var vel eneste gangen jeg ikke fulgte henne hjem eller vi dro til samme hus :/ - TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå