Ninach Skrevet 11. mars 2004 #1 Skrevet 11. mars 2004 Vil bare fortelle om hva som hendte med en venninne av meg som giftet seg i begynnelsen av februar: De hadde planlagt seg ihjel og gjort en fantastisk jobb - alt var tenkt på, ingenting glemt! Hun er litt av en kontrollfreak og har alltid sine ting og papirer iorden, også det som gjaldt bryllupet, selvfølgelig! Selskapslokalet hadde på forhånd fått helt klare instrukser på hvordan de skulle håndtere alkoholen. Måten selskapslokalet gjorde det, var at brudeparet bestemte hvilken vin de ønsket og hvilke drikkevarer som skulle være tilgjengelig etterpå. dette bestilte selskapslokalet inn og la på polprisen x 2.5 prisen. dette var helt greit. Alt var forhåndsavtalt, mht. hvor mange glass som skulle serveres, antall drikkebonger per gjest etc.. de visste faktisk på prikken hvor mye drikkevarene kom til å koste dem før bryllupet. (Etter bongene betalte gjestene selv - for øvrig helt ok!! ) Regningen på drikkevarene skulle opprinnelig ha kommet på i underkant av 45000,- inkl.mva. Regningen de fikk var på (hold deg fast! ) 63000! Det ble selvfølgelig et salig rabalder av dette, for de ville ikke betale 18000 mer enn hva det var sagt opprinnelig. Mye frem og tilbake, og ingen vlle gi seg! Det var endel andre ting som dukket opp også som feil pengebeløp men husker ikke helt detaljene på dette nå. Etter mye leting i systemet, viste det seg at personen som hadde stått som ansvarlig for arrangementet ( bestyreren på selskapslokalet) hadde fusket i regnskapet!! :o Min venninne kontaktet eier av selskapslokalet og forklarte situasjonen. Han bekreftet at de hadde hatt et øye med bestyrer over en periode, pga. lignende klager, og de skulle ordne opp i dette for henne. Hun fikk en ny regning på drikkevarer pålydende kr. 30.000,- (for tort og svie ) ...........og selskapslokalet har fått ny styrer........................ Jeg blir så sjokkert når jeg hører om sånt - noe så uvanlig råttent: jeg ser levende for meg hva tankegangen var - her feirer de bryllup og har ikke kontroll på noe som helst; de kommer aldri til å finne ut dette likevel! 2 uker etter bryllupet sitt måtte brudeparet altså ha et sinnsykt helvete med å ordne opp i alt sammen - noe som akkurat da klart la en demper på "hvetebrødsdagene". Tenkte jeg bare skulle skrive dette som en liten til skrekk og advarsel - kunne det kanskje være en tanke å ha en person til å holde et øye med drikkevarer, så en ikke blir snytt? Klem Ninach
verene Skrevet 11. mars 2004 #2 Skrevet 11. mars 2004 :o :o Ja, svindlere finnes det vel i alle bransjer, så det er vel naivt å tro at de ikke kan dukke opp i slike sammehenger også. Uten at DET er noe man går og tenker på når man planlegger bryllup, liksom! :-? Uansett, kjekt å ha i bakhodet, og godt at det ordnet seg for brudeparet da - selv om det jo er kjedelig at de måtte bruke hvetebrødsdagene på å krangle over regninga!
*Lene* Skrevet 11. mars 2004 #3 Skrevet 11. mars 2004 Fy søren!!!!!!!!!!! Heldigvis skal vi ha med "baren" selv..Mens prisene på det andre allerede er kontrakts-festet!!!
nessi Skrevet 11. mars 2004 #4 Skrevet 11. mars 2004 Glad vi skal handle inn alt på forhånd selv, så slipper vi sånne overraskelser.
Gjest Tex Skrevet 11. mars 2004 #5 Skrevet 11. mars 2004 Enda en god grunn til å gjøre "jobben" selv, med både mat og alkohol.... Guri for et scenario.....
Gjest MrsL Skrevet 13. mars 2004 #6 Skrevet 13. mars 2004 Dette finnes vel i alle bransjer. Så fint at de hadde så pass ordning och reda att de skjkønte hva som foregikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå