casting Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 Er det noen som får dette til å fungere? Altså julefeiring med stebarn, fellesbarn, eks(er, dersom begge er skilt), og evt besteforeldre/stebesteforeldre og annen familie? Hvor gamle er barna, og er dette noe som er begynt med fra tidlig av? Noen gode argumenter for eller mot å feire som en storfamilie kontra det å feire annen hver jul hos mor/far? Og- har dere det virkelig hyggelig, eller bare lates det som, for barnas skyld?
Thomasine Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Vi feirer jul med storfamilien. Vi er 18 stk på julaften - trangt, men ingen av oss vil være det foruten! Da er vi 2 sett foreldre/svigerforeldre, 5 søsken og våre barn. Vi er sammen fordi vi har lyst, og dengang noen er her kun for barnas skyld - håper jeg de har mot/tæl nok til å takke nei... Jula er familiehygge, hvor vi nærmeste samles. Koser oss med samværet, god mat, julenissen og selvfølgelig gaver! Vi bytter på å være hos 2 av oss - pga av plass og alle bidrar med noe. Koster jo litt å brødfø så mange... Forresten...barna er mellom 4,5 år og 15 år. De eldste nærmer seg 70 med stormskritt. Endret 27. desember 2012 av Thomasine
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #3 Skrevet 27. desember 2012 Feiret jul med dine og mine barn samt våre foreldre. Veldig hyggelig, men for meg ble det rett og slett for mye folk. Nå må det nevnes at jeg er vant til 5-7 personer på julaften. Her var det 6 barn og noen voksne. Anonym poster: 3b05b727abe39b123a7922af5728b7c3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #4 Skrevet 27. desember 2012 Vi feirer annenhvert år med mine stebarn og deres besteforeldre, stebesteforeldre, tante, steonkel og det som ellers dukker opp av utvidet familie. Vi får barn snart og da blir det med fellesbarn også. Vi har ellers kun feiret konfirmasjon og bursdager -også- med barnas mor og hennes familie (mao. inkludert lista over + besteforeldre, tanter og onkler på den siden) og det har gått helt greit, men vi har nok ikke tenkt til å legge julen felles. Vi trives ikke -så- godt i hverandre selskap over lengre tid, og julen er litt hellig for alle når det gjelder "familieting". Stefamiliesiden min ser nok ikke på morens side som familie (eller vice versa), selv om de ser på stebarna som familie fordi jeg er gift med faren deres og de har alltid blitt behandlet på lik linje som barnebarn. Barna er nå 15 og 17. Dette har foregått i ca. 10 år. Både barn og resten av familien har ved flere anledninger uttrykt at de trives med dette og jeg vet at jeg og mannen min gjør det Anonym poster: 05a92660e5d060a75ab31841609a6fec
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Gjør det hvert år :-) Det handler kun om og legge gamle feider bak seg, ikke klandre x-svigerfamile for x-ens feil og hygge seg sammen :-)) Har feiret julen med mine barn, min nåværende, min x, hans nye samboer, hennes barn (uspiselige btw) hennes mor og far......Må svelge noen kameler, men i den store sammenhengen er de ganske små :-)) Kos dere og ikke la andre påvirke dere!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Anonym rett over......Mine barn er 16 og 20 år og dette har vi gjort i mange år :-)
Gjest Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Synes der er å strekke det litt langt å feire jul med ekser. Foreldre/svigerforeldre og våre søsken er mer enn nok, selv i små mengder. Men ære være de som faktisk får det til å fungere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå